آوای جنوب

آنچه در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران بعد از گذشت بیش از چهار سال گذشت+تصاویر

امام جمعه گچساران گفت: وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف گذاری برنامه ها مبنی بر نظام شیعی، اسلامی و دینی است.
آوای جنوب
امام جمعه گچساران در اولین نشست فرهنگ عمومی پس از چهار سال
وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف گذاری برنامه ها مبنی بر نظام شیعی، اسلامی و دینی است
امام جمعه گچساران گفت: وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف گذاری برنامه ها مبنی بر نظام شیعی، اسلامی و دینی است.

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی بعد از گذشت بیش از چهار سال  با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و دیگر روسا و مسوولان ترویج فرهنگ در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

 در این نشست حجت الاسلام سید امین الله حجازی با تسلیت ایام ماه محرم و صفر اظهار کرد: خداوند توفیق دهد که گفتار، کردار و اعمالمان  در راه تبین ارزش‌های اسلامی  و بر اساس سیره ائمه اطهار باشد.

 وی ادامه داد:  خداوند به ما به عنوان شیعیان بی‌غل و غش نظر کند و به عنوان کسانی که در دوران زندگی کاری به احسن نحو عمل کرده‌اند توجه کنند.

  حجازی با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت چندین سال اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستا گچساران برگزار می‌شود، گفت: آنچه که  آیین نامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران آمده است محتوا و ماحصل آن باید مهندسی فرهنگی ایجاد کنیم.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی گچساران ابراز کرد: هدف از تشکیل شورای فرهنگی ایجاد یک خط‌مشی مهندسی برای جامعه است و با توجه به اینکه نظام ما مبنی بر نظام شیعی، اسلامی و دینی است باید فرهنگ جامعه ما با دین و مذهب ما مطابقت داشته باشد.

 وی در ادامه به یکی دیگر از اهداف شورای فرهنگی اشاره و عنوان کرد: این نشست با هدف رشد و تعالی جامعه و اخلاقی و رفع مشکلات معیشت مردم تشکیل شده است.

 امام جمعه گچساران با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: حضرت محمد (ص) فرموده‌اند،   قرآن و عترت اهل بیت را برای شما به امانت گذاشته‌ام  و ملاک و معیار قرآن و مسیر فرزندان من است.

 حجازی افزود: مومن کسی است که به قرآن و عترت پیامبر تمسک و چنگ بیندازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گچساران عنوان کرد: در این شورا همه دستگاه‌ها و نهادها وظیفه خود را می‌دانند و آن هم رهنمود جامعه به مسیر اهل بیت است.

 وی با اشاره به اینکه بخش اعظم مشکلات موجود در جامعه  بی‌عدالتی و اختلاس در کشور است، افزود: این مشکلات به دلیل عدم توجه به اهل بیت و قرآن است.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی گچساران ادامه داد: آنچه که مطرح است معیار اصلاح و الگوی زندگی به اهل بیت است.

 حجازی در ادامه اظهار کرد: آن چیزی که حلال مشکلات است فقها، امرا متعهد بر وظایف خود عمل و اتحاد داشته باشند و اگر این دو قشر با هم اتحادداشته باشند بسیاری از مشکلات  موجود در جامعه کاسته و مرتفع خواهد شد.

 وی با بیان اینکه حکومت اسلامی بر مبنای شیعی به وجود آمده است، ابراز کرد: اگر عدالت در جامعه حاکم باشد و حل مشکلات معیشتس مردم با تمسک بر برآیات قرآن و دستورات اهل بیت عمل شود بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

 حجازی در ادامه به فضای مجازی موجود اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن در داخل و خارج کشور هر لحظه حمله می‌کند که باید در این مسئله نیز آگاه باشیم.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی گچساران ادامه داد: این نشست مهندسی فرهنگی است که جامعه را به سمت امنیت، آرامش و رفع مشکلات معیشتی مردم سوق می‌دهد.

 وی تصریح کرد: شما مسوولان در قبال این مردم مسوول هستید و آن چه که موجب می‌شود مشکلات رفع، امنیت و آرامش در جامعه به وجود بیاید هر جا که باشد از آن دفاع کنید.

رئیس دادگستری گچساران
استفاده از ریش سفیدان برای رفع و کاهش رسومات غلط رایج در گچساران/ افق دیدمان برای آینده‌نگری شهرستان باشد
رئیس دادگستری گچساران گفت: افق دیدمان برای آینده‌نگری شهرستان باشد و در این زمینه باید با مشاهدات امروز برای آینده برنامه کامل و جامعی داشته باشیم.

  اولین نشست شورای فرهنگ عمومی بعد از گذشت بیش از چهار سال  با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر روسا و مسوولان ترویج فرهنگ در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

 در این نشست رضا میشان با بیان اینکه متاسفانه  برای ایجاد فرهنگ در جامعه اقدامات اساسی تا کنون ایجاد نشده است، اظهار کرد: متاسفانه استان و شهرستان درزمینه خودکشی‌ها دارای رتبه است.

 رئیس دادگستری گچساران با اشاره به استفاده از سلاح در مراسمات عزادارای و عروسی‌ها گفت: یکی از سنت‌های غلط این استان و شهرستان استفاده از سلاح‌ در این مراسمات است.

 وی به موضوع طلاق اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم  افزایش روز به روز نرخ طلاق است که متاسفانه شاهد آن در جامعه هستیم.

 میشان افزود: موضوع طلاق تنها جدایی دو فرد نیست بلکه این افراد دارای فرزندان هستند که با جدایی این دو فرد زندگی فرزندان آنها نیز تحت شعاع قرار گرفته می‌شود.

 این مسوول به آمار بالای اعتیاد نیز اشاره و اذعان کرد: آماری که اخیرا وزارات کشور اعلام کرده ، افزایش روز افزون اعتیاد و کاهش سن اعتیاد است که هم اکنون سن اعتیاد به ۱۱ سال رسیده است.

 رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه دستگاه‌هایی که مجری شورای فرهنگی هستند  با اجرای یک برنامه مدون   در ایجاد فرهنگ در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و در مرحله بعد  با استفاده از ریش سفیدان و بزرگان طوایف مشکلات موجود  در جامعه را مطرح  و راهکاری را تبیین کنند.

 میشان اذعان کرد: متاسفانه از سوی دادگستری گچساران روزانه ۲۰ مورد طلاق توافقی را به بهزیستی گچساران برای انجام مشاوره ارجاع داده می‌شود که این خود نیز یک معضل بزرگی است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ درست ورشد تعالی در جامعه تصریح کرد:  نشست‌هایی  با بزرگان طوایف و ریش‌سفیدان  در جهت عدم استفاده از سلاح در مراسمات عروسی و عزا مطرح ، شهرداری ملزم به جمع آوری بنرهای فوتی در سطح شهر و همچنین از سوی دادگستری اطلاع‌رسانی شود که هرگونه استفاده از سلاح غیرمجاز و مجاز در مراسمات و غیره مجازات و پیگرد قانونی خواهد داشت.

 رئیس دادگستری گچساران عنوان کرد: متاسفانه در زمینه راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان مشکل وجود دارد که باید فرهنگ‌سازی شود.

 میشان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری نشست‌های مکرر و استفاده از متخصصان و ریش سفیدان بتوانیم تا پایان سال آماری مثبتی در زمینه کاهش مشکلات موجود ارائه  داده شود.

 وی افزود:  در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید افق دیدمان برای آینده‌نگری شهرستان باشد و در این زمینه باید با مشاهدات امروز برای آینده برنامه کامل و جامعی داشته باشیم.

فرماندار گچساران در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد
رسم غلط تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا/ استفاده از قلم به دستان، مشاوران،اساتید دانشگاه‌ها در ایجاد فرهنگ
فرماندار گچساران گفت: این سنت غلط از آبا و اجداد نسل به نسل به یادگار مانده است که در تشییع جنازه‌ها و یا در مراسمات عروسی‌ها تیراندازی می‌‌شود و این رسم به غلط است.

 اولین نشست شورای فرهنگ عمومی بعد از گذشت بیش از چهار سال  با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر روسا و مسوولان ترویج فرهنگ در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: با ایجاد فرهنگ اسلامی در جامعه  امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که هم اکنون در سطح شهرستان داریم گامی موثر برداریم.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه امروز اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که برگزار شد، گفت: در ۶ ماه دوم از سال باقی مانده  با برنامه‌ریزی و داشتن پشتکار  در دو مورد از سنت‌های  غلط مرسوم در این استان و شهرستان  تلاش کرده و به جای آنها فرهنگ جدیدی را جایگزین کرد.

 وی با اشاره به اینکه سنت‌های خوب و پسندیده  در جامعه وجود دارد که ما می‌توانیم به این سنت‌ها رشد دهیم، عنوان کرد: متاسفانه سنت‌های دیگری است که به غلط است که باید این سنت غلط برداشته شود.

 رحیمی گفت:  این سنت غلط از آبا و اجداد نسل به نسل به یادگار مانده است که در تشییع جنازه‌ها و یا در مراسمات عروسی‌ها تیراندازی می‌‌شود و این رسم به غلط است.

 فرماندار گچساران عنوان کرد:  این سنت‌ها به غلط متاسفانه در استان و شهرستان ما  هم اکنون پا برجا است.

 وی افزود: در ۶ ماه اخیر سالجاری بر اثر تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه و عروسی‌ها  یک تا ۲ مورد فوتی و مجروحی بر جای گذاشته است.

 این مسوول خاطرنشان کرد: برای  جایگزین کردن یک فرهنگ خوب به جای این سنت‌های  به غلط می‌توانیم از  قلم به دستان، مشاوران،اساتید دانشگاه‌ها و استفاده کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ما اشالله گفت:

    مبارک از فردا شهرما زیبا می شود؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president