آوای جنوب

میوه رکورددار گرانی در بازار گچساران/ خریدارانی که دست خالی برمی گردند/هیچ کس صدای مردم را نمی‌شنود

این روزها بازار داغ و گرانی میوه‌های تابستانی موجب شده خریداران گچسارانی با دست خالی به خانه برگردند.
آوای جنوب
این روزها بازار داغ و گرانی میوه‌های تابستانی موجب شده خریداران گچسارانی با دست خالی به خانه برگردند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، در این روزهای فصل‌ سال بازار میوه‌فروشان گرمی خاصی دارد ناخود آگاه به سمت ماشین‌های میوه‌فروش که بر سر هر کوچه و خیابان بساط پهن کرده‌اند می‌رویم وقتی قمیت میوه را می‌گیریم نا امید و دست خالی به راه خود ادامه می‌دهیم.

 در حالی این روزها سپری می‌شود که باید اذعان کرد، کنترل بازار، وضعیت اقتصادی رها شده است دلیل گرانی را از فروشنده‌ها می‌گیریم می‌گویند قیمت خرید ما از انبار چندان از قیمت فروش در بازار متفاوت نیست.

گرانی در بازار و نوسانات قیمت در حالی کشور را فرا گرفته است که مسؤولان دولتی همچنان اصرار بر این دارند که کنترل بازار  در دست آنها است.

 روز گذشته بود که یکی از نمایندگان مجلس از گرانی پفک گفت تا زمانی که برای خرید پفک به مغازه محله رفتیم، مشاهده کردیم قیمت پفک صد درصد افزایش یافته است.

 این سوال برای مردم پیش می‌آید که نمایندگان مجلس چگونه از گرانی در بازار خبر ندارند.

اینکه تیم اقتصادی دولت در کجا به سر می‌برد و در کدام محل زندگی می‌کنند کاری نداریم، اما بی‌تردید مردمی که امیدشان هنوز به یارانه است کمرشان در زیر گرانی در حال خرد شدن است.

 رکود در بازار و گرانی از سوی دیگر در حالی رقم خورده است که باید بی‌پرده بگوییم هیچ کس صدای مردم را نمی‌شنود.

از گیلاس ۳۲ هزار تومانی تا هلوی ۱۵ هزار تومانی 

 از گیلاس ۳۲ هزار تومانی تا هلوی ۱۵ هزار تومانی آن هم نه درجه یک، همه نشان از گرانی در بازار است.

البته کشاورزان هم از عرضه میوه‌هایشان با قیمت کم گله‌منداند و واردات میوه، جولان دلالان را از دلایل گرانی میوه می‌دانند.

اکنون میوه مرغوب تنها سر از مغازه‌های گرانفروش درآورده است و به غیر از آن، کمتر جایی را می‌توان یافت که در  آن  میوه حداقل آبرومند بتوان پیدا کرد.

حتی دیگر خبری از دستفروش‌ها و وانت بارها هم که پای همیشگی خیابان‌ها بودند نیست.

 مسوولان را نمی‌دانیم اما ما که زیر بار خرید مانده‌ایم

علی محبی یکی از شهروندان در این خصوص اظهار می‌کند، در حالی که حقوق‌های کارگری چند درصدی افزایش پیدا می‌کند در مقابل اجناس چند برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

 وی ادامه می‌دهد: مسوولان را نمی‌دانیم اما ما که زیر بار خرید مانده‌ایم.

 خانمی که در حال قیمت کردن میوه است در پاسخ به خبرنگار ما عنوان کرد: آن چیزی که تعجب‌آور است اختلاف قیمت میان شهر ما و شهرهای اطراف است.

 خانم اکبری بیان کرد: برای مثال هندوانه  در حالی در اهواز هر کیلو ۵۰۰ تومان است اما در گچساران هر کیلو به ۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 یکی از خریدان نیز که در حال خرید است، ابراز کرد: آیا این جای تعجب ندارد که  در بازار شاهد چند نرخی قیمت‌ها هستیم و از ابتدای بازار تا انتهای آن هر مغازه برای فروش اجناس خود قیمتی را انتخاب کرده است.

مسؤولان سری به بازار میوه‌فروشان بزنند

 به گزارش آوای جنوب، در حالی که در حال تهیه گزارش در بازار هستیم شاهد قیمت‌های مختلف  میوه و تره و بار در بازار هستیم و حداقل انتظار از مسوولان آن هم در شهری کوچک مانند گچساران این است که سری به بازار میوه فروشان بزنند.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. تاریکی گفت:

    ای آقا مسئولان از سر باغ میره دم خانه شان بابا بیکاری صدای ما را در میاری….؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president