آوای جنوب

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

معرفی بی‌بی حکیمه (س) به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت (ع) به نظر مقام معظم رهبری بستگی دارد

ستان مقدس بی‌بی حکیمه (س) بر اساس شواهد و قرائن هرساله پذیرای خیل عظیمی از زائران در جای جای ایران…

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: معرفی آستان مقدس بی‌بی حکیمه (س) در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت (ع) بر عهده مقام معظم رهبری است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در گچساران اظهار کرد: این برنامه با تلاش و هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهرستانی به نحو مطلوب و شایسته‌ای برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه به نوعی بهانه‌ای است، گفت: مسئولان استانی اعم از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط باید عرض ارادت خود را به این آستان مقدس نشان دهند.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه عرض ارادت تنها با شعار نیست و باید به آن‌ عمل کنیم، گفت: آستان مقدس بی‌بی حکیمه (س) بر اساس شواهد و قرائن هرساله پذیرای خیل عظیمی از زائران در جای جای ایران و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و هست.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت (ع) معرفی و اعلام می‌شود، گفت: معرفی این آستان مقدس به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت به عهده مقام معظم رهبری بوده و هیچ کس نمی‌تواند نظری در این خصوص دهد.

معاون فرهنگی اوقاف در ادامه سوال خبرنگار فارس که حرم مطهر بی‌بی حکیمه شرایط معرفی به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت (ع) را دارد و می‌توانیم پیام مقام معظم رهبری را در این خصوص دریافت کنیم، گفت: هیچ نظری نداریم و هرچه که مقام معظم رهبری بگویند ما پایبند آن هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مدیریت آستان مقدس امامزادگان و بقاع از اول مردمی بوده و باید همچنان مردمی اداره شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تولیت آستان امامزادگان در زمان حیات امام معصوم بر عهده آن امام معصوم بوده و در زمان غیبت امام بر عهده ولی‌فقیه است که امروز ولی‌فقیه به نماینده خود در سازمان این وظیفه را محول کرده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: تلاش می‌کنیم در حد توان آستان مقدس امامزادگان را طبق طرح جامع آن‌‌ها بحث آبادانی و آماده کردن زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار دهیم که خوشبختانه تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

این مسئول تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح کشور را هشت هزار و ۵۱ بقعه عنوان کرد و گفت: در برخی امامزادگان نذورات مردمی و کمک‌ها توان این را دارد که ساخت و ساز صورت گیرد و بر اساس طرح جامع نیز کار می‌کنیم که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president