آوای جنوب

روایت فرمانده سپاه فتح از معلمی که با خدا معامله کرد/ انجام ۷۰ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش آوای جنوب از گچساران، بی‌تردید حضور بسیج سازندگی کشور به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای موجود در کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف کشور است، چرا که به جرات باید اذعان کرد در تمام جغرافیای کشور به خصوص نقاط محروم حضوری فعال دارد.
آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب از گچساران، بی‌تردید حضور بسیج سازندگی کشور به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای موجود در کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف کشور  است، چرا که به جرات باید اذعان کرد در تمام جغرافیای کشور به خصوص نقاط محروم حضوری فعال دارد.
اگر چه جنگ هشت ساله در مقابل کشورهایی که متحد شده بودند به پایان رسید اما آنهایی که ملبس به لباس سپاه و بسیج شدند هیچ گاه کار را تمام شده ندیدند.
یک روز در خط مقدم بودند و فردا در عرصه بازسازی و کارهای نشدنی و امروز به جز امنیت مرزها و هوشیاری در مقابل دشمنان یکه تاز در عرصه‌هایی نظیر پروژه‌های جاده سازی، سدسازی، احداث مساجد و خانه عالم، آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت بهسازی و زیباسازی مدارس ورود کرده‌اند و هرگز نه احساس خستگی کرده‌اند و نه از کمبود مالی گلایه کرده‌اند.
آری اینها فرزندان همان امامی هستند که با تشکیل بسیج دوردست‌ها را دید و امروز بسیج نه تنها به ‌عنوان یک نیروی بازدارنده قوی در مقابله با فعالیت‌های نرم دشمن بلکه در تمامی عرصه‌هایی که امروز کشور به آن نیاز دارد حضور دارند.
در این خصوص گفت‌و گویی با سردار یدالله بوعلی فرمانده ارشد سپاه فتح در زمینه فعالیت‌های پروژه‌های بسیج سازندگی در سطح استان کهگیلویه و بویرحمد داشته‌ایم که وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما  در گچساران اظهار کرد: حضور بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف و  محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌هایی است که از همان روز اول و با تشکیل بسیج سازندگی در دستور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما این خواهد بود که هر جا مقام معظم رهبری آن را می بینند، بتوانیم در آن زمینه پیش قدم باشیم چنان که در بحث اقتصاد مقاومتی که ایشان مطرح کردند که به درستی باید گفت تنها راه نجات کشور اجرایی کردن همین اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس با ورود به این مبحث با کمک، تسهیلات و آموزش به راه اندازی هزاران واحد کوچک در جهت اشتغال در کشور حضور موفقی داشته‌ایم.
بوعلی با بیان اینکه در آن روزها که بسیج به فرمان امام (ره) تشکیل شد خیلی‌ها بر این باور نبودند که بسیج با حضور جهادی‌اش در عرصه های سخت حضور پیدا می‌کند و می‌تواند مشکلات و مسائل حساس کشور راحل کند اظهار داشت: امروز بسیج ما به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.
فرمانده ارشد سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: وقتی مشاهده می‌کنیم کارها در مناطقی محروم نظیر روستای  چاهن زیلایی و سیلوکلوار مارگون و جلیل و دیشموک چگونه و با چه عشق و علاقه ای در حال انجام است پی به اخلاص این نیروها می‌بریم و اشک شوق می‌ریزیم که نیروهای ارزشی چگونه در حال خدمت هستند.

بوعلی با اشاره به روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی دو نفر از معلمینی که در محروم ترین نقطه استان در حال فعالیت هستند، اذعان کرد: در بازدیدی که داشتم عده‌ای نوجوان را دیدم که در سینه کوه جمع شده  و هنگامی که پیاده شدم و به آنها رسیدم مشاهده کردم در آن محل در حال تحصیل هستند و معلم آنها با شوق و علاقه در حال تدریس بود.
وی افزود: هنگامی که با معلم آنها صحبت کردم عشق، اخلاص و ایثار را در او مشاهده کردم چرا که به نقطه ‌ی محروم آمده بود که هیچ کس به جز خدا او را نمی‌دید.
بوعلی خاطرنشان کرد: این معلم با توجه به سالهای حضورش در منطقه محروم میتوانست انتقالی گرفته و به جای بهتری برود اما خودش بیان کرد،  نمی‌توانم این بچه ها را رها کنم و احساس تکلیف می‌کنم به گونه ای که در تابستان هم که مدارس تعطیل است آنها را رها نمی کنم.
فرمانده ارشد سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به معلم دیگری اشاره کرد که با داشتن مدرک دکترای ریاضی و با اینکه از نخبگان کشوری است نذر کرده تا چهار سال در محرومترین نقاط  این استان تدریس کند.

بوعلی بیان کرد: امروز بسیج سازندگی،در خدمت رسانی به نقاط کمتر برخوردار استان حضور موفقی دارد و کارهای بزرگی در کمک به دولت و مردم انجام داده است.
وی با اشاره به ظرفیت بسیج سازندگی و تشریح آن در ابعاد گوناگون عنوان کرد: بسیج به دنبال این است که هر سازمانی که مسوولیت انجام کاری را بر عهده دارد اگر برای کارش نیاز به ظرفیت مردم داشته باشد ما به عنوان بسیج سازندگی مردم وارد شویم.

فرمانده ارشد سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۰ پروژه عمرانی و سازندگی با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد توسط بسیج سازندگی انجام گرفت.

گفت‌وگو از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president