آوای جنوب

از انتقاد تلویحی استاندار به عملکرد شورا و شهرداری یاسوج تا تشکیل جلسه شورای حل اختلاف برای ابقا یا برکناری شهردار دوگنبدان

به مناسبت هفته دولت نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد که طی آن استاندار هم برنامه‌های این هفته را تشریح کرد و هم در خصوص مسائل مختلف استان شفاف و به صراحت پاسخ خبرنگاران را داد.

آوای جنوب

 به مناسبت هفته دولت نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد که طی آن استاندار هم برنامه‌های این هفته را تشریح کرد و هم در خصوص مسائل مختلف استان شفاف و به صراحت پاسخ خبرنگاران را داد.

علی‌محمد احمدی در خصوص توجه خودش به موضوع اشتغال و تولید گفت: کمتر استانداری در کشور می‌بینید که به صورت جزئی و ریز وارد موضوعات واحدهای صنعتی بشود.

مسؤول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی در خصوص شفافیت خود با مردم و رسانه‌ها هم گفت: به غیر از شورای تامین هیچ جلسه و برنامه‌ای نبوده که خبرنگاران از آن آگاه نباشند و از زندگی خصوصیم تا تصمیمات مختلف در استان را گفته‌ایم و برای جلب اعتماد مردمی راهی جز این نداریم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت نامشخص پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگی که به سرانجامی نرسیده‌اند هم گفت: یاسوج تیم مدیریتی قوی می‌خواهد که انتخاب آن در دست مردم است و ما هم به نوبه خود برای یاسوج چیزی کم نگذاشته‌ایم.

استاندار که معلوم بود از وضعیت کنونی شهر یاسوج رضایت چندانی ندارد تصریح کرد: اگر شهر یاسوج با زیبایی‌هایش و موقعیتش در جایی دیگر از ایران بود الان نام زیباترین شهر زاگرس را داشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا که چه نمره‌ای به عملکرد خود می‌دهید افزود: برای گرفتن نمره خوب تمام تلاشم را می‌کنم و هم برای خوب بودن وضعیت استان غصه می‌خورم و هم تلاش می‌کنم و هم وسواس و هم دغدغه دارم.

استاندار این گونه که در لابلای صحبت‌هایش مشخص بود از کم کاری برخی مدیران در گرفتن اعتبارات و جذب آن‌ها دل پر دردی داشت و گفت: از نظر منابع در کشور در میانه سایر استان‌ها هستیم و کمبود اعتبار و منابع نداریم و اگر نگذاشتیم پولی برگشت بخورد با زور نگذاشتیم که برگشت بخورد.!!

وی در خصوص فرودگاه یاسوج و وضعیت آن هم گفت: اگر از روز اول من اینجا بودم می‌گفتم که یک فرودگاه بین‌المللی در سپیدان بزنند که هم این استان و هم غرب استان فارس از آن استفاده کنند و با کشیدن یک مسیر بزرگراه از سپیدان تا یاسوج همه مشکلات حل می‌شد.

احمدی همچنین به طرح تطویل فرودگاه گریزی زد و با انتقاد تلویحی از هزینه ۲۰ میلیاردی باری طرح تطویل فرودگاه گفت: اگر به جای ۲۰ میلیاردی که اکنون خرج این کار شده همان وقت ۵ میلیارد تومان به زندان می‌دادند و آن را جمع می‌کردند حالا نیاز به چنین هزینه‌ای نبود.

وی با بیان این که لندینگ و تیک‌آف برای هواپیما در این فرودگاه مشکل است گفت: قبل از این با مسؤول ماهان صحبت کردم اما اتفاق سقوط که رخ داد استقبالی از سوی آن‌ها نشد.

استاندار همچنین به گران بودن بلیط پروازهای یاسوج هم اشاره کرد و گفت: چندی پیش که بلیطی برای ما تهیه کرده بودند قیمت آن ۴۹۵ هزار تومان بود که که با مسؤولان مربوطه تماس گرفتم و از آن‌ها پرسیدم مگر به نرخ آلمان است که چنین نرخی تعیین کرده‌اند و قرار شد قیمت روی ۳۰۰ هزار تومان تعیین شود.

احمدی به پرواز دوباره ای‌تی‌آر در این خط هوایی و پیشنهادی که در این مورد داده شده اشاره کرد و گفت: چند فروند هواپیمای نو تحویل کشور شده که برای در اختیار گذاشتن آن در پرواز یاسوج پیشنهاد داده شد اما به دلیل عدم آمادگی روحی و روانی اعلام عدم آمادگی کردیم.
واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله شهردار دوگنبدان؛ بی‌طرفانه بر اساس قانون عمل می‌کنم
علی‌محمد احمدی در پاسخ به سووالی خبرنگار در یاسوج مبنی بر اینکه برای قضیه شهردار دوگنبدان به کجا رسید و چرا جلسه شورای حل اختلاف را برگزار نمی‌کنید، اظهار کرد: ما دوست داشتیم همه چیز بر اساس مودت و برادری انجام بگیرد.

احمدی تصریح کرد: جلسه‌ای را در همین راستا با حضور دکتر تاجگردون و اعضای شورای شهر دوگنبدان و شهردار این شهر در یاسوج برگزار کردیم و گفتیم که بر اساس وحدت، همدلی، تفاهم و برادری کارها را انجام دهید.
وی افزود: مردم از این اختلافات ضربه می‌خورند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تاکید کرد: در خصوص مسئله شهردار دوگنبدان و حکم او بی‌طرفانه بر اساس قانون عمل خواهیم کرد.
وی گفت: هر وقت جلسه شورای حل اختلاف را برگزار کردیم، مطمئن باشید بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president