آوای جنوب

غبارروبی گلزار شهدای گچساران به مناسبت هفته قوه قضائیه/ تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، گلزار شهدای شهرستان گچساران غبارروبی و عطرافشانی شد.

آوای جنوب:

به گزارش  آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز و به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، گلزار شهدای شهرستان گچساران با حضور مسوولان شهرستانی غبارروبی و عطرافشانی شد.

 در این آیین معنوی جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی ، رئیس دادگستری،فرمانده نیروی نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ادارات شهرستان گچساران شرکت داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه با غبارروبی و عطر افشانی  مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این شهرستان ادای احترام کردند.

 درحاشیه این مراسم حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز وظیفه ما عمل به وظایف خود در برقراری حق و عدالت و دفاع از آرمان‌های شهدا است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب و ایثارگری‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است که بایستی در حفظ و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده کوشش کرد.

 وی شهادت در راه خدا را یک عمل نیک عنوان کرد و افزود: شهادت، اوج تعالی انسان است و در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است.

ملکوتی خاطرنشان کرد: شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند.

وی تصریح کرد: شهدا مظهر عزت، اقتدار و افتخار جامعه اسلامی هستند و خانواده های شهدا و ایثارگر بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و ملت هستند و یاد شهدا اشاعه ارزش های ایثار و پایداری در جامعه است.

 هفته اول تیرماه در جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم مقام شامخ شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی کشور که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ تن از یارانش بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید؛ به‌عنوان هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president