کد خبر : 36659
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 11:24

آقای مدیر؛ لطفا از نشستن پشت این میز خجالت نکشید/میزی که نباید خاله‌خرزویی و بدنام شود

آقای مدیر؛ لطفا از نشستن پشت این میز خجالت نکشید/میزی که نباید خاله‌خرزویی و بدنام شود

مردم توقع دارند که با راه‌اندازی میز خدمت کمتر در ادارات سرگردان شوند و انتظارشان این است که این یکی دیگر مشمول خاله‌خرزویی نشود.

آوای جنوب
مردم توقع دارند که با راه‌اندازی میز خدمت کمتر در ادارات سرگردان شوند و انتظارشان این است که این یکی دیگر مشمول خاله‌خرزویی نشود.

همین چند روز پیش بود که نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در چند دستور کار برگزار شد و یکی از دستور کارها در خصوص راه‌اندازی میز خدمت در ادارات بود.

طبق آن چه که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در این نشست بیان کرد باید همه ادارات و دستگاه‌ها به صورت اجباری میز خدمت راه‌اندازی کنند تا ارباب رجوع کمتر از گذشته در ادارات دچار سردرگمی شود.

میزی که با رویکرد بسیاری از مدیران و مسؤولان استان هم خوانی ندارد

راه‌اندازی میز خدمت در استانی که دستگاه‌ها و ادارات آن از گذشته‌ها تاکنون چندان میانه خوبی با ارباب رجوع نداشته‌‌اند کمی سخت و غیر ممکن به نظر می‌رسد.

مطابق با گفته حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بنا له دستور و ابلاغیه رئیس‌جمهور باید هم میز خدمت حضوری و هم میز خدمت الکترونیکی در دستگاه‌ها و ادارات راه‌اندازی شود.

ادارات هم موظف شده‌اند که زیرساخت‌های لازم برای میز خدمت در استان را فراهم کنند و از اول تیرماه امسال بر اساس همان دستور و ابلاغیه رئیس‌جمهور راه‌اندازی میز خدمت در ادارات الزامی است.

آن گونه که رئیس‌جمهور دستور داده ارجاع ارباب رجوع به جاهای دیگر غیر از میز خدمت مشمول تخلف است و از تیرماه پرونده کسانی که در اجرای این بخشنامه قصوری داشته‌اند در هیات رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود.

همچنین بر اساس بخشنامه‌ای که صادر شده دستگاه‌ها و ادارات دولتی که ارباب رجوع و مراجعه کنندگان بیشتری دارند ملزم به افزایش تعداد نیرو در محل میز خدمت هستند.

نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی میز خدمت

 استان کهگیلویه و بویراحمد که بیشتر با نام استانی عشیره‌ای شناخته می‌شود برای فرهنگ‌سازی در زمینه میز خدمت به کمک دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها نیاز دارد.

مسؤولان در این استان باید ملاحظات فامیلی و قومی و طایفه‌ای را کنار بگذارند و برای خدمت به مردم همه را به یک چشم ببینند تا بتوانیم از مشکلات گذشته فاصله بگیریم.

مدیران باید با مردم بودن را بیش از گذشته تمرین کنند و بنا به گفته استاندار از نشستن پشت میز خدمت خجالت نکشند.

علی‌محمد احمدی که بیش از سایر مدیران استان، میز خدمت را جدی گرفته از فرمانداران خود خواست خودشان شخصا پشت میز خدمت بنشینند و با مردم ارتباط مستقیم و رودرو داشته باشند.

نگاه غیر خوشبینانه مردم به میز خدمت

مردم نیز از دستگاه‌های اجرایی و ادارات توقع دارند تا کارهایشان زودتر و عادلانه راه‌اندازی شود و در بروکراسی و کاغذبازی اداری وقتشان تلف نشود.

محمد بزمه که برای پیگیری کار خود به اداره ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود راه‌اندازی میز خدمت را اقدامی خوب در راستای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: امیدوارم که این کار مقطعی نباشد و در استان ما به فرهنگ تبدیل شود.

وی گفت: متاسفانه ادارات و دستگاه‌ها در استان ما تاکنون عملکرد خوبی در ارتباط با ارباب رجوع نداشته‌اند و به جای خدمت بیشتر دست به سر شده‌ایم.

محمدتقی علیپور پیرمردی نزدیک به ۷۰ ساله که برای پی‌گیری مشکلات به همراه فرزند خود به اداره ثبت احوال مراجعه کرده به خبرنگار ما می‌گوید از قول من به مسؤولان بگویید که کار مردم را به امروز و فردا واگذار نکنید چرا که مردم مشکل دارند و نمی‌توانند با گرانی‌های کنونی هر روز جاده یاسوج به بخش کبگیان را طی کنند.

وی که دل پٌری از مسؤولان و ادارات داشت افزود: باید جواب مردم را درست و حسابی بدهند ولی گاه دیده می‌شود ارباب رجوع را مسخره می‌کنند و قصد اذیت دارند.

مسکنی مقطعی به نام میز خدمت

آن سوتر سری به فرمانداری بویراحمد زدیم و با ارباب رجوع این دستگاه هم به گپ و گفت نشستیم. اسماعیل پراهام جوانی بود که منزلشان در زلزله اخیر دچار مشکل شده بود و می‌خواست پیگیر وام تعمیر منزل باشد.

ما هم به نوبه خود میز خدمتی راه انداختیم و به او گفتیم که مسؤولیت وام‌ها و بررسی منازل حادثه دیده در زلزله با بنیاد مسکن است و در ادامه هم راه‌اندازی میز خدمت در ادارات را به او خبر دادیم.

اسماعیل که دل پر خونی از ادارات استان داشت اظهار کرد: کار ادارات ما با راه‌اندازی میز خدمت و این چیزها درست نمی‌شود.

وی خانه را از پای‌بست دچار مشکل دانست و افزود: تا وقتی که مسؤولان استان ما رویکرد خاله خرزویی را کنار نگذارند نمی‌توان به چنین اقداماتی خوشبین بود.

لااقل این یکی را بدنام نکنیم

این ارباب رجوع فرمانداری بویراحمد بیان کرد: کشور و استان از نظر اعتبارات و بودجه مشکلی ندارد اما این مسؤولان هستند که سلیقه کار ندارند و نمی‌توانند به خوبی و به درستی مشکلات مردم را برطرف کنند.

اسماعیل معتقد است که میز خدمت اسم با مسمایی دارد به شرطی که میز بی‌عدالتی نشود و جواب سر بالا به مردم ندهند چرا که مردم دیگر طاقت شنیدن جواب‌های تکراری ادارات را ندارند.

 هر چند که ۱۰ روز دیگر به اجباری شدن راه‌اندازی میز خدمت در کهگیلویه و بویراحمد داریم اما باید مسؤولان از هم اکنون توجیه شوند تا میز خدمت تنها محل ارائه خدمت و پاسخگویی به مردم استان باشد و لااقل این یکی را با عملکردمان بدنام نکنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.