آوای جنوب

حسن عباسی: طرف‌ مقابل بعد از برجام هسته‌ای به ایمل‌های وزارت خارجه هم جواب نمی‌دهد

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: روزی چیزی به نام انرژی هسته‌ای داشتیم، موقعی که روی میز گذاشتیم ۶ گرگ جمع شده بودند و زمانی که گرفتند دیگر به ایمیل‌های وزارت خارجه ما هم پاسخ نمی‌دهند، اگر روزی حرف‌های ما را می‌شنیدند، چیز با ارزشی می‌خواستند و امروز دیگر کاری به کار ما ندارند.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: روزی چیزی به نام انرژی هسته‌ای داشتیم، موقعی که روی میز گذاشتیم ۶ گرگ جمع شده بودند و زمانی که گرفتند دیگر به ایمیل‌های وزارت خارجه ما هم پاسخ نمی‌دهند، اگر روزی حرف‌های ما را می‌شنیدند، چیز با ارزشی می‌خواستند و امروز دیگر کاری به کار ما ندارند.

آوای جنوب

 حسن عباسی در جمع دانشجویان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فشارهایی که در جنگ‌های مختلف بر پیامبر و ائمه اطهار وارد می شد به جنگ خندق اشاره داشت و اظهار کرد: در این جنگ فشار سنگین سه جانبه، داخل شهر، تهدید نظامی بیرون شهر و محاصره اقتصادی و تحریم بسیار زیاد بود اما به قدری مسلمانان این فشار را تحمل کردند که دشمن متلاشی شد، برید تا مسلمانان پیروز شدند و در برابر این پیروزی و استقامت و ایستادگی شرایط به گونه ای رقم خورد که بعدها توانستند بروند و مکه را فتح کنند.

این تحلیلگر سیاسی، عنوان داشت: ما در حال حاضر در این موقعیت هستیم، یعنی آن لایه های اولیه را گذرانده ایم و به مرحله ای رسیدیم که مرحله فشارهای داخلی توسط ضد انقلاب‌های داخلی، فشارهای خارجی و تهدیدهای نظامی پیرامون آن و تحریم‌های اقتصادی و فرهنگی گسترده‌ای که می بینید امروز این به اوج خود رسیده است و تا ۱۳ آبان که تحریم‌های دیگر را آمریکایی‌ها می‌خواهند وضع کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ قول داده بودند تحریم ها در مذاکرات هسته ای حذف شود که روی کاغذ برخی از آنها در برجام حذف شد اما ۱۵ مرداد همه آنها برگشت و مضاف بر آن، تحریم‌هایی هم قرار است روز مبارزه با استکبار، آمریکایی‌ها ایجاد کند که دیگر اثر بیشتری ندارد گر چه اثر روانی دارد.

عباسی اضافه کرد:  مرحله بعد تحریم سالگرد ۹ دی و آن آشوب‌های پارسال است که در سالگردش می‌خواهند به قول خودشان مردم را به خیابان بیاورند و در اثر فشارهای اقتصادی که وجود دارد و از ۹ دی تا ۲۲ بهمن اینقدر این تحریم ها را ادامه دهند و مردم را در خیابان نگه دارند تا روز ۲۲ بهمن به جای راه‌پیمایی برای چهلمین سالگرد انقلاب، براندازی جمهوری اسلامی در همان دهه فجر صورت گیرد و این زمان بندی ها را هم سازمان یافته انتخاب کردند یعنی این قرینه‌سازی های تاریخی را هوشمندانه انجام دادند.

وی با تاکید بر این مطلب آنچه در تابستان امسال به دنبال آن بودند و به نتیجه نرسیدند را می‌خواهند در ۲۲ بهمن انجام دهند گفت: نباید نگران باشیم بلکه باید هوشیار باشیم، مشکل دیپلمات‌های ما این بود که می‌گفتند برای موفقیت باید چیزهایی از دست بدهیم، هسته ای را دستشان دادیم، بردند و گذاشتند روی میز و باختند، حالا موشکی را هم بدهید برجام ۲ را رقم بزنید یعنی ما همه چیز را بدهیم که مثلا تحریم‌ها برداشته شود به  این دیپلماسی موفق نمی‌گویند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: روزی چیزی به نام انرژی هسته‌ای داشتیم، موقعی که روی میز گذاشتیم ۶ گرگ جمع شده بودند و زمانی که گرفتند دیگر به ایمیل‌های وزارت خارجه ما هم پاسخ نمی‌دهند، اگر روزی حرف‌های ما را می‌شنیدند، چیز با ارزشی می‌خواستند و امروز دیگر کاری به کار ما ندارند.

وی ادامه داد: می‌گویند برای امنیت خودتان باید سلاح از ما بخرید، مگر عراق موشک بالستیک دارد، هر کشوری که در دست اینها افتاد نمی‌گذارند سلاح این چنینی داشته باشد، مگر آلمان و ژاپن موشک بالستیک دارند، آلمان و ژاپنی که در جنگ جهانی دوم به تسخیر آمریکا در آمد و الان تحت الحفظ آمریکا هستند، سلاح برتر ندارند، یک ارتش کوچک با هلیکوپترهای محدودی که آمریکا به آن‌ها می‌دهد.

عباسی خاطرنشان کرد:  آلمان بهترین تکنولوژی را دارد ولی اجازه ساخت هوابرد نظامی ندارد، هر کشوری را در نقشه جهان بررسی کنید آمریکایی‌ها یک لگد زده‌اند و گازی از آن گرفته اند.

وی گفت: در حال حاضر در ۱۲۰ کشور دنیا پایگاه نظامی دارند اما وقتی دولت سوریه و عراق درخواست کرده که به داد ما برسید برای اینکه تهدید را دور کنیم هر روز هشدار می‌دهند که شما رفتار خطرناکی در منطقه دارید.

وی متذکر شد: در چنین شرایطی پیروزی عظیم این بود که هر ابلهی که امروز برخیزد و بگوید با آمریکا ماذکره کنیم و هر احمقی که بگوید آمریکا قابل اعتماد است و باید سازوکار کشورمان را با آن‌ها ببندیم تا مشکلاتمان حل شود را باید افشا کرد.

عباسی یادآور شد: برای اینکه جامعه اقناع شود امام جامعه فرمودند خشنود و راضی نیستم اما بروید مذاکره کنید، اینها آمدند و مدام در تریبون گفتند که جهان امروز جهان خوش‌بینی و بدبینی نیست و عرصه برد و باخت است اما امروز دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: امروز آمریکا بیست و یک تریلیون بدهی دارد که با کل موجودی اقتصاد آمریکا برابر است در حالی که ۴ هزار میلیارد درآمد سالانه دارد، وقتی اقتصاد جهان در آستانه فروپاشی است چگونه باید بر آن تکیه کرد اما جوری القا کردند چون با آمریکا رابطه نداریم پس مشکل داریم.

وی در بخش بعدی از سخنان خود، تصریح کرد: آن روزی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به خاک بوشهر می‌آمدند و سروری می‌کردند و رئیسعلی دلواری آنها را می‌کشت تا روزی که انگلیسی‌ها را در خلیج فارس در سال ۱۳۸۶ گرفتیم و سال ۱۳۹۴ کماندوی آمریکایی را گرفتیم شاکی هستند که ما آفریقا، سرزمین سرخپوستان و استرالیا را غارت کردیم چه کسی گفته شما ایرانی ها مقاومت کنید، باید بگوییم روزی که شما نبودید ما ایرانی ها بودیم.

وی گفت: اگر ۴۰ سال انقلاب اسلامی روی پا ایستاد و شما در جنگ سخت و نرم به نتیجه نرسیدید و سراغ جنگ نیمه سخت یعنی جنگ ارزی آمدید پول ایران را نابود کنید تمام این تلاش‌ها نشان می‌دهد که کم آورده اید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president