آوای جنوب

از رصد تبلیغات زودهنگام انتخابات تا برخورد قانونی با گران‌فروشی در بازار و مجازات استفاده کنندگان از خودروی دولتی توسط دادستان گچساران

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: گزارشات متعددی از حوزه های مختلف مبنی بر فعالیت های صنفی و گروهی پرسنل یا روسای ادارات این شهرستان برای انتخابات آینده داده می شود

آوای جنوب

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: گزارشات متعددی از حوزه های مختلف مبنی بر فعالیت های صنفی و گروهی پرسنل یا روسای ادارات این شهرستان برای انتخابات آینده داده می شود.

از رصد تبلیغات زودهنگام انتخابات تا برخورد قانونی با گران‌فروشی در بازار و مجازات استفاده کنندگان از خودروی دولتی


به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز نشست شورای اداری با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست امیرحمزه بازیار با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست شورای اداری اظهار کرد: یک نارضایتی از روند بازار به وجود آمده است .

وی با بیان اینکه مردم مطالبه گر هستند افزود: با توجه به وسعت فضای مجازی موجود به راحتی می توان در گروه ها از اقسا نقاط کشور از روندخدمات دهی مسوولان کشور و دیگر استان ها و شهرستان ها مطلع شوند.

بازیار ابراز کرد: در شهرستان گچساران متاسفانه با توجه به انجام بازرسی ها لیکن و آماری که رئیس اداره صمت گزارش داده اند بسیار قابل تامل و پذیرش است.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران ادامه داد: انتظار می رود که روسای ادارات که قطعا دارای پرسنل زیادی هستند می توانید سهم بسیار بسزایی در تاثیر یک بازار مطلوب و پایدار و بدون از تفاوت و تعارض در شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به بازار معروف به بازار کپری گچساران گفت: متاسفانه در این بازار از ابتدا تا انتها قیمت اجناس میوه و تره و بار صد در صد باهم تفاوت دارند.

بازیاربا بیان اینکه شما به عنوان یک مسوول چگونه نمی توانید در یک بازار کوچک تعدیل قیمت به وجود آورید، اذعان کرد: مسوول اتاق اصناف، اداره صمت و شورای تامین نسبت به این موضوع بایستی دغدغه داشته باشند.

وی ادامه داد: ما نباید انتظار داشته باشیم که افراد حاشیه نشین شهر و یا محلات فقیرنشین حس مطالبه گری نداشته باشند، اظهار کرد: شما مسئولان نخبگان سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان هستید و باید حس مطالبه گری را با ایجاد حساسیت در جامعه و بازار به مردم منتقل کنید و ساده از کنار این تغییر و افزایش قیمت نگذرید.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران با اشاره به اینکه یک مشروعی را رئیس قوه قضائیه را برای قضات در خصوص نحوه تکریم ارباب رجوع ابلاغ کرده اند، افزود: که مردم بدانند در سطح قوه قضائیه به مطالبات و حقوق خودآگاه باشند.

بازیار ابراز کرد: مردم باید از حقوق خود آگاه باشند، اگر کارمندی از وظایف خود تخطی کرد و حرمت قانون را رعایت نکرد باید این مسئله را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در مورد فساد و نظارت درون دستگاهی بسیار جدیتر و قاطع تر نسبت به برون از دستگاه برخورد خواهیم کرد، افزود: یک خواهشی از روسای ادارات دارم اینکه این موضوع بایستی نهادینه شود .

بازیار اظهار کرد: بایستی این موضوع از خانواده و ادارات نهادینه شود چنانچه که تخلفی از سوی فروشندگان صورت گیرد این تخلفات را گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران افزود: چگونه می شود اجناس در شهرستان گچساران به نسبت دیگر شهرستان از جمله بهبهان با قیمت بالاتری عرضه شود.

وی با بیان اینکه بایستی کمک کار اداره صنعت، معدن و تجارت باشیم، افزود: نظارت و بازرسی از بازار نباید بر عهده یک گروه خاصی باشد این امر صحیح نیست .

بازیار با اشاره به اینکه فروشندگان باید این احساس در آنها باشد که هرلحظه پرسنل هر اداره از این مکان در حال عبور است در حال رصد شدن است، بیان کرد: پرسنل آن اداره در آن لحظه به عنوان ناظر برعملکرد بازار است و تخلفات را به صورت مکتوب به دادگستری ارائه دهند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شورای تامین به مسئله بازار ورود کرده است، گفت: شورای تامین در زمینه اینکه چگونه با متخلف برخورد شده است ورود خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران با بیان اینکه شهروندان مطالبه گر هستند، افزود: شما در بازار بهبهان مشاهده کرده‌اید که هیچ یک از بازاریان تخلف نمی‌کنند چرا که می‌ترسند و می دانند یک نظارتی بر عملکرد آنها صورت می گیرد.

بازیار گفت: به عینه مشاهده شده که قیمت میوه در بازار گچساران بالاتر از بازار تجریش تهران بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه ابراز کرد: مناطق لرنشین برعکس شهرهای همسایه، به دلیل سادگی و منش لطیفی که دارند بر این‌گونه مسائل حساس نیستند، برروند مطالبه‌گری خود واقف نیستند و حق طبیعی خود را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اسامی متخلفان را به فرمانداری و دادگستری ارجاع دهند، گفت: در این راستا اداره صمت می تواند مطالبه گر باشد.

این مسوول گفت: اگر صنفی تخلفی کرد بدون ذکر نام آن را در فضای مجازی منتشر کنید و بعد از پیگیری و صدور رای اسم فرد را نیز می توان منتشر کرد.

بازیار با اشاره به برگزاری انتخاب در سالجاری ادامه داد: متاسفانه یک گزارشاتی از همین ابتدای امر که ما هنوز به ۶ ماهه انتخاب نرسیده ایم صورت گرفته است.

وی افزود: متاسفانه گزارشات متعددی از حوزه های مختلف مبنی بر فعالیت های صنفی و گروهی پرسنل یا روسای ادارات برای انتخابات آینده داده می شود.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران تصریح کرد: یک بخشنامه وجود دارد کلیه مجموعه نظامی، انتظامی شهرستان اعم از سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و اشخاصی که در پیشگیری از جرم در حال فعالیت هستند در صورت مشاهده خودروی نقلیه دولتی خارج از تایم اداری الزاما متوقف خواهد شد.

بازیار با بیان اینکه راننده این خودرو در حین استفاده از وسایل نقلیه دولتی خارج از وقت اداری بایستی برگه ماموریت داشته باشد، گفت: برگه ماموریت بایستی در اختیار راننده باشد و اگر برگه ماموریت یک تاریخ دیگر داشته باشد پذیرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برگه ماموریت باید به روز و مطابق همان ساعت باشد، ابراز کرد: یک آگاه سازی از سوی رسانه انجام خواهد شد که چنانچه خودروی دولتی به غیر از وقت اداری مشاهده شود این گزارش را به دفتر دادستانی به صورت مکتوب، فیلم و عکس ارجاع دهند.

بازیار با اشاره به اینکه در این راستا با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، افزود: هرگز اختیارات اموال دولتی را در اختیار معاونین قرار ندهید الزاما خود رئیس اداره بایستی به اموال دولتی نظارت داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه با اشاره به تبلیغات انتخاباتی خاطرنشان کرد: این موضوع در حال رصد است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president