آوای جنوب

از ماجرای جاده ها و نهادهای نظارتی تا پشت پرده هدر رفت بیت المالی که سید ناصر عنوان کرد

جلسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تصادفات جاده‌ای و راهکار‌‌‌‌های کاهش تلفات انسانی در حالی برگزار شد که نماینده گچساران و باشت از پشت پرده ها گفت.
به گزارش آوای جنوب سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: حادثه خیز شدن یک جاده که خود به خود ایجاد نمی‌شود؛ این در ذات جاده است. وقتی برای یک پروژه هزینه می‌شود، چگونه این نقاط دیده نمی‌شود. بعد برای رفع نقاط حادثه خیز چقدر به بیت‌المال ضرر وارد می‌شود. چه کسی مهندسی و و طرح مطالعاتی را تهیه کرد، کی صورتحساب را تایید کرد، کی چقدر پرداخت کرد، نهاد‌‌‌‌های نظارتی کجا بودند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود افزود: در بند الف تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای شرکت‌‌‌‌‌های بیمه‌ای پیش بینی شد؛ به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر حاصل از تصادفات؛ بر اساس گزارش تفسیری دیوان محاسبات، چرا ۲۶ درصد این بودجه را کاهش دادند؟!

حسینی پور ضمن انتقاد از ساز و کار پروژه‌‌‌‌‌های راهسازی بیان کرد: کلیه مواردی که سازمان راهداری به عنوان عوامل حادثه خیز بودن یک نقطه بیان می‌کند؛ اصولاً از اول رفع آنها وظیفه ذاتی این دستگاه بوده است.
اگر اقدامات لازم به هنگام ساخت راه درست و علمی صورت بگیرد و راهداری به نصب علائم، خط‌کشی، ساخت نشانه، نور و نصب گاردریل در محل‌‌‌‌‌های خود اقدام نماید؛ نقطه حادثه‌خیز از کجا تولید می‌شود؟!

حسینی پور: سهم ادارات مرتبط به موضوع و احصا مسائل و مشکلات در دفع و رفع نقاط حادثه‌خیر در برنامه پنج ساله هفتم توسعه که در حال تدوین است، کجاست؟ آیا این موضوعات در نظر گرفته شده است؟ کمیسیون ایمنی راه‌ها پاسخ دهد که چگونه در سال ۸۹، ما توانسته‌ایم ۱۰۹۸ نقطه حادثه خیر را رفع مشکل کنیم، ولی در سال ۱۴۰۰، تنها ۵۵۸ نقطه حادثه خیز را در سطح کشور رفع نموده‌ایم؟!

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president