آوای جنوب

خداحافظی مدیری که از جریان های سیاسی عبور کرد/حاجی زاده رفت

آوای جنوب 


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حضور اصحاب رسانه رسما خداحافظی کرد.

به گزارش آوای جنوب  کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با اصحاب رسانه رسما از سمت خود خداحافظی کرد تا بعد از گذشت دو سال و اندی از عمر مدیریتی وی در این استان به خوزستان برگردد.

حاجی‌زاده در نشست با خبرنگاران ابتدا در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه های مختلف عمرانی گزارشی داد و سپس در آخر به موضوع خداحافظی خود از استان اشاره کرد و گفت: یک ماه قبل از رفتن دکتر کلانتری از استان کهگیلویه و بویراحمد نامه ای به او نوشتم و استعفای خود را تقدیم کردم که مورد پذیرش قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه به دموکراسی اعتقاد دارم گفت: در همه دولت‌ها کار کرده‌ام باید بپذیریم که می بایست مسئولان ارشد و استانداران را در چینش مدیران خود آزاد بگذاریم تا استاندار توان انتخاب داشته باشد.

حاجی زاده گفت: بعد از آمدن دکتر احمدزاده به عنوان اولین استاندار دولت مردمی اولین کسی بودم که استعفای خود را تقدیم کردم استاندار هم در جواب گفت اکنون بعضی از معاونین رفته اند و بعضی استعفا کرده اند بنابراین بمانید و کار خود را انجام دهید همچنین مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه نیز به ما لطف داشتند و من نیز تا انتخاب معاون بعدی استاندار در سمت خود باقی ماندم ولی متعاقباً به صورت مستمر استعفای کتبی و شفاهی خود را به استاندار می دادم.

وی با بیان اینکه خودم نیز دوست داشتم که برخی از پروژه ها را به نتیجه برسانم و یک سری پروژه‌های جدید نیز شروع کنیم در این مدت ماندم و آخرین ماموریت ما تیر ماه بود که استعفا دادم چرا که مشکلات شخصی داشتم.

این مسئول با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مسئولیت ها را در اختیار ما قرار داده است و فرصت داده تا به مردم خدمت کنیم گفت: استاندار لطف داشتند و تاکنون نیز با رفتن ما مخالفت کردند اما من چند روزی هست که از استان رفته ام و اکنون هم مرخصی گرفته و به اینجا آمده ام تا در بارندگی به استان کمک کنم اما قطعاً ماموریت ما در استان تمام شده است.

وی گفت: از همه کسانی که با ما همکاری داشتند قدردانی می کنم قبل از همه باید از مردم استان قدردانی کنم در مناطق محروم در جاهایی که مردم خودشان مشکلات زیادی داشتند همه چیز را در طبق اخلاص می گذاشتند در هر کجای استان که رفتیم ارتباط بسیار خوبی با ما برقرار کردند؛ استاندار هم فرد صمیمی و با صداقت و تلاشگر برای مردم است در استان ارتباط میان قوا بسیار بهتر از سایر نقاط کشور است بین نمایندگان مجلس و استاندار و نماینده رهبری ارتباط بسیار خوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه هرچه انجام دادیم وظیفه بود و هیچ منتی بر مردم نداریم گفت امیدواریم که مردم قصورات ما را ببخشند.

حاجی زاده با بیان اینکه خیلی ها به دنبال حاشیه بردن ما بودند یادآور شد: اما با تعاملی که با نمایندگان و با مسئولان کشوری داشتیم کارها را بدون حاشیه جلو بردیم و در نهایت از نیروهای مسلح و سپاه و نیروهای امنیتی که در همه مشکلات و باران به کمک آمده بودند قدردانی می کنیم.

روایت معاون استاندار از بازگشت ۱۰۰۰ هکتار زمین به بیت‌المال/ آبرسانی به ۵۲ روستای کهگیلویه بویراحمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر یک هزار هکتار از اراضی تصرف شده آزاد و به بیت‌المال بازگشت.


کیامرث حاجی‌زاده در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه آب، راه و مبلمان شهری سه اولویت حوزه عمرانی بود، گفت: شایسته نبود استانی که ۱۰ درصد منابع آبی را در اختیار دارد با تنش آبی مواجه شود که در سال گذشته ۴۸ طرح آبرسانی به روستاها انجام شد و در سال جاری آبرسانی به ۵۲ روستا با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و پیشرفت ۵۴ درصدی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب شهرهای یاسوج و حومه خبر داد و افزود: تصفیه‌خانه یکی دیگر از نیازهای استان بود که دهه فجر امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سد کوهبرد و سد ایلی اباد آبگیری شدند، از پیشرفت ۴۴ درصدی سد تنگ سرخ خبر داد و با بیان اینکه ابرسانی به لیکک که آرزوی دیرینه ۸۰ هزار نفر از مردم این منطقه بود با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان در حال انجام است، عنوان کرد: سد سقاوه در دهه فجر به طور رسمی کلنگ‌زنی می‌شود.

حاجی‌زاده در خصوص طرح‌های گاز رسانی گفت: سال گذشته عملیات گازرسانی به ۶۳ روستا انجام گرفت، امسال نیز ۶۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند، ضمن اینکه کار گازرسانی به ۵۲ روستای دیگر با اعتبار ۲۴۲ میلیارد تومان در حال انجام است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی دو سال اخیر ۱۳ روستا با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در شهرهای یاسوج، سی‌سخت و باشت با مشکل زمین مواجه هستیم اما علی‌رغم این مشکل، ساخت مسکن در استان اغاز شده و ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد در بخش شهری و روستایی در حال احداث است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ نشست شورای فنی و امسال هم ۱۱ جلسه برگزار شد و طرح‌های واگذار شده بخش‌های گردشگری و کشاورزی بازنگری شدند که ۴۰ طرح گردشگری خلع ید شدند.

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین بالغ بر یک هزار هکتار از اراضی تصرف شده به بیت‌المال بازگشت که ۱۵۰ هکتار مربوط به سواحل رودخانه‌ها بود که تصرف کرده بودند.

وی در ادامه به احداث فضاهای آموزشی گفت: طی دو سال اخیر ۱۵۰ فضای آموزشی احداث شد و ۳۶ مدرسه جایگزین مدارس کپری در مناطق مختلف استان شد.

وی عنوان کرد: استان طی یک دهه گذشته تنها ۵۵ کیلومتر بزرگراه داشت اما این آمار در مدت ۱۰ سال اخیر به ۲۲۵ کیلومتر رسید.

این مسئول عنوان کرد: طی دو سال اخیر چندین پروژه تعیین تکلیف شد که یکی از انها کمربندی یاسوج بود که ۱۱.۲ تلفات و حوادث جاده‌‌ای مربوط به کمریندی یاسوج بود که پروژه ساماندهی کمربندی یاسوج تیرماه ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی شد و چند ماه بعد ۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید، ضمن اینکه باند دوم کمربندی گچساران و خروجی چرام دیگر نقاط حادثه‌خیز بودند که آنها را تعیین تکلیف کردیم.

حاجی‌زاده از نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه در جهت ساماندهی پل سوم بشار اعتبار اختصاص داده شده، گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد و امسال ۱۰ میلیارد اختصاص داده شده که امیدواریم پروژه هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه پل لنده، پل تراب پروژه‌هایی بودند که سال‌‌ها برای انها کاری انجام نشده بود، گفت: جاده سی‌سخت یکی دیگر از پروژه‌ها بود که در دستور کار قرار دادیم و ۸ کیلومتر این جاده به بهره‌برداری رسید.

حاجی‌زاده با بیان اینکه محور ملی پاتاوه به دهدشت ۲۷ سال به طول انجامید افزود: ۴۰ درصد پیشرفت پروژه طی دو سال اخیر انجام شد و بعد از رفع مشکل ریزش تونل‌ها و روشنایی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی دو سال اخیر ۳۵ مورد عملیات اطفاء حریق جنگل‌های استان را داشتیم که به منظور حفظ منابع طبیعی استان یک دستگاه بالگرد در استان مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه استان دارای ۷ سالن بحران بود که ۷ پروژه جدید هم تعریف کردیم، گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی سی‌سخت اختصاص داده شد.

وی با اشاره به سیل مانسون و اینکه بیشترین بارش مربوط به استان بود گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و ارسال حدود ۶ میلیون پیامک هشدار تلفات جانی در این سیل نداشتیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی منازل آسیب دیده از سیل مانسون بود که در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی این دو سال ۳۵۳ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و آلایندگی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت و ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای آنها خریداری شد.

وی عنوان کرد: طی این مدت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان بهسازی و آسفالت شد،ضمن اینکه ۱۳۵ پروژه راه روستایی در دست اجرا است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president