کد خبر : 37465
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 12:01

نامه جوان کهگیلویه و بویراحمدی به رئیس جمهور/اژدهای هفت‌ سر برای بلعیدن مؤسسات داخلی/ وقتی بنیاد ایرلندی ICDL جای جوان ایرانی را تنگ می‌کند

نامه جوان کهگیلویه و بویراحمدی به رئیس جمهور/اژدهای هفت‌ سر برای بلعیدن مؤسسات داخلی/ وقتی بنیاد ایرلندی ICDL جای جوان ایرانی را تنگ می‌کند

نمایندگی « بنیاد ICDL » از جمله موسسات آموزشی موجود در ایران از کشور ایرلند می‌باشد که از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود. رسالت آموزشی این موسسه آموزش مهارت‌های هفتگانه و ارائه گواهی بین‌المللی به ازاء پرداخت سالانه مبلغی ارز از طرف وزارت آموزش و پرورش به کشور ایرلند می‌باشد.

آوای جنوب
نمایندگی « بنیاد ICDL » از جمله موسسات آموزشی موجود در ایران از کشور ایرلند می‌باشد که از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود. رسالت آموزشی این موسسه آموزش مهارت‌های هفتگانه و ارائه گواهی بین‌المللی به ازاء پرداخت سالانه مبلغی ارز از طرف وزارت آموزش و پرورش به کشور ایرلند می‌باشد.

جوان دهدشتی طی نامه‌ای به رئیس جمهور از واگذاری انحصاری دوره‌های ضمن خدمت به بنیاد ICDL (وابسته به یک کشور خارجی) و ملزم کردن کارمندان به اخذ مدرک از این نمایندگی که زمینه فعالیت سایر موسسات داخلی را محدود نموده انتقاد کرده است.

در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید اقتدار و استقلال هر جامعه‌ای در سایه‌ی توانمندی‌های آن جامعه تحقق می‌یابد. بی‌تردید رهبر معظم انقلاب با برخورداری از چنین بینش عمیقی است که سال کنونی را با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری نموده‌اند. بر این اساس، لازمه‌ی پیشرفت و توسعه جوامع، در گرو مشارکت نیروی انسانی متخصص و آسیب‌شناسی موانع پیشرفت و تعهد و مسئولیت پذیری توسط آنان می‌باشد.

نمایندگی « بنیاد ICDL »  از جمله موسسات آموزشی موجود در ایران از کشور ایرلند می‌باشد که از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود. رسالت آموزشی این موسسه  آموزش مهارت‌های هفتگانه و ارائه گواهی بین‌المللی به ازاء پرداخت سالانه مبلغی ارز از طرف وزارت آموزش و پرورش به کشور ایرلند می‌باشد.

هرچند موسسه مذکور  فرآیند دست‌‌یابی به گواهی‌های بین المللی را تسهیل می‌نماید ولی نیازسنجی‌های آموزشی حاکی از نیازمندی تعداد اندکی از آحاد جامعه به  این گواهی‌هاست و لذا ارجح دانستن این موسسه بر سایر موسسات داخلی که کاری مشابه و فراتر از آموزش مهارت‌های هفتگانه ICDL را بر عهده دارند از اساس خطاست و متاسفانه برخی از مسئولین صرفا با استفاده ابزاری از نام این موسسه و اشباع بازار آموزشی توسط این موسسه، زمینه به حاشیه راندن سایر موسسات آموزشی و عدم اعتماد به موسسات داخلی و ایجاد رانت‌هایی در زمینه بازار یابی را فراهم کرده است.

جناب آقای رئیس جمهور، امروز که همه شرکت‌ها و موسسات درجه یک دنیا ایران را به بهانه خروج آمریکا از برجام ترک می‌کنند و سعی در به تنگنا گذاشتن مردم و مسئولین دارند متاسفانه  آموزش و پرورش با روش‌های نامتعارف و غیر مرسوم و نهادینه کردن این بدعت زشت و ناپسند با عقد تفاهم نامه‌ای دوره‌های ضمن خدمت خود در حوزه فناوری اطلاعات را به صورت به نمایندگی بنیاد ICDL به عنوان همکار واگذار نموده است که اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا همراه شده و کمر به نابودی موسسات داخلی بسته است.

جناب آقای رئیس جمهور درد دارد بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مزین به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باشد و متن بخشنامه الزام مدیران به هدایت کارمندان و  دانش آموزان به سمت این نمایندگی باشد و دردآورتر اینکه موسسات داخلی را سرکوب کنند و مدارس دولتی را با تمام امکانات آموزشی در مقابل دریافت مبلغی اندک در اختیار این نمایندگی قرار دهند و میلیون‌ها ارز این مملکت را به جهت سهم نمایندگی به سمت کشور ایرلند سرازیر کنند .

آری جناب آقای رئیس جمهور؛ اینجا استان کهگیلویه و بویراحمد استانی غنی و سرشار از منابع خدادادی و نخبگانی گمنام است که به جهت فقر مدیریت در محرومیت به سر می‌برد مدیرانی که برای بیگانه تا کمر خم می‌شوند و همت به شکستن کمر موسسات داخلی بسته‌اند تا بیگانه قد علم کند. نمونه بارز چنین ادعایی مبتنی بر واقعیت، وجود ده‌ها موسسه آموزشی داخلی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که اداره کل آموزش و پرورش این استان با حمایت از نمایندگی  بنیاد ICDL و ملزم کردن کارمندان به اخذ مدرک از این نمایندگی زمینه فعالیت سایر موسسات داخلی را محدود نموده است.

جناب آقای رئیس جمهور؛ آنچه که مایه تعجب و تاسف است الزام سواد آموزان نهضت سواد آموزی به اخذ مدارک از نمایندگی بنیاد ICDL است. راستی سواد آموزان نهضت، جویای کار در کدام کشور اروپایی هستند که معاونت نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با عقد قرارداد با این بنیاد پول بیت‌المال را جهت دریافت مدرک بین‌المللی به حساب این نمایندگی واریز می‌کند ؟ فقر مدیریت تا کی ؟ تا کی باید موسسات داخلی چوب افراد سودجو را بخورند ؟ اینقدر موسسات داخلی بدبخت  شده‌اند که حتی توان آموزش سواد آموزان نهضت را هم ندارند ؟ چند ساعت آموزش ضمن خدمت چه نیازی به داشتن عنوان بین المللی دارد ؟ که صرفا باید از این بنیاد مدرک دریافت کنند.

به راستی چند درصد کارمندان آموزش و پرورش خواهان خروج از مملکت خود و جویای کار در کشورهای بیگانه هستند و می‌بایست مدرک بین المللی دریافت کنند که وزارت آموزش و پرورش اقدام به اخذ این نمایندگی از کشور ایرلند را نموده است؟

جناب آقای رئیس جمهور؛به راستی اگر نمایندگی بنیاد ICDL  فقط یک درصد برای کشورمان سودی در بر داشت آیا کشور ایرلند به پیروی از آمریکا یک لحظه هم اجازه می‌داد این نمایندگی در ایران اجازه فعالیت داشته باشد؟ آنچه به وضوح مشخص است شرکت‌ها و موسساتی در ایران اجازه ادامه فعالیت دارند که باعث نابودی شرکت‌ها و موسسات داخلی شوند و بدون شک نمایندگی بنیاد ICDL  یکی از این موسسات است که تا چند سال پیش حتی گواهی‌های صادره توسط این نمایندگی ضمن خدمت محسوب نمی‌شد اما امروز به لطف دولت حضرتعالی به اژدهایی هفت سر تبدیل شده است که با استفاده از روش‌های غیر مرسوم و رانتی میلیاردی اقدام به بلعیدن موسسات داخلی نموده است و یا شاید بهتر باشد اکنون که همه شرکت‌ها و موسسات خارجی دارند ایران را ترک می‌کنند وزارت آموزش و پرورش را به جهت نگاه داشتن این موسسه ایرلندی مورد تقدیر دانست.

امید است با محرز شدن چنین واقعیت‌هایی، همت والایی در مسئولین مربوطه به نمایش گزارده شود تا تحقق شعار سال ممکن گردد. بنابراین پیامد چنین نگرشی، بی توجهی به بخش خصوصی و توسعه آن و علم کردن قامت بیگانه است.

آری جناب آقای رئیس جمهور؛ دشمن همیشه بیگانه نیست. پیشاپیش از حسن تدبیر جنابعالی تقدیر و تشکر می‌شود.

علی برکت الله
سید مراد صادقی نیا-مدیر شرکت آرین رایانه نیر دهدشت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

چرا از رقابت می ترسی چون کشکی مدرک صادر میشد