آوای جنوب

تحلیلی بر نشست قشقایی‌ها در گچساران/ مرد آرام قشقایی خطرناک تر از کاندید چشم سبز

لیدرهای قشقایی تاجگردون و در راس آنها دکتر کریمی در این اتحاد به دنبال چه می باشند؟

آوای جنوب

تحلیلی بر نشست قشقایی‌ها در گچساران

*مرد آرام قشقایی خطرناک تر از کاندید چشم سبز*

در روزهای گذشته جلساتی متعددی با عنوان اتحاد قشقایی ها در گچساران برگزار شده است و به راحتی می توان گفت که از چنین جلساتی بوی انتخابات را می توان حس کرد.
هر چند تقریبا دو سال به انتخابات مجلس زمان باقی است اما برای اتحاد قشقایی که نزدیک به ۲۵ هزار رای دهنده در شهرستان گچساران هستند و نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در انتخابات دارند شاید این زمان چندان هم طولانی نباشد.
با کمی ریزبینی کاملا روشن و شفاف است که چنین جلساتی از چندین ماه پیش در خارج از گچساران طراحی شده است که در روزهای آینده به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.
به هرحال قشقایی ها و به خصوص لیدرهای انها و مخصوصا دکتر کریمی بخوبی دریافته اند که این وزن و تاثیر گذاری چقدر مهم و با ارزش است و در این میان دکتر کریمی و تیم همراهش مسؤولیت خطیری بر عهده دارند چرا که او همچون انتخابات شورای شهری که یکدست قشقایی بودند و او آرام و بی سر و صدا نام های بزرگ شهر را شکست داد تا بر کرسی ریاست شورا بنشیند در انتخابات گذشته نیز ثابت کرد این مرد آرام وزنه ای سنگین به شمار می رود چنانکه مشاهده کردیم او ؛ حسین کریمیان و خسروطاهری سبد رای قابل احترامی را در بین ترک ها به سمت تاج گردون روانه کردند.
به واسطه سالها آشنایی با او به خوبی می دانم او هیچ گونه وابستگی به چپ و راست ندارد چنانکه اگر بزرگان اصولگرا در دور گذشته بر روی او سرمایه گذاری کرده بودند و آنطور که آنروزها گفته می شد بر اساس همان قولی که فولادی در انتخابات دور قبل داده بوده است که اگر شکست خورد دیگر شرکت نخواهد کرد و محمود کریمی کاندید ترک ها خواهد بود حالا از او به عنوان کاندید اصولگرایان یاد می شد و این را دکتر رحمانی و دیگران بهتر از راقم می دانند.
در این میان نمی توانم جمله سالهای گذشته احمد خورشیدی را فراموش کنم که در نطق انتخاباتی اش در میدان امام گچساران گفت : بیکاری و فقر و شکم گرسنه چپ و راست نمی شناسد و به نظر می رسد محمود کریمی که خود روزگاری لیدر سردار بوده است این جمله احمدخورشیدی را ملکه ذهن خود کرده است.
کریمی که پس از انتخابات از او به عنوان فرماندار و مدیرکل آینده نام برده می شد هیچ گاه خود را وارد حاشیه ها نکرد و سعی کرد با همان آرامی همیشگی اش کارها را به جلو پیش ببرد.
هر چند شنیده ها حکایت از آن دارد او در آینده به کارهای اقتصادی و کشاورزی خواهد پرداخت و به گوشه ای خواهد رفت تا در آرامش مشغول کار خود شود اما تجربه و شناخت به من می گوید به جای ترسیدن از چشمان سبز مراقب انسان هایی باشیم که به آرامی در حال حرکت هستند چنانکه تجربه اخیر همین شورای شهر فعلی نشان داد عاملی مقدم در آرامی به آنچه که به دنبالش بود رسید و همین تجارب می گوید اگر کریمی را در روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری گچساران با همراهی بزرگان قشقایی مشاهده کردیم زیاد تعجب نکنیم.
از سوی دیگر هرچند که شعار همه قشقایی ها اتحاد است؛ اما ته دل یاوران دیرین فولادی وندا کاندیداتوری یوسف باقری برای انتخابات آینده مجلس است تا این اتحاد قشقایی برای وی رقم بخورد البته به شرطه ها و شروطه ها که آیا او تا آخر خواهد ماند و یا…
اما لیدرهای قشقایی تاجگردون و در راس آنها دکتر کریمی در این اتحاد به دنبال چه می باشند؟
شاید او هم قصد کاندیداتوری دارد و اگر این اتحاد به نفع کاندیداتوری وی در آینده رقم نخورد بازهم نزدیک به نیمی از آرای قشقایی را دو دستی در سبد تاجگردون خواهد گذاشت تا برای دومین بار مرد اول لیدرهای تاج گردون شود.
آن چیزی که شاهد آن هستیم این است که کریمی در انتخابات گذشته خود را اثبات کرده است و چندین گام نسبت به دیگران جلوتر است چرا که او با رفتن و قرار گرفتن در کنار تاج گردون صندوق های رای ترک ها را به نام نماینده فعلی رقم زد و این برگ برنده او در این میان است.
شاید او در روزهای آینده کاندیداتوری خود را برای آینده تکذیب کند اما در عالم سیاست هیچ چیز بعید نیست ؛ آن هم از مرد آرامی که نه وابستگی به چپ دارد و نه وابستگی به راست.
و شاید او آن روز که در میان جریان اصولگرایی بر روی نام او تجمیع صورت نگرفت به خوبی می دانست که  اصولگرایان در اولین تجربه شان با یک کاندید آن هم از قشقایی‌ها شکست خواهند خورد و در انتخابات آینده اصولگرایان با دو یا سه کاندید دوباره به میدان خواهند آمد و به دلیل تقسیم شدن آرا در بین آنها ؛ کریمی با دوری از حاشیه ها و بازی های رسانه ای می تواند اولین ترکی باشد که از گچساران به مجلس راه پیدا کند.
ادامه دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچساران گفت:

    اولا کسی که چپ وراستیش معلوم نیست نمی تونه کاندید اصول گرا بشه دوم هم اینکه کسی که به هم خون وهم زبان خود خیانت کرد با چه تضمینی ما با ایشان همراه شویم سوم هم اینکه الکی خیلی ها را بزرگ نکنید

  2. ناشناس گفت:

    آقایان با پنبه سر می برند

  3. ناشناس گفت:

    تاجگردون آماده باش

  4. ناشناس گفت:

    تآجگردون باز هم برنده است ودکتر کریمی َشخص لایق و توانمندی است

  5. حقیقت گفت:

    تاجگردون مرد میدان است بازهم برنده می شود ودکتر کریمی هم شخص لایق و توانمندی
    است

  6. یالان دنیا گفت:

    خدایی حسین کریمیان چه تاثیری روی ترکها داره؟ مهندس پرویزی از هر کسی محبوب تر و براتر است. رنجبر از همه تاثیرگذارتر است. چرا از بمانی، روزخوش، علی پناهپوری، ابراهیم پناهپوری و…… اسم نمیبرید؟

  7. شرمت الله گفت:

    دکتر بادکی نیست و حربه شما ره به جایی نخواهد برد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president