کد خبر : 35392
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 15:50

شهردار دوگنبدان خبر داد: ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در پارک محله‌ای/ پارک بانوان مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در گچساران

شهردار دوگنبدان خبر داد: ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در پارک محله‌ای/ پارک بانوان مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در گچساران

شهردار دوگنبدان گفت: پارک بانوان مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در ایام نوروز خواهد بود.

آوای جنوب
شهردار دوگنبدان گفت: پارک بانوان مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در ایام نوروز خواهد بود.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، دومین نشست ستاد تسهیلات نوروزی با حضور روسای ادارات  در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست مسعود ظفری اظهار کرد: شهرداری دوگنبدان به مناسبت آغاز سال جدید و میزبانی از مسافرانی نوروزی در سال جدید برنامه‌هایی را مصوب و  تدارک دیده است.

 شهردار دوگنبدان ادامه داد:  در جهت  خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مسافرانی که در ایام نوروز به گچساران سفر می‌کنند، کمیته‌ای با عنوان خدمات شهری و رفاه عمومی در شهرداری دوگنبدان  تشکیل شد و مصوباتی  در این کمیته به تصویب رسید.

 ظفری در ادامه  با بیان اینکه بسیاری از مسافرانی که نمی‌خواهند از اسکان در مدارس و هتل‌ها استفاده کنند، گفت: در این زمینه  شهرداری دوگنبدان برای رفاه و امنیت این مسافران پارک بانوان را برای اسکان خانواده  در این ایام برای این مسافران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد:  همچنین  تهیه نقشه و شبکه معابر با نام قدیم و جدید  و مکان‌های اسکان عمومی  با رنگ پررنگ در نقشه‌ای که در جهت راهنمایی مسافران  در ورودی شهر تحویل می‌گیرند نمایان شده است.

 شهردار دوگنبدان  از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام پیش از آغاز سال جدید گفت:  رنگ آمیزی جداول، نصب پرچم، آذین بندی و نصب دو سفره هفت سین در سطح شهر و ایجاد چهار کیوسک راهنمای مسافر با نام از من بپرس از دیگر اقدامات این سازمان است.

 ظفری اذعان کرد: برای ایجاد امنیت در ایام عید ممنوعیت اسکان در پارک‌های محله‌ای  برای مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های شهرداری دوگنبدان است.

 شهردار دوگنبدان با بیان اینکه تهیه و توزیع پلاستیک جمع آوری زباله  و خط‌کشی‌معابر از دیگر اقدامات این سازمان خواهد بود، ابراز کرد: طرح پاک سازی محله به محله قبل از آغاز سال جدید از نخاله‌ای ساختمانی  قدیم و جدید از جمله برنامه‌های شهرداری دوگنبدان است.

 وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک شهری تمامی دست فروشان به منطقه‌ای در پشت از بازار میوه فروشان و مکانی برای پارک خودروهای شهروندان در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران:
پیش بینی ظرفیت اسکان بیش از ۱۷ هزار نفری در آموزشگاه‌های گچساران/ آماده سازی ۳۲۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی ۹۷ در گچساران
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال جدید پیش‌بینی می‌شود بیش از۱۷ هزار نفر در آموزشگاه‌های این اداره اسکان داشته باشند.

 در این نشست سید ظهیر الدین پور الحسینی اظهار کرد: هرساله اداره آموزش و پرورش گچساران برای میزبانی از  گردشگران و مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر می‌کنند امکانات لازم را تجهیز و تدارک می‌بیند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران  با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۶ تعداد ۴۰ آموزشگاه در قالب ۲۹۰ کلاس درس در گروه‌های درجه ۱ و ۲  برای اسکان نوروزی در نظر گرفته شده بود، افزود:  تعداد ۱۲ هزار و ۴۵۵ نفر در مدارس گچساران  در ایام تعطیلات نوروزی اسکان داشتند.

پورالحسینی  با بیان اینکه برای ایام تعطیلات نوروزی سال جدید تعداد ۴۲ آموزشگاه در قالب ۳۲۰ کلاس درس در سطح این شهرستان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷ هزار نفر در آموزشگاه‌های این شهرستان اسکان داشته باشند.

 وی تصریح کرد:  برای اسکان نوروزی در سال جدید تعداد ۴۵۰ تخت در قالب سه آموزشگاه شبانه‌روزی، آموزشگاه‌های الف و ب  که هریک از اتاق‌های اسکان ظرفیت تعداد پنج نفر را دارد در نظر گرفته شده است.

 پورالحسینی بیان  کرد: همچنین  هر کدام از سوئیت‌های دوخوابه آموزش و پرورش گچساران  نیز ظرفیت  اسکان تعداد ۲۴ نفر را  در ایام تعطیلات  را دارد.

وی با اشاره به مدارس درجه یک برای اسکان مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: مدارس درجه یک دارای امکانات رفاهی مانند تلویزیون، یخچال و فرش جداگانه است و اما در مدارس و یا خوابگاه‌های درجه ۲ امکانات رفاهی به صورت مشترک و عمومی استفاده خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران خبر داد
استفاده از جاده فرعی دیگر برای زیارت بارگاه مطهر بی‌بی حکیمه خاتون در ایام نوروز ۹۷
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: مسافران و زائرانی که قصد زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون را دارند، می‌تواند از جاده فرعی دیگر جاده سد چم شیر عبور و مرور داشته باشند.

 در این نشست جعفر برکتی  اظهار کرد: برای رفاه حال  مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر می‌کنند سامانه ۱۴۱  راهداری  برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها  در خدمت این مسافران قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران در ادامه با اشاره به تعریض و بهسازی  مسیر بی‌‌بی حکیمه خاتون به روستای بابا کلان گفت : مسافران و زائرانی که قصد زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون را دارند، می‌تواند از جاده فرعی دیگر جاده سد چم شیر  عبور و مرور  داشته باشند.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این جاده از جمله تعریض و خاکریزی انجام گرفته است، عنوان کرد:  جاده فرعی دسترسی به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون تا پایان سال برای رفاه حال مسافران نوروزی که قصد زیارت دارند آسفالت خواهد شد.

 برکتی با بیان اینکه در دیگر جاده‌ها و راه‌های موصلاتی این شهرستان مشکل تردد و بهسازی وجود ندارد، خاطرنشان کرد:  دو جاده گچساران به باشت و جاده گچساران به بهبهان که جاده گچساران و بهبهان هم اکنون به  طول ۲۵ کیلومتر دو باند شده است برای تسهیل در تردد  و رفت و آمد خودروها قرار گرفته است.

رئیس اداره  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران با بیان اینکه تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی و ایجاد محورهای دوباند موجب کاهش  تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد:   با ایجاد مسیرهای بی‌خطر موجب افزایش ایمنی و سلامت جانی برای مسافران در هنگام سفر می‌شود.

 وی افزود: در ایام نوروز گشت‌های راهداری به صورت شبانه روزی فعال هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران:
طرح آرامش بهاری در جوار پنج بقعه متبرکه گچساران اجرا می‌شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: به مناسبت آغاز سال جدید و همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در جوار پنج بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

 در این نشست فرزین بهمنی آزاد با اشاره به فرا رسیدن پایان سال جاری و آغاز سال جدید اظهار کرد:  هر ساله اداره  اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران همانند دیگر شهرهای کشور برنامه‌هایی را به مناسبت آغاز سال جدید در جوار متبرکه  بقاع امامزادگان برای رفاه حال مسافران و شهروندان برگزار می‌کند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران  با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری گفت:  این طرح  همزمان با سراسر کشور  در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه در سراسر کشور تعداد ۳ هزار بقاع متبرکه امامزاده  وجود دارد، افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۹۶  این بقاع میزبان ۴ میلیون نفرمیهمان  از سراسر کشور  بودند.

بهمنی آزاد  در ادامه با اشاره به بارگاه متبرکه حرم بی‌بی‌حکیمه خاتون در این شهرستان تصریح کرد:  امامزاده بی‌بی حکیمه از شاخص‌ترین امامزادگان کشور است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از میهمان نوروزی در این ایام است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان گچساران ابراز کرد: امسال نیز به مانند دیگر سالها طرح آرامش بهاری در پنج بقعه متبرکه امامزادگان این شهر اجرا می‌شود.

بهمنی به بقاع متبرکه که در آنها طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود اشاره و  عنوان کرد: این طرح در بقاع متبرکه امامزادگان حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س)، امام‌زاده اسماعیل، امام‌زاده  جعفر، امامزاده کاکا مبارک و امامزاده  قطب الدین در روستای خیرآباد این شهرستان  برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران خاطرنشان کرد: این طرح از تاریخ ۲۸ اسفند الی ۱۵ فروردین سال ۹۷ با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این مکان‌ها برگزار می‌شود.

بهمنی به تعداد مبلغانی که در این ایام به امام‌زادگان واجب تعظیم اعزام می‌شوند اشاره و بیان کرد: تعداد ۱۱ مبلغ دینی برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی به بقاع متبرکه اعزام خواهند شد.

وی به برپایی غرفه‌هایی در جوار بقاع امامزادگان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا غرفه‌هایی شامل کودکان، خانواده اسلامی و همچنین گفتمان دینی با کارشناسانی برپا خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.