آوای جنوب

تنها بیمار کرونایی گچساران بهبود یافت

آوای جنوب 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از بهبودی و ترخیص تنها بیماری که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، خبر داد.

تنها بیمار کرونایی گچساران بهبود یافت

سهراب صیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای جنوب در گچساران از بهبودی و ترخیص تنها  بیماری که به ویروس کرونا مبتلا شده بود،  خبر داد.

وی با بیان اینکه یک بیمار کرونایی خانم ۵۵ ساله در شهرستان گچساران وجود داشت که برای درمان و تحت مراقبت قرار گرفتن به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده بود، گفت: این بیمار پس از طی مراحل درمانی  در حال حاضر بهبود یافته وترخیص شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  ادامه داد: هم اکنون  پنج فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان نفت گچساران بستری هستند.

صیدی افزود: این تعداد نفرات تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار گرفته‌اند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: در حال حاضر سه بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌ که در این بخش، ۵۰ تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، ۶ تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

صیدی ادامه داد: انتظار می‌رود که شهروندان  به شایعاتی مربوط به ویروس کرونا که در فضای مجازی و رسانه ها غیرمعتبر منتشر می شود  توجه نکنند و  اخبار تایید شده را از منابع رسمی دریافت کنند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول  بهداشتی و  بهداشت اولیه  فردی و اجتماعی ضروری است، گفت: شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است.

این مسوول با بیان اینکه  علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا از جمله تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس میتواند از علائم این ویروس باشد،  بیان کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی  با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.

صیدی استفاده از ماسک‌  در مکان‌های عمومی را ضروری دانست و گفت:  همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشارخون بالا، کلیوی آسیب پذیر‌تر هستند.
صیدی خاطر نشان کرد: استفاده  از ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president