آوای جنوب

خورشیدی‌: آقایان ضعیف‌ترین عملکرد را برای اجرایی شدن فرامین رهبری داشته اند/متخلفان را به مردم معرفی و رسوایشان کنند

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: کمیته فراقوه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اجرایی شدن حمایت از کالای ایرانی تشکیل شود.
آوای جنوب
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: کمیته فراقوه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اجرایی شدن حمایت از کالای ایرانی تشکیل شود.

به گزارش آوای جنوب ساعاتی پیش رهبر معظم انقلاب سال ۹۷ را سال ” حمایت از کالای ایرانی ” نامگذاری کردند.

در این خصوص احمد خورشیدی‌آزاد از تحلیل‌گران حوزه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد: همواره تاکید کرده‌ام که سخنان معظم‌له باید فصل الخطاب همه باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم‌رهبری سال ۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند که مبارک است چرا که عنصر اول حل مشکلات اقتصاد هر کشوری دقیقا به این گزاره مربوط است.

خورشیدی آزاد تاکید کرد: بدون چاپلوسی‌های زشت مرسوم چند نکته کارشناسی را در این خصوص باید عرض کنم.

وی با بیان اینکه معظم له ۲۹ سال تمام با عناوین گوناگون به موضوع مهم  ” اقتصاد و معیشت ” پرداخته‌  و نامگذاری کردند تصریح کرد: اما می‌بینیم همچنان حوزه  اقتصاد ضعیف‌ترین حوزه در ایران اسلامی باقی مانده به این دلیل که  این تدابیر عملیاتی نمی‌شوند.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی و سیاسی یادآور شد: شنیدن تدابیر رهبری و تعریف و تمجید کردن و ابدا عمل نکردن به  اخلاقیات مشخص کارگزاران ما  مبدل شده است، بشنوند و تمجید کنند و محترمانه فریز کنند.

خورشیدی افزود: البته در ادامه مشاهده خواهیم کرد بی عمل‌های نامحترم چندین مقاله و نشست و کتاب و همایش و سخنرانی را خرج می‌کنند  و دیگر هیچ.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های مربوط  و قوای ۳ گانه و جناح‌های دو گانه سیاسی کشور بیشترین وظیفه در این خصوص را داشته اما ضعیف‌ترین عملکرد را تاکنون از خود نشان داده‌اند و امسال هم اگر قرار نباشد کاری صورت بگیرد به روال قبل خواهد گذشت و هیچ اتفاقی در اقتصاد نخواهد افتاد.

خورشیدی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یک تحلیل‌گر چه پیشنهادی در راستای عملی شدن شعار مقام معظم رهبری دارید عنوان کرد: اولین راهکار این است که یک کمیته فراقوه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام  تشکیل شود و به سرعت تدبیر جدید آقا را به برنامه زمان‌بندی شده دستگاهی و قابل اجرا  تبدیل  و وظیفه رهبران و مدیران و نخبگان و مردم را تعریف و ابلاغ نمایند.

وی ادامه داد: همین کمیته چگونگی اجرایی شدن این برنامه را به صورت اتاق کنترل پروژه، رصد و ارزیابی کرده و با متخلفان با هر مقام برخورد جدی صورت بگیرد و او را به مردم معرفی و رسوایش کنند.

خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است‌ مانند سال‌های قبل رفتار شود و نظارتی نباشد من دیگر حرفی ندارم و افسوس همیشگی را امسال هم تکرار می‌کنم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president