آوای جنوب

آئین بازسازی واقعه غدیرخم در گچساران برگزار شد/ تصاویر

به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم باشکوه بازسازی و بازروایی واقعه غدیر خم در گچساران برگزار شد.

آوای جنوب:

به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم باشکوه بازسازی و بازروایی واقعه غدیر خم در گچساران برگزار شد.

آئین بازسازی واقعه غدیرخم در گچساران برگزار شد/ تصاویر

به گزارش آوای جنوب از گچساران، عصر امروز آئین بازسازی واقعه غدیرخم  با حضور مسوولان و اقشار مردم در انتهای بلوار بعثت گچساران برگزار شد.

 در این آیین سید علی اصغر نورایی نسب  با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع  واقعه بزرگ غدیر خم با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین (ع) و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه، بازسازی و بازروایی شد.

 فرمانده بسیج مقاومت شهرستان گچساران با بیان اینکه در شهرستان گچساران دومین بار است که این واقع بازسازی و بازروایی می‌شود، گفت:  در بازسازی واقعه غدیرخم بیش از ۳۰۰ هنرمند نقش آفرینی می‌کنند.

نورایی نسب گچساران اذعان کرد: اجرای این نمایش در جهت تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر است،که امیدواریم با بازسازی این واقعه به‌ صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و این واقعه غیرقابل‌انکار را به همگان نشان دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر قرار گرفته است و غدیر خم به نوعی حافظ انسجام و وحدت جامعه است و باید به این نکته هم توجه کرد که در بحث غدیر تنها مسئله جانشینی امام مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

 نورایی نسب افزود:واقعه غدیر به اندازه‌ای دارای اهمیت است که در آن زمان به پیامبر اکرم (ص)وحی شده  که امیر المومنین را به عنوان جانشین خود به حجاج معرفی کند و اگر این کار را انجام ندهد رسالتت بیهوده و بشریت بهره ای از آن نمی برد.

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید امین الله حجازی  با تبریک عید غدیرخم غدیرخم اظهار کرد: تشکر دارم از مجموعه برادران که امروز این حادثه بزرگ و غطیم را خلق کردند.

وی ادامه داد: در واقع خلق این بازسازی حماسه ای بود که قابل تحلیل، تکریم و تقدیر است.

 امام جمعه گچساران  با تقدیر و تشکر از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران گفت: از همه هنرمندان واقعی و حقیقی که در حقیقت هنرمند هستند نه اینکه هنرمندان بی هنری که در واقع بی هنر هستند و ادعای هنرمندی می‌کنند، تقدیر و تشکر دارم.

حجازی اذعان کرد: هنرمندان در اصل نقش بسیار ارزشمند جایگاه ولایت و امامت را ترسیم کردند و در حقیقت آن حلقه اتصال بین خالق و مخلوق را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: امروز این جمع بسیار ارزشمند   واقعه غدیرخم را  بازسازی و بازروایی  را به نمایش گذاشتند و در حقیقت مردم و خاصه نسل  جوان را یک حلقه اتصال بین مردم و غدیر حج الوادع به جود  اوردند.

 حجازی با بیان اینکه تنها راه نجات انسان راه ولایت است و هیچ راه دیگری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمسک به امیر المومنین(ع) و والاد ایشان باعث عزت دنیا و آخرت خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president