آوای جنوب

کسب مقام سوم کشتی‌گیر دهدشتی در رقابت‌های کشتی فرنگی کشور

کشتینایب رئیس هیئت کشتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیررضا خوبانی فرنگی‌کار دهدشتی در رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی جوانان کشور مقام سوم را کسب کرد.

آوای جنوب؛

به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه بویراحمد ،نایب‌رئیس هیئت کشتی کهگیلویه و بویراحمد از درخشش کشتی‌گیران فرنگی‌کار جوان کهگیلویه و بویراحمدی در رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد.

احتشام پورمحمدی با اشاره به موفقیت‌هایی که استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در رشته ورزشی کشتی طی سال‌های اخیر کسب کرده است، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها برای رشته کشتی فراهم باشد این استان قابلیت درخشش در سطوح ملی و بین‌المللی را دارد.

نایب‌رئیس هیئت کشتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشتی‌گیران استان از نظر فیزیک بدنی و هوش و استعداد در یادگیری فنون کشتی بسیار آماده هستند اما برای به فعلیت درآوردن استعدادها لازم است تا فضاهای مورد نیاز و حمایت‌های لازم مالی را از این رشته ورزشی داشته باشیم.

پورمحمدی گفت: برای موفقیت در کشتی و یا هر رشته ورزشی دیگر باید بخش خصوصی و حامی مالی به کمک ورزش بیاید، چیزی که در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون کمتر دیده شده است.

وی یکی دیگر از راه‌های موفقیت در کشتی را توجه هر چه بیشتر به پایه‌ها و جوانان دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اقدامات خوب در رشته کشتی توجه به پایه‌ها بوده و اگر موفقیتی در چند سال اخیر کسب کرده‌ایم همه به واسطه توجه به این رده بوده است.

نایب‌رئیس هیئت کشتی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه به رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی جوانان کشور اشاره کرد و گفت: این مسابقات با شرکت ۳۶۱ کشتی‌گیر از ۲۹ استان و حضور ۳۰ تیم در هشت دور با انجام ۳۸۸ کشتی روز اول بهمن‌ماه در خانه کشتی تهران برگزار شد.

پورمحمدی به موفقیت کشتی‌گیران هم‌استانی در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: امیررضا خوبانی در وزن ۵۰ کیلوگرم در این مسابقات به مقام سوم کشور رسید و محمد گرجی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مقام ششم دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: با این پیروزی‌ها و کسب مقام‌های کشوری به صورت پی‌در‌پی و به دنبال موفقیت سایر ورزشکاران استان مانند مهدی یونسفر و علیرضا دادوند و بقیه پهلوانان استان یقیناً در آینده نه چندان دور شاهد افتخارآفرینی بیشتر کشتی‌گیران استان خواهیم بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president