آوای جنوب

آوای جنوب

وزیر کشور گفت: لازم است برای هر استانی زنجیره ارزش راهبردی تعریف شود که یکی از آنها گیاهان دارویی است.

احمد وحیدی که در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است در بازدید از واحد تولید محصولات آرایشی و بهداشتی (سینره) گفت: موضوعی را در وزارت کشور و استانداری‌ها با عنوان زنجیره ارزش راهبردی دنبال می‌کنیم و به دنبال این هستیم که برای هر استان زنجیره راهبردی تعریف شود.
وزیر کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در این زنجیره تولید گیاهان دارویی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش‌های خوبی صورت گرفته و کارهای ارزشمندی انجام گرفته است.
وحیدی تصریح کرد: برخی محصولات گیاهان دارویی از این استان به کشورهای اروپایی و خارجی صادر می‌شود که نشان دهنده کیفیت خوب کالاهای تولید شده و زمینه توسعه گیاهان دارویی است.
وحیدی بیان کرد: در کشورهای اروپایی نسبت گیاهان دارویی به شیمیایی ۵۰ به ۵۰ است اما در کشور ما اینگونه نیست و باید یک برنامه قوی داشته باشیم که این نسبت را به ۵۰ درصد برسانیم و تولیدات گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی با توجه به ظرفیت انجام شود.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقاء چند شهر استان به شهرستان گفت: تقسیمات کشوری حساسیت خاص خود را دارد و باید بررسی لازم در این زمینه صورت گیرد.
وحیدی در خصوص برگزاری انتخابات باشکوه در اسفندماه سال جاری و جلوگیری از انتخابات طایفه‌ای و قبیله‌ای گفت: بخشی از این موضوع مربوط به وزارت کشور است و بخشی مربوط به معتمدین و صاحبان تریبون و افراد بانفوذ است که انتخاباتی امن، باشکوه و بدون هیچ گونه مشکلی را برگزار کنیم.
وزیر کشور در خصوص سلامت انتخابات و حضور باشکوه مردم، گفت: استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای حضور باشکوه مردم در انتخابات برنامه‌ریزی کنند و انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president