آوای جنوب

مراسم بزرگداشت آیت‌الله آمیراحمد تقوی در گچساران برگزار شد/ تصاویر

مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی عالم ربانی و مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه آیت‌الله آمیر احمدتقوی با حضور اقشار مختلف مردمی و مسؤولان در مسجد صاحب الزمان گچساران برگزار شد.

آوای جنوب:

مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی عالم ربانی و مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه آیت‌الله آمیر احمدتقوی با حضور اقشار مختلف مردمی و مسؤولان در مسجد صاحب الزمان گچساران برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله آمیراحمد تقوی در گچساران برگزار شد

به گزارش  آوای جنوب از گچساران حجت الاسلام سید امین الله حجازی  ظهر امروز در آیین بزرگداشت آمیراحمد تقوی  که در مسجد صاحب الزمان گچساران برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های آمیراحمد تقوی گفت: این حضور نشان از مردمی بودن ایشان دارد.

وی ادامه داد: امروز خوشحال هستیم که یادگاران شایسته‌ای از ایشان به جای مانده است.

امام جمعه گچساران با اشاره به خصوصیات اخلاقی آن حضرت گفت: بی تردید شاگردان آن مرد خدا راه آن عالم بزرگ را ادامه خواهند داد.

حجاز اذعان کرد: او عالم بزرگی است که فقدانش درد بزرگی است اما این گلستانی که پرورش داده است راهش تا همیشه سبز خواهد ماند.

حجازی در ادامه از فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان که در این مراسم همکاری ویژه ای داشتند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم فرزند آن مرحوم حجت الاسلام مرتضی تقوی با تقدیر و تشکر از حضور مردم و  مسوولان گفت: حضور نسل سوم و چهارم در مراسم پدرم پیامی بود به همه ما.

وی ادامه داد: این پیام نشان از خلوص پدرم بود که ما باید راه ایشان را ادامه دهیم.

تقوی خاطرنشان کرد: آنچه که در توان داریم بایستی در راه خدمت به این مردم ارائه دهیم.

حجت الاسلام علوی از اساتید حوزه علمیه خوزستان ظهر امروز در آیین گرامیداشت آمیراحمد تقوی که در مسجد صاحب الزمان (عج) گچساران  با اشاره به برخی از خصوصیات آن عالم ربانی اظهار کرد: چه مدالی بالاتر از این می توان داشت که همه به او بگویند پدر معنوی استان.

وی ادامه داد: یک استان خود را صاحب عزا می‌داند و رحمت خدا بر او بود که امروز مردم استان با رفتنش عزادار هستند.

این استاد حوزه علمیه خوزستان افزود: انسان به علم نمی‌رسد بلکه قلب او منور به نور خدا بشود و علم ابزاری است که اگر در قلب نورانی قرار گرفت انسان را به کمال می‌رساند.

علوی با بیان اینکه آمیراحمد قلبی بزرگ و نورانی داشت و بر همین اساس است که این چنین در دل مردم جای دارد، تصریح کرد: آن عالم بزرگ حکم پدر معنوی استان را داشت و این حضور نشان از قلب نورانی آن حضرت است.

وی با اشاره به اینکه او انسان بزرگی بود که نمی‌پذیرفت به او آیت الله بگویند اما مردم خدا را در او می‌دیدند، ابراز کرد:  نقش آن عالم بزرگ در حوزه علمیه به یادگار خواهد ماند.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: او مسوولیت دولتی را هیچ‌گاه نپذیرفت اما آیا مسولیت اجتماعی را نیز کنار گذاشت؟.

علوی اذعان کرد: مشاهده کردیم بیت ایشان جایی بود که سیاسیون بزرگ و صاحب نام برای مشورت و گرفتن توصیه نزد او می‌رفتند.

وی با بیان اینکه آقایان سیاسی آمیراحمد الگویی بزرگ در این استان و جنوب بود که باید از او درس بگیرید، خاطرنشان کرد:آقایان سیاسی، مدیران و طلبه‌ها کدام یک از ما شب می‌نشینیم و خودمان را ارزیابی می‌کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president