آوای جنوب

کشف استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ جریان قومی و دوستی‌ها دلیل اصلی استاندار برای ضعیف بودن نظارت بر بازار استان کهگیلویه و بویراحمد/قیمت گوشت بین ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان

در حالی تازه‌ترین نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که به دلیل مشکلات رخ داده ظرف یک ماه اخیر مسؤولان جدیت بیشتری در نشست‌های مختلف از جمله این ستاد از خود نشان می‌دهند و معلوم است که دیگر به مانند گذشته باری به هر جهت در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند.
آوای جنوب

در حالی تازه‌ترین نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که به دلیل مشکلات رخ داده ظرف یک ماه اخیر مسؤولان جدیت بیشتری در نشست‌های مختلف از جمله این ستاد از خود نشان می‌دهند و معلوم است که دیگر به مانند گذشته باری به هر جهت در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند.

در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار که به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار برگزار شد بحث و جدل زیادی در این نشست شاهد بودیم و به خصوص معاون اقتصادی استاندار بسیاری از آمارها و گزارش‌های مدیران را از توزیع برنج گرفته تا ذخیره روغن و عدس و لوبیا و قیمت گوشت و نظارت بر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها رد کرد.

در این نشست هم استاندار و هم معاون اقتصادیش از ضعف در نظارت بر بازار استان سخن به میان آوردند.

استاندار در این نشست سه دلیل برای ضعیف بودن نظارت بر بازار آورد و گفت اولین دلیل به مسائل فرهنگی و قومی و دوستی‌ها برمی‌گردد که ناظران و بازرسان دچار ملاحظه‌کاری می‌شوند چرا که ناظر نباید تفاوتی میان فامیل و دوست با سایرین بگذارد.

وی در ادامه به دومین دلیل اشاره کرد و گفت: برخی جاها ناظرین تطمیع می‌شوند که چنین افرادی ضعیف‌النفس هستند.

علی‌محمد احمدی دلیل دیگر نظارت ضعیف بر بازار استان را جدی نبودن عزم ناظرین برای کنترل و پایش بازار دانست و گفت: این کار آن‌ها یا عمدی است و یا سهوا کوتاهی در امر نظارت بر بازار می‌شود.

قیمت مصوب گوشت در بازار کهگیلویه و بویراحمد به زودی بین ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان/نظارت بر بازار استان تعطیل است
نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مووضعات مختلفی مطرح شد از جمله این که نظارت بر بازار استان تعطیل است.

نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار در چند دستور کار برگزار شد.

در این نشست موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله ذخایر محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز در انبارهای استان اعلام شد که بر اساس اعلام آمار توسط عزیزی و فروزنده مدیران پشتیبانی امور دام و غله استان، تاکنون ذخیره اقلام به این صورت است که ذخیره ۲۶۰ تنی مرغ منجمد، ذخیره ۴۸۰ تنی برنج و ۳۰۰ تنی که هم اکنون در راه است اما قابل توزیع نیستند، ذخیره ۸۵ تنی گوشت منجمد گوساله، ذخیره ۴۰ تنی گوشت منجمد، ذخیره ۱۰۰۰ تنی کنجاله سویا، ذخیره ۱۶۰۰ تنی ذرت و ذخیره ۱۰۰۰ تنی جو در استان موجود است.

به گزارش فارس علاوه بر این ذخایر، حواله مقادیر دیگری از محصولات و کالاهای اساسی جهت ذخیره در استان صادر شده است.

در ادامه یکی از موارد دیگری که مورد مناقشه مسؤولان گرفت توزیع ۱۸۷ تن روغن سهمیه محرم و صفر در استان بود که مسؤولان صنعت و معدن و مدیر شرکت بازرگانی دولتی معتقد به توزیع آن از سوی عاملین در استان بودند و گوهرگانی معاون استاندار با توجه به شواهد و قرائن معتقد بود که یک گرم از این روغن در استان توزیع نشده است.

همچنین توزیع برنج ۱۱۲۱ به میزان ۱۸۷ تن در استان موضوع دیگر مورد مناقشه مسؤولان با یکدیگر بود که باز هم معاون استاندار اعتقاد داشت در بازار استان چنین برنجی وجود ندارد که بخواهد با قیمت بالاتر از ۷۶ هزار تومان توزیع شود!!.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به شدت به مدیران شرکت بازرگانی دولتی و صنعت و معدن انتقاد کرد که تاکنون هیچ مکاتبه‌ای با مرکز برای تامین کالاهایی مثل شکر و روغن نکرده‌اند.

استاندار هم از چنین رویه‌ای انتقاد کرد و اعتراض گوهرگانی را وارد دانست و گفت: دولت ۲۰ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ می‌دهد که کالاهای اساسی مردم تامین شود این که شما بایستید و بگویید خودشان می‌دهند حرف درستی نیست.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت که در استان هیچ ذخیره روغن و نخود و عدس و شکر و لوبیا نیست.

یکی دیگر از دستورالعمل‌های این جلسه در مورد قیمت گوشت قرمز بود که باز هم میان معاون استاندار و صنعت و معدن استان محلی برای مناقشه شد.

گوهرگانی معتقد بود حالا که میدان مرکزی دام در یاسوج راه‌اندازی شده و بهترین دام در آن به قیمت زنده‌فروشی ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شود بنابراین باید قیمت گوشت نهایتا ۴۶ هزار تومان در شهر یاسوج باشد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت هم به آنالیز قیمت گوشت که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و قصابان برگزار شد اشاره کرد و گفت: در آن جلسه پس از آنالیز بدون احتساب دستمزد قصاب معلوم شد که قیمت هر کیلو گوشت بره ۵۳ هزار تومان تمام می‌شود.

پس از این اظهارات بود که قرار شد فردا قیمت گوشت بره و بزغاله توسط ستاد تنظیم بازار حداقل ۵۳ هزار تومان و حداکثر ۵۵ هزار تومان اعلام شود و داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و تجارت استان قول داد که اگر کسی با قیمت بالاتر از این نرخ گوشت را در قصابی‌ها بفروشد به شدیدترین نحو با فرد متخلف برخورد شود.

استاندار هم در ادامه با بیان اینکه مردم زیاد از گرانی ناراحت نیستند بلکه از موضوع دیگری گلایه دارند خاطرنشان کرد که مردم از چند قیمتی بودن نرخ کالاها و اجناس بیشتر ناراحتند و معتقدند چرا نباید نرخ‌ها همه جا یکسان باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار هم در این نشست برای چندمین بار اعلام کرد که از لنده تا یاسوج و در همه جای استان نظارتی بر قیمت کالاها و اجناس نیست و قیمت‌ها تنها بر اساس عرضه و تقاضا در سطح استان تعیین می‌شود!!.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی جلسه گفت: یکی بخش از کار اهتمامی است که باید بازرسان صنعت و معدن و تجارت داشته باشند که در جاهایی کوتاهی دیده می‌شود و مشکلاتی است که با تعزیرات حکومتی وجود دارد اما مردم از ما کار هماهنگ می‌خواهند و منتظر برخورد با کسانی هستند که غفلت می‌کنند لذا باید به جای بحث‌ها و جدل‌ها قاطعیت در عمل داشته باشیم.

۲ دستور صریح استاندار به فروشگاه رفاه یاسوج/هم مالیاتتان را بدهید، هم گوشت و روغن مورد نیاز مردم را توزیع کنید
در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که فروشگاه رفاه یاسوج باید هم مالیات استانی خود را بدهد و هم کالاهای اساسی مثل روغن و گوشت را به صورت مستمر توزیع کند.

 نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضا برگزار شد.

در این نشست علاوه بر دستورالعمل‌های دیگر به موضوع توزیع کالاهای اساسی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه و کورش و شهروند اشاره شد.

جعفر گوهرگانی معاون توسعه منابع انسانی استاندار به بازدیدی که در طی چند روز اخیر از فروشگاه رفاه داشت اشاره کرد و گفت: سؤال این است که چرا وقتی فروشگاه رفاه ۱۵ روز گوشت مرغ و سایر اقلام دیگر را توزیع نمی‌کند هیچ گونه گزارشی از سوی مسؤولان سامان صنعت و معدن و تجارت ارائه نمی‌شود؟.

وی گفت: نظارت در بازار استان تعطیل است و متولیان کار را رها کرده‌اند و آقای دیودیده هم به شبکه خبر می‌گوید هیچ کمبودی در استان نیست و با این تفاسیر همه حرف‌های ما دروغ است!.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسوولان صنعت و معدن و تجارت خواست تا وضعیت کالاها و اجناس فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه را به صورت روزانه دنبال کنند چرا که برای مثال اگر کسی از تهران برای پایش بازار به استان آمد و به او گفتند که ۱۵ روز است فروشگاه رفاه و یا سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت و یا روغن و یا کالای دیگر ندارد فکر می‌کند به استان قحطی زده‌ای آمده است!.

احمدی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید کالاهای اساسی را همیشه و مستمر داشته باشند افزود: علاوه بر این، فروشگاه رفاه که با رانت بهترین جای استان را گرفته است و سود میلیاردی دارد چرا نباید در استان یک ریال مالیات بپردازد و از مدیرکل مالیاتی استان پی‌گیر این موضوع خواهیم بود همچنان که موکت استان بدون یک ریال مالیات از گمرک‌های دیگر صادر می شد و اکنون جلوی این کار را گرفته‌ایم تا استان از مالیات آن بی‌نصیب نباشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president