آوای جنوب

۷۶پروژه عمرانی و اقتصادی در گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد

آوای جنوب

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:بیش از ۷۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بیش ۱۵۰۰میلیارد تومان در گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ، گلزار شهدای روستای آب شیرین به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نماینده گچساران،  مسوولان استانی و شهرستانی در فضایی معنوی غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

شرکت کنندگان در این مراسم  با غبارروبی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

در این مراسم سید احسان عسکری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت پروژه عمرانی و اقتصادی به نمایندگی ۷۶پروژه با اعتباری بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد طرح ها بیش از ۶۸ مورد با اعتباری بیش از سه هزارو ۱۲۰ میلیون ریال افتتاح شد، گفت: همچنین عملیات اجرایی بیش از هشت طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از ۱۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

در ادامه محمد راستا، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه_امامزاده جعفر ،باباکلان و چرام  اظهار کرد: این پروژه در قالب قطعه اول بطول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: روزی که کار را آغاز کردیم بسیاری فکر نمی کردند این پروژه به دلیل معارضات به سرانجام برسد .

راستا افزود: این پروژه تا  روستای بی بی حکیمه ۷۲کیلومتر است که با بهسازی این محور  طول مسیر به روستای بی بی حکیمه به ۵۴کیلومتر کاهش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مشکل کمبود اعتبار در پروژه های راه و شهرسازی وجود دارد که انتظار می رود مسوولان نسبت به تامین اعتبار تلاش کنند.

 

راستا در ادامه در آیین افتتاح بلوار روستای سرآب ننیز افزود:  این بلوار با اعتبار بیش از ۵۴ میلیارد ریال بطول ۱۸ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار هزینه شده در این طرح از محل اعتبارات دهیاری است گفت: در این طرح عمرانی اجرای پل ، بازگشایی، زیر سازی ، فضای سبز و روشنایی انجام شد.

 

در ادامه سید امیر تیمور موسویان  در آئین افتتاح طرح اسقاط و بازیافت انواع خودرو و موتور سیکلت در گچساران افزود:طرح بازیافت و  اسقاط انواع خودرو و موتورسیکلت فرسوده با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریالی راه اندازی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در این طرح سالانه ۱۷هزار خودرو و موتورسیکلت اسقاط و بازیافت می شود، عنوان کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزارو ۲۰۰ متر احداث شده است.

وی بیان کرد: طرح بازیافت خودرو و موتورسیکلت فرسوده برای ۱۲نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

در ادامه عسکری معاون اقتصادی استان از ایستگاه سنجش آلودگی هوا در گچساران رونمایی کرد و گفت:ایستگاه سنجش گرد و غبار با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی در آیین افتتاح ۱۹ طرح برقی با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان در زمینه اصلاح و بهینه سازی شبکه سیمی به کابل خود نگهدار گفت: در این طرح ۴۵ کیلومتر تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، نصب ۴۲ دستگاه ترانسفورماتور ،ساخت ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۸۲۲ دسته چراغ روشنایی انجام شد.

 

عسکری اظهار کرد: در این طرح همچنین عملیات اجرای تعویض ۴۰۰ دسته چراغ های پر مصرف شبکه معابر به چراغ کم مصرف انجام شد.

در ادامه رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در آیین افتتاح  بلوار شهید جلیل پور  عنوان کرد: این بلوار به نمایندگی از ۱۰پردژه عمران شهری افتتاح شد.

وی ادامه داد: بلوار شهید جلیل به طول یک کیلومتر متر و با اعتبار ۱۴۰میلیارد ریال از محل درآمد داخلی شهرداری بهسازی شد.

در ادامه ارونگ نارکی ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در آیین افتتاح سینما تک ۴۰نفر مزین به نام شهید مسعود پور ویس گفت: این مجموعه با اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال راه اندازی شد که در این سینما  شامل سالن پخش فیلم، اتاق تدوین، اتاق نقد فیلم و اتاق عکس است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president