آوای جنوب

جوابیه پایگاه خبری آوای جنوب به نماینده مردم کهگیلویه

برای اینکه اصولگرا باشیم نیازی نیست که جایی، نام خود را ثبت کرده باشیم، نیازی نیست وابسته به حزب یا جناحی خاص باشیم، نیازی نیست شعار دهیم و نتوانیم آن شعارها را عملی سازیم

«ن‌» والقلم‌ و ما یسطرون‌… سوگند به‌ قلم‌ و آنچه‌ می‌نویسند. «قرآن‌ کریم‌»کاظم پور

جناب آقای بزرگواری نماینده محترم مردم کهگیلویه
با سلام

شب گذشته پیامی از طرف جنابعالی در گروه تلگرام آوای جنوب آمد و از اینجانب به عنوان مدیر پایگاه خبری آوای جنوب خواستید تا جوابیه شما را خطاب به نماینده مردم گچساران و باشت جناب آقای غلامرضا تاجگردون در سایت خبری آوای جنوب درج نماییم.
در آن لحظه و پس از مطالعه متن ارسالی شما متوجه شدم که جوابیه شما در جوابیه یکی از رسانه های محلی استان می باشد که خبر حضور نماینده گچساران و باشت را پوشش خبری داده است .
جناب آقای بزرگواری با خود فکر کردم که چرا جوابیه خود را برای ما ارسال کرده اید و با پیگیری کامل نیز متوجه شدم هنوز هیچ کدام از سایت های خبری استان جوابیه شما را درج نکرده اند .
از شب گذشته تا کنون تماس های پی در پی با من حکایت از این داشت که چرا جوابیه را کار نکرده اید ، مگر آقای بزرگواری در ابتدا جوابیه را به شما نداده است .
اما سید عزیز و دوست داشتنی برای آگاه سازی خودم و همکارانم در پایگاه خبری آوای جنوب یکبار دیگر فصل دوم قانون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مرور می کنم .

** ماده‌ ۲ ـ رسالتی‌ که‌ مطبوعات‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ برعهده‌ دارد، عبارتست‌ از:

الف‌ ـ روشن‌ ساختن‌ افکار عمومی‌ و بالابردن‌ سطح‌ معلومات‌ و دانش‌ مردم ‌در یک‌ یا چند زمینه‌ مورد اشاره‌ در ماده‌ ۱٫

ب‌ ـ پیشبرد اهدافی‌ که‌ در قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بیان‌ شده‌ است‌.

ج‌ ـ تلاش‌ برای‌ نفی‌ مرزبندیهای‌ کاذب‌ و تفرقه‌انگیز و قرار ندادن‌ اقشار مختلف‌ جامعه‌ در مقابل‌ یکدیگر، مانند دسته‌بندی‌ مردم‌ براساس‌ نژاد، زبان‌، رسوم‌، سنن‌ محلی‌ و…

د ـ مبارزه‌ با مظاهر فرهنگ‌ استعماری‌ (اسراف‌، تبذیر، لغو، تجمل‌پرستی‌، اشاعه‌ فحشاء و…) و ترویج‌ و تبلیغ‌ فرهنگ‌ اصیل‌ اسلامی‌ و گسترش‌ فضائل‌ اخلاقی‌.

ﻫ ـ حفظ‌ و تحکیم‌ سیاست‌ نه‌ شرقی‌ نه‌ غربی‌.

تبصره‌ ـ هر یک‌ از مطبوعات‌ باید حداقل‌ در تحقق‌ یکی‌ از موارد فوق‏الذکر سهیم‌ و با موارد دیگر به‌ هیچ‌‏وجه‌ در تضاد نبوده‌ و در مسیر جمهوری‌ اسلامی‌ باشد.

نشریات‌ و مطبوعات‌ در بیان‌ مطالب‌ آزادند، مگر آنکه‌ مخل‌ به‌ مبانی‌ اسلام‌ یا حقوق عمومی‌ باشند. تفصیل‌ آنرا قانون‌ معین‌ می‌کند.
«قانون‌ اساسی‌ اصل‌ ۲۴»

***************
و اما چرا جوابیه شما در این پایگاه خبری کار نشد

جناب آقای بزرگواری نماینده محترم مردم خوب و فهیم کهگیلویه به خود می گویم که بهتر است در این مواقع نیم نگاهی به قوانین مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشم.
در فصل‌ ششم‌ ـ جرائم‌ مطبوعاتی این اجازه را نداریم که جوابیه سایت دیگری را در سایت خود کار کنیم تا مخاطبین ما دو چندان شوند .
و اما در قانون مطبوعات برای دادن جوابیه دان چنین آمده است :

** ماده‌ ۲۳ ـ هرگاه‌ در مطبوعات‌ مطالبی‌ مشتمل‌ بر توهین‌ یا افترا، یا خلاف‌ واقع‌ و یا انتقاد نسبت‌ به‌ شخص‌ (اعم‌ از حقیقی‌ یا حقوقی‌) مشاهده‌ شود، ذینفع‌ حق‌ دارد پاسخ‌ آن‌ را ظرف‌ یکماه‌ کتباً برای‌ همان‌ نشریه‌ بفرستد. و نشریه‌ مزبور موظف‌ است‌ اینگونه‌ توضیحات‌ و پاسخها را در یکی‌ از دو شماره‌ای‌ که‌ پس‌ از وصول‌ پاسخ‌ منتشر میشود، در همان‌ صفحه‌ و ستون‌ و با همان‌ حروف‌ که‌ اصل‌ مطلب‌ منتشر شده‌ است‌، مجانی‌ به‌ چاپ‌ برساند، بشرط‌ آنکه‌ جواب‌ از دو برابر اصل‌ تجاوز نکند و متضمن‌ توهین‌ و افترا به‌ کسی‌ نباشد.

** تبصره‌ ۱ ـ اگر نشریه‌ علاوه‌ بر پاسخ‌ مذکور مطالب‌ یا توضیحات‌ مجددی‌ چاپ‌ کند، حق‌ پاسخگوئی‌ مجدد برای‌ معترض‌ باقی‌ است‌. درج‌ قسمتی‌ از پاسخ‌ به‌ صورتی‌ که‌ آنرا ناقص‌ یا نامفهوم‌ سازد و همچنین‌ افزودن‌ مطالبی‌ به‌ آن‌ در حکم‌ عدم‌ درج‌ است‌ و متن‌ پاسخ‌ باید در یک‌ شماره‌ درج‌ شود.

تبصره‌ ۲ ـ پاسخ‌ نامزدهای‌ انتخاباتی‌ در جریان‌ انتخابات‌ باید در اولین‌ شماره‌ نشریه‌ درج‌ گردد. بشرط‌ آنکه‌ حداقل‌ شش‌ ساعت‌ پیش‌ از زیر چاپ‌ رفتن‌ نشریه‌ پاسخ‌ به‌ دفتر نشریه‌ تسلیم‌ و رسید دریافت‌ شده‌ باشد.

تبصره‌ ۳ ـ در صورتی‌ که‌ نشریه‌ از درج‌ پاسخ‌ امتناع‌ ورزد یا پاسخ‌ را منتشر نسازد، شاکی‌ می‌تواند به‌ دادگستری‌ شکایت‌ کند و رئیس‌ دادگستری‌ در صورت‌ احراز صحت‌ شکایت‌ جهت‌ نشر پاسخ‌ به‌ نشریه‌ اخطار می‌کند و هرگاه‌ این‌ اخطار مؤثر واقع‌ نشود، پرونده‌ را پس‌ از دستور توقیف‌ موقت‌ نشریه‌ که‌ مدت‌ آن‌ حداکثر از ده‌ روز تجاوز نخواهد کرد به‌ دادگاه‌ ارسال‌ می‌کند.

تبصره‌ ۴ ـ اقدامات‌ موضوع‌ این‌ ماده‌ و تبصره‌های‌ آن‌ نافی‌ اختیارات‌ شاکی‌ در جهت‌ شکایت‌ به‌ مراجع‌ قضائی‌ نمی‌باشد.

و اما سید عزیز از من سئوال کرده اید مگر شما اصولگرا نیستید!
به عنوان خبرنگاری دوست به شما می گویم ؛ بله آقا سید عزیز من اصولگرا هستم اما به اصول کارم نیز اعتقاد دارم.
بله من به عنوان جوان ترین مسئول ستاد انتخاباتی دکتر محسن رضایی در گچساران به اصولگرا بودنم افتخار می کنم .
بله در ذهن من مرحوم نبی زاده ها اسطوره های اصولگرایی من هستند .
اما اصولگرایی که در زیر چتر رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید پا را فراتر از قانون بگذارم .
بله من اصولگرایی هستم که بی آنکه خود بدانید تمام خبرهای شما را در رسانه هایم کار کرده ام که برای اثبات حرف هایم می توانید در قسمت جستجوی پایگاه خبری آوای جنوب فقط یک بار نام خود را بنویسید تا خبرهای خود را مشاهده نمایید.
و اما سید عزیز و دوست داشتنی برای اینکه اصولگرا باشیم نیازی نیست که جایی، نام خود را ثبت کرده باشیم، نیازی نیست وابسته به حزب یا جناحی خاص باشیم، نیازی نیست شعار دهیم و نتوانیم آن شعارها را عملی سازیم. برای آنکه اصولگرا باشیم کافی است که به اصولی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصولگرایی برشمرده اند، ایمان داشته باشیم و به آن اصول عمل کنیم.
آری همه ما ایرانیان می توانیم اصولگرا باشیم.

و ای کاش در کنار خود یک مشاور رسانه ای داشتید
علی مراد کاظم پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اصلاح طلب گفت:

    کاظمپور خیلی دور برداشتی واقعا فکر میکنی مشاور رسانه ای هستی، بعد به آرشیو سایتت برگرد ببین چقدر متن هایت با هم تناقض دارد، قلمت را چند فروختی

    1. مدیر سایت آوای جنوب گفت:

      تشکر از پیام شما
      کوچیک شما علی مراد کاظم پور

  2. ناشناس گفت:

    واقعا خیلی خوب جواب منطقی و اصولی به ایشان دادید افرین به برادر کاظمپور خبرنگار فعال شهرمان

  3. تحلیگرمسائل باشت (پارسای فر) گفت:

    تو هم نوکرتاجی کاظم پور این روزها همش دنبال تاجی الکی خودتو اصولگرا معرفی نکن افولگرا

    1. مدیر سایت آوای جنوب گفت:

      باتشکر از پیام شما
      دوست دار شما علی مراد کاظم پور

  4. نرگس احمدپور گفت:

    درود
    مردمی بودنت را ستایش می کنم . انان که خودفروخته و ایده فروش هستند با پول نرخ برکلمه می گذارند و جمله بندی نمی دانند . کلمه تقدس دارد و سوگند به قلم مرد یا زنی خبرنگار وقتی شرافت دارد که عقیده اش را زیر پا نگذارد و حتی برای عقایدش عقاید دیگران را زیر پا نگذارد و من در قلم شما اصل صداقت را دیدم . شرافت یعنی مانند رهبر معظم انقلاب به اصولی در قالب قانون اساسی کشور و آنچه ایشان مرحمت نمودند عمل کنیم . همان بس که شما لیاقتتان در قدرت قلم و صداقتی است که دیگران فقط در کلماتی از سر بی فکری تنها هوار می کنند
    درود بر تو که مردمی هستی و نماینده مردمی ات را به حرمت کلام خدا و به رعایت موازین اخلاق رسانه ای حمایت کرده ای . رسانه چشم و گوش مسئولین است و هیچوقت چشم و گوش آدم به جای دیگران نمی بیند و قضاوت نمی کند . اندیشه ذات اقدس و رسالت قلم است

  5. قوام گفت:

    صد درود وسلام بر درک بالای حضرتعالی وپاسخ جامع شما به آقای بزرگواری،بنده دقیقا بر عکس حضرتعالی تاکنون حتی یکبار به اصولگرائی فکرنکرده ام،چه برسد به اینکه بخواهم رایی به صندوق اصولگرایی بیندازم،از دیدگاه بنده مهمترین اصول برای رشد وتوسعه استان محروم مان ایجاد وحدت وهمدلی وتلاش برای برون رفت از محرومیت تاریخی مان میباشد.حال ابزار این هدف میخواهد هرکسی باشد،تفرقه وعدم انسجام فکری نخبگان استان بزرگترین مانع برای پیشرفت استان محروممان میباشد،کار آقای بزرگواری فرافکنی بوده وایشان احتمالا فکر میکنند که ضعف عملکرد خود را میتوانند با انداختن توپ به زمین دیگری حل نمایند،بخصوص که آن دیگری آقای دکترتاجگردونی باشد که بعنوان یکی از ارکان حاکمیت در تمامی تصمیمات کلان کشورمان دخیل میباشند،برای حضرتعالی توفیق روزافزون،برای تصمیم سازان وتصمیم گیران استانمان همدلی و برای مردم استان محروممان افقی بزرگ را آرزو میکنم برای رشد و بالندگی،تا در فردایی روشن غبار محرومیت فکری،اجتماعی واقتصادی از چهره دیارمان زدوده شود،سپاس بیکران از دیدگاه بزرگتان.

  6. باوی گفت:

    علیمراد بیدی که باد تورا به سمتی می برد

  7. دهدشتی گفت:

    اقای عزیز شما اگر ریگی به کفش نداشتی چرا همین صحبت ها را خصوصی برای حاج اقا نفرستادی یا شما را هم جو هوچیگیری علیه حاج اقا گرفته یا برای خوش رقصی با دیگران هم سو شدید

  8. محمد محمدی گفت:

    خدایا ما را ب راه راست هدایت کن تا جر حقیقت جیزی ننویسم گچساران در انتخابات ریاست جمهوری ارا اصلاح طلبان ای را میگوید پس اگر ارایی در انتخابات مجلس بعضها اصولگرایی بوده اولا قبیله بود رای دادن دوما کاندید مطرح اصلاح طلب وجود نداشته.زنده بار اصلاحات

  9. محمد محمدی گفت:

    خدایا ما را ب راه راست هدایت کن تا جر حقیقت جیزی ننویسم .گچساران در انتخابات ریاست جمهوری ارا اصلاح طلبان در این شهربیشتر از اصولگرایی بوده پس اگر ارایی در انتخابات مجلس بعضها اصولگرایی بوده اولا قبیله بود رای دادن دوما کاندید مطرح اصلاح طلب وجود نداشته.زنده باد اصلاحات

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president