آوای جنوب

نشاندن گل لبخند برلبان کودکان کارگران سدچم شیر گچساران/وقتیی که خیرین دست به کار می‌شوند

موسس خیریه مهراندیش گچساران گفت: در آستانه بازگشایی مدارس ۱۳۷ میلیون ریال اقلامی از جمله لوازم التحریر، کفش و البسه زمستانی در بین کودکان کارگر سد چم‌شیر توزیع شد.

آوای جنوب:

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، چند روزی است که از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد، دانش آموزان با کیف و کفش  و روپوش نو همگی راهی مدرسه شده‌اند.

یکی از نوستالژی‌های هر کدام از ما در پایان شهریور، خرید کیف، کفش، لوازم التحریر و روپوش مدرسه است که با چه دقتی آنها را خریداری و تا آغاز سال تحصیلی این ایام را روزشماری می‌کنیم که اول مهر آغاز  و با همان کیف، کفش و روپوش نو راهی مدرسه شویم.

 در روزهای پایانی شهریورماه کودکان با چه ذوق و شوقی برای خرید وسایل مورد نیاز خود دست در دست والدین راهی بازار و فروشگاه‌های مورد نظر می‌شوند و در پشت ویترین‌های فروشگاه‌ به تنوع کیف‌ها، کفش‌ها و لوازم التحریر به نظاره می‌نشینند تا  آن چیزی که بردل آنها نشست خریداری کنند.

چه زیبا بود صحنه هایی که بچه ها با میل خود و به راحتی می‌توانستند انتخاب و خریداری کنند.

اما در این بهبوه زمان والدینی هستند از قشر کارگر که در آستانه آغاز سال تحصیلی نتواستند حتی لوازم التحریری برای فرزندان خود مهیا کنند تا این کودکان همانند دیگر بچه‌ها با خوشحالی راهی مدرسه شوند.

 درست است از یک سال گذشته تاکنون فشار اقتصادی زیادی بر جامعه تحمیل شده و قدرت خرید بسیاری از خانواده‌ها کاهش یافته است اما در این بین پدرانی هستند که زیربار گرانی و افزایش قیمت اجناس که از ریسمان گسیخته است کمر خم کرده و شرمنده خانواده شده‌اند.

افزایش ۳۰الی ۵۰درصدی قیمت لوازم التحریر و دیگر ملزومات دانش آموزان در سال تحصیلی جدید موجب شد که قدرت خرید خانواده‌های متوسط کاهش و خانوداه‌های بی‌بضاعت، قشر ضعیف و کارگر قدرت خرید نداشته باشند.

اما با توجه به این همه تفاسیر هستند انسان‌هایی که کمک کردن به اقشار جامعه را دوست دارند و برای نشاندن گل لبخند بر لبان کودکان غبار غم را از چهره آنها می‌زدایند.

نرگس احمد‌پور در این باره از توزیع ۵۶ بسته الوازم التحریر که شامل ۱۷۰دفتر، ۵۶ جامدادی حاوی مداد، مدادقرمز، تراش، پاک‌کن و  خط‌کش در بین کودکان کارگران سدچم‌شیر خبر داد.

 موسس خیریه مهراندیش گچساران ابراز کرد: همچنین ۴۸ جفت کفش، ۳۶بسته مداد،۵۲ بسته مدادرنگی، ((تعدادی خودکارو، خط کش، ۴۵جامدادی شامل اقلام تحریر و۱۰۲ مداد تراش مجزا ازبسته ها)) توزیع شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی هربسته لوازم التحریر یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و ارزش هر جفت کفش ۹۵۰ هزار ریال است، گفت: مبلغ ۶۳میلیون و ۱۶۰ هزار ریال ارزش کل لوازم التحریر خریداری شده است.

 احمدپور با بیان اینکه تعداد ۴۸ جفت کفش از سوی آقایان بیگدلی و هاشمی از خیرین این موسسه تامین شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این تعداد کفش ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال که توسط این خیرین تامین و بین کودکان توزیع شد.

موسس خیریه مهراندیش گچساران با اشاره به اینکه ۲۲ میلیون ریال البسه زمستانی توسط خیرین خریداری  و توزیع شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون۱۳۷ میلیون ریال اقلامی از جمله لوازم التحریر، کفش و البسه زمستانی بین کودکان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقلام در بین کودکان کارگران سدچم‌شیر گچساران توزیع شده است،  گفت: چندی پیش خبری مبنی بر اینکه کارگران سدچم‌شیر گچساران بیش از ۱۲ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند تصمیم بر آن شد که در راستای کمک به این قشر از جامعه این اقلام در بین کودکان کارگران سدچم‌شیر این شهرستان توزیع شود.

احمدپور خاطرنشان کرد:  این اقلام توزیع شده توسط ۳ خیر گچسارانی که از اعضای موسسه مهراندیش هستند، جمع‌آوری و در بین این کودکان توزیع شد.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president