کد خبر : 37502
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 15:41

عدم اجرای قانون موجب تاخیر در پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی کهگیلویه بویراحمد /وقتی حرف یک آبدارچی برای معاون بانک ارجحیت دارد

عدم اجرای قانون موجب تاخیر در پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی کهگیلویه بویراحمد /وقتی حرف یک آبدارچی برای معاون بانک ارجحیت دارد

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: عدم اجرای قانون جلوی پرداخت تسهیلات را گرفته است.

آوای جنوب
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: عدم اجرای قانون جلوی پرداخت تسهیلات را گرفته است.

 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد‌.جعفر گوهرگانی در ابتدای این نشست با تذکر به حضور معاونین بانک‌ها و ادارات گفت: در نشستی با حضور استاندار مصوب شد که معاونین در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حضور نداشته باشند چرا که مصوبات بی‌نتیجه خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نشست مهمی است و مدیران‌کل دستگاه‌ها و بانک‌ها  در جلسات حضور داشته باشند چرا که مصوبات کارگروه باید به وزارت کشور و وزارت صنعت و معدن ارسال شود که چه تعداد از مصوبات عملیاتی شده و چه میزان بر زمین مانده است.

وی گفت: تلاش مجموعه استان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون است، وقت می‌گذاریم و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کنیم  اما اگر قرار است سرمایه‌گذاران و یا فردی دیگری بخواهند آشوب به پا کنند و جسارتی کنند مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه مدیران و روسای بانک‌ها همه مکلف به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی هستند، افزود: نمی‌توانیم در تمام جلسات تأکید کنیم معاونان ( اعم از بانک‌ها و دستگاه‌ها) در نشست این کارگروه حضور نداشته باشند.

گوهرگانی در واکنش به عدم پذیرش دستورالعمل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط یکی از بانک‌ها و ترک جلسه توسط معاون این بانک‌ گفت: برخی معاونین در نشست حرفی می‌زنند که مثلا ما هم هستیم، حرف یک آبدارچی تهرانی برای معاون بانک ما ارجحیت دارد در حالی که دستورالعمل بانک مرکزی برای رفع موانع تولید مشخص است .

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون جلوی پرداخت تسهیلات را گرفته، افزود: نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.

در ادامه این نشست مشکلات واحد تولیدی بازیافت محصولات پلاستیکی شرکت زربافت بشار نگین مورد بررسی قرار گرفت.این واحد سال ۹۴ در شهرستان بویراحمد راه‌اندازی شد و در زمینه بازیافت محصولات پلاستیکی با اشتغال حدود ۲۷ نفر به تولید آزمایشی رسید اما بعد از فعالیت ۵ ماهه سال ۹۵ به دلیل عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز ازسوی شهرداری یاسوج، کارخانه تعطیل شد.

همداد شهامت سرمایه‌گذار این واحد با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، کار کثیفی دارد اما موجب تمیزی شهر می‌شود، گفت: مواد اولیه این واحد صنعتی زباله است اما شهرداری یاسوج هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته به همین دلیل این واحد صنعتی تعطیل شده است.

  جبار کیانی‌پور  در خصوص عدم همکاری شهرداری یاسوج گفت: پیمانکارانی از طرف شهرداری یاسوج برای جمع‌آوری زباله انتخاب می‌شوند اما فجیع‌ترین وبدترین بخش استفاده پیمانکاران از کودکان کار و افرادی که تابع قانون کار نیستند است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: حمل زباله توسط کودکان افغانی و یا کودکان کار صورت می‌گیرید آنها حتی به بدترین شکل هم مورد تحقیر قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: ساز و کاری فراهم و شهرداری موظف شود با پیمانکارانی که به واحدهای تولیدی وصل باشند قرار داد منعقد شود یا واحدهای تولیدی به عنوان پیمانکار برای حمل زباله کار کنند.

ما وقتی با این پدیده کار کثیف برخورد کردیم، سعی شد که به جای اینکه پیمانکار از کودکان استفاده کنند از کارگران استفاده نمایند و ما این پدیده زشت را از بین بردیم.

وی عنوان کرد:وقتی با پدیده کار کثیف مواجه شدیم  تلاش کردیم به جای استفاده از کودکان، پیمانکاران کارگر به کار گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری یاسوج گفت: جلسه‌ای با شهرداری منعقد و این فرآیند به صورت جدی دنبال شود. تا علاوه بر اینکه کارخانه بازیافت به چرخه تولید باز گردد بتوانیم واحدهایی جدیدی برای تولید انرژی احداث کنیم.

اما یوسفی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: به جز شهرداری یاسوج سایر شهرداری‌ها تفکیک زباله از مبدا را انجام نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: علاوه بر زباله منازل، زباله تالارها، بیمارستان‌ها و شهرک‌های صنعتی هم وجود دارد اما کار تفکیک انجام نمی‌شود.

این مسؤول بیان کرد: شهرداری‌های کوچک هیچ‌گونه  تفکیکی انجام نمی‌دهند و دیده شده آنها زباله‌ها را می‌سوزانند که شهرداری‌ها موظف به تفکیک زباله از مبدا شوند تا محصولات مورد نیاز واحدهای تولیدی فراهم شود.

 در پایان این نشست مقرر شد با حضور صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، سایر دستگاه‌های مرتبط و اتاق بازرگانی کارگروهی تشکیل و علت خروج مواد ضایعاتی از استان و عدم قرار نگرفتن این مواد در اختیار واحدهای تولیدی استان مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.