آوای جنوب

تناقض رفتار انتخاباتی استاندار و برخی مسوولان در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب
در حالی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید مؤکد بر حفظ اصل بی طرفی در انتخابات دارد اما برخی مسوولان زیر مجموعه در استان و شهرستان‌ها به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند.

آوای جنوب؛ نسیم راوند، کم لطفی است اگر از نقش مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در همه عرصه‌های انقلاب از بهمن ۵۷ تاکنون نگوییم و ننویسیم مردمی که از همان ابتدا به فرمان امام راحل لبیک گفته و در طول ۴۱ سال اخیر در هر عرصه و صحنه‌ای حضور انقلابی و بصیرتمندانه داشته‌اند.

استانی که کمترین جمعیت و وسعت را دارد اما هنگامی که رهبری ندا می‌دهد بیشترین جمعیت در خیابان ها حاضر می‌شوند و هر وقت پای انقلاب و نظام در میان است پیشگام‌تر از همه حضور دارند.

در همه انتخابات‌های بعد از انقلاب یکی از استان‌های اول تا سوم از نظر حضور مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

در جنگ هم چنین نوع حضوری مشهود بود استانی با کمترین جمعیت بیشترین رزمنده را داشت و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث حضور در جبهه رکوردشکنی می‌کردند.

اما آن چه که در عرصه انتخابات‌ها همواره جای نگرانی بوده مسیری است که توسط سیاسیون و گاه از جانب مسوولان منحرف می‌شود و با دخالت‌های بی‌جا و بعضا غیر قانونی و فرا قانونی خود این جلوه زیبا از حضور حماسی را به ورطه انحراف می‌کشند.

بعضی کاندیداهای مجلس هم با وعده‌های دروغ و خارج از توان به اعتماد مردم ضربه می‌زنند دریغ از این که متولیان امر به دنبال اصلاح قانون انتخابات بوده و رفتار و عملکرد کاندیداها و مسوولان و سیاسیون را دقیق زیر نظر داشته باشند.

باید مسوولان متولی نظارت بر انتخابات مشکلات دوره‌‌های گذشته به خصوص مشکلاتی که در بحبوبحه انتخابات مجلس دهم پیش آمد را در نظر می‌گرفتند تا در دوره کنونی احیاناً دوباره با چنان وضعیتی روبرو نشویم.

قدر مسلم این که هر چند استاندار و معاون سیاسی به عنوان مسوولان اصلی برگزاری انتخابات از ماه‌ها پیش با گفتار و عمل قاطع خود از برگزاری انتخابات سالم خبر داده‌اند اما برخی رفتارها از مسوولان استانی و شهرستانی درست برعکس و خلاف گفته و کردار مسوولان ارشد استانی است.

دوگانه رفتار و گفتار انتخاباتی استاندار و برخی مسوولان استانی و شهرستانی در کهگیلویه و بویراحمد به خوبی دیده می‌شود در حالی که استاندار در قول و عمل تاکید بر حفظ اصل بی‌طرفی مسوولان و دستگاه‌های اجرایی در انتخابات دارد در مقابل برخی مسوولان با حضور واضح و بی‌پرده در محافل انتخاباتی و تحرکات آشکار در حمایت از کاندیداهای خاص اقدام می‌کنند.

وقتی استاندار به صراحت اعلام می‌کند که در بحبوبحه انتخابات هیچ عزل و نصبی انجام نشود سرپیچی از این دستور و دلیل برگزاری جلسات تودیع و معارفه چیست تا نیاز به وتو از جانب استاندار باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president