آوای جنوب

تعطیلی مکرر مرکز ام.آری.آی پیشرفته گچساران / بیماران گچسارانی در راه بهبهان

مرکز M.R.I پیشرفته گچساران از زمان افتتاح تا کنون به دلیل مختلفی تعطیل شده است

مرکز M.R.I پیشرفته گچساران از زمان افتتاح تا کنون به دلیل مختلفی تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری آوای جنوب از گچساران، مرکز M.R.I پیشرفته گچساران در سال ۹۴ راه اندازی که پس از چند ماه تعطیلی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با حضور مسوولان استانی و شهرستانی آن وقت و با اعتباری افزون بر ۸۰میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در این شهرستان مجددا راه‌اندازی شد.

براساس این گزارش، افتتاح مرکز ام.آر.آی گچساران یکی از بزرگترین پروژه‌های مهم این شهرستان در آن سالها بود که با پیگیری و تلاش‌های نماینده مردم گچساران و باشت در این شهرستان راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی این مرکز دیگر نیازی به مراجعه بیماران گچسارانی به شهرهای مجاور برای انجام آزمایشات نبود که متاسفانه بعد از گذشت چند ماه دستگاه ام آری آی گچساران به دلیل نبود زیر ساخت مناسب خراب و این مرکز تعطیل شد.

گرچه تعطیلی این مرکز از زمان افتتاح تاکنون برای چندمین بار است که اتفاق می‌افتد و هر بار این تعطیلی به دلایل مختلفی بوده است.

ساختمان ام. آر.آی در زمان افتتاحیه کارشناسی نشده بود و برای (سیستم برق) چاه های ارت استاندارد حفر نشده بود و همچنین برق ساختمان غیرکارشناسی وصل شده بود که متاسفانه بعد از گذشت چندماه از افتتاحیه این مرکز بر اثر صاعقه و عدم کارکرد چاه ارت و عدم استاندارد بودن برق کشی بیشتر قطعات سوخت و گاز دستگاه هم مشکل پیدا کرد.

برای راه‌اندازی مجدد این مرکز در سال ‌های گذشته کل برق ساختمان و چند حلقه چاه ارت حفر شد و قطعات تعمیر شد و این موارد توسط شرکت بررسی و مجددا راه اندازی شد که متاسفانه مجددا بعد از مدتی بر اثر اتصال برق فشار قوی خیابان و ورود آن به ساختمان و عبور از دستگاه محافظ یو.اس.بی و چاه ارت خسارت سنگینی به دستگاه ام.آر.آی گچساران وارد شد.

در سال گذشته تنها مرکز M.R.I پیشرفته گچساران که به مدت ۷ ماه به علت نوسانات برق و همچنین به علت نداشتن یو.اس.پی باعث تخلیه گاز هلیوم و منجر به خرابی دستگاه و تعطیلی این مرکز شده بود مجددا تعمیر و راه اندازی شد.

چندی پیش خبری مبنی بر تعطیلی مجدد مرکز M.R.I پیشرفته گچساران به گوش رسیده است.

تعطیلی این مرکز به دلیل نبود گاز هلیوم در دستگاه ام.آر.آی است که هزینه آن بیش از ۲ میلیارد ریال نیست.

در حال حاضر بیماران گچسارانی برای انجام آزمایشات به شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.

محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما که چندی پیش پزشک انجام تصویری برداری با دستگاه ام.آر. آی را تجویز کرده بود، گفت: به دلیل آسیب به مهره‌های کمرم پزشک انجام تصویری برداری با دستگاه ام.آر. آی را برای تجویز کرده که با مراجعه به این مرکز با تعطیلی و درب بسته مواجه شدم.

این بیمار گچسارانی ادامه داد: برای انجام تصویر برداری از کمرم بایستی به شهر بهبهان مراجعه کنم.

وی با بیان اینکه با آسیبی که به مهرهای کمرم وارد شده قادر به نشستن طولانی مدت در خودرو نیستم، گفت: برای مراجعه به مراکز درمانی در بهبهان مجبور به کرایه خودرو آن هم به صورت دربستی هستم.

محمدی ادامه داد: نمی‌دانم با این وضع اقتصادی بدی که وجود دارد و گریبانگیر جامعه است آیا خدا را خوش می‌‌آید که برای انجام یک تصویر برداری آن هم با دستگاه ام.آر. آی این همه هزینه کرد.

یکی دیگر از بیماران عنوان کرد: به دلیل تعطیلی این مرکز در گچساران، به بهبهان مراجعه و پنج روز در نوبت ماندم.
احمدی ادامه داد: تحمیل هزینه سفر، اتلاف وقت و فشارهای روانی از مشکلات خرابی دائم این دستگاه پزشکی است.

وی با بیان اینکه دستگاه ام.آر. آی گچساران تنها به دلیل نداشتن گاز هلیوم تعطیل شده است، بیان کرد: چرا مسوولان به فکر مردم نیستند، مگر ما چقدر درآمد داریم که برای درمان خود باید متحمل هزینه‌های گزافی بشویم.

به گزارش آوای جنوب، روزانه به طور متوسط ۳۰ نفر در مرکز ام. آر.آی این شهرستان پذیرش می‌شدند که هم اکنون برای انجام تصویری برداری به شهرستان‌های هم جوار می‌روند.

گرچه زیرساخت‌های خوبی در حوزه بهداشت ودرمان نه تنها در شهرستان گچساران بلکه در استان طی این چند سال اخیر رخ داده است لیکن این زیرساخت‌ها نیاز به توجه و یک مدیریت دلسوزانه می‌خواهد که انتظار می‌رود به این مقوله توجه ویژه‌ای شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president