کد خبر : 35028
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 - 9:17

در بازدید استاندار و تاجگردون از تاسیسات صنعت نفت گچساران:نیروی انسانی در صنعت نفت یک ثروت ملی در کشور است/ ۷۰ درصد از کارکنان دولت حقوقشان کمتر از ۲میلیون و ۵۰۰ تومان است

در بازدید استاندار و تاجگردون از تاسیسات صنعت نفت گچساران:نیروی انسانی در صنعت نفت یک ثروت ملی در کشور است/ ۷۰ درصد از کارکنان دولت حقوقشان کمتر از ۲میلیون و ۵۰۰ تومان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انسانی در صنعت نفت یک ثروت ملی در کشور است.

آوای جنوب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انسانی در صنعت نفت یک ثروت ملی در کشور است.

 علی احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از تاسیسات نفتی که به همراه  نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، مسوولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، در جمع کارکنان نفت گچساران اظهار کرد: نخبگان و متخصصان هر کشور از نگاه ملی، با ارزش‌ترین سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شوند زیرا با حضور این افراد توسعه در کشور با کمترین زمان ممکن شتاب می‌گیرد.

وی ادامه داد: با تکیه بر توانمندی‌های متخصصان داخلی صنعت نفت کشور ما در مقابله با تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت نفت ایستاد و سربلند بود.

وی با تبریک به کارکنان صنعت نفت گچساران برای مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید اذعان کرد: نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به شمار می رود و منابع انسانی این شرکت با اعتقاد، تعهد و تخصص پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور به عنوان دومین تولید کننده نفت در جنوب هستند.

احمدی تصریح کرد: این شرکت با بهره مندی از نیروهای مجرب و کارآمد و تجهیزات لازم نقش مهمی در اقتصاد کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه؛ همکاری  نفت در زمینه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی در منطقه قابل تقدیر است گفت: وزارت نفت به جهت قدمت، وسعت حوزه عملیاتی اش، از همان ابتدای کار خود، کمک‌هایی در قالب خدمات اجتماعی و عمرانی به مناطق پیرامونی خود داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سختی کار در صنعت نفت و حفاظت وصیانت کارکنان نفت از تاسیسات گفت: بر خود وظیفه می‌دانم به نمایندگی از دولت از شما نقدیر و تشکر نمایم.

 در ادامه غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه در پتروشیمی گچساران تعداد یک هزار و ۴۰ نفر مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: همچنین  در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تعداد هفت هزار نفر  در این عرصه فعالیت دارند.

 نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: یک  صنعت کوچکی  مانند پتروشیمی در گچساران که هم اکنون به مرحله  بهره برداری نرسیده است بیش از یک هزار نفر نیروی انسانی در آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه اگر در شهرستان گچساران تعداد دو صنعت کوچک دیگر در این شهرستان راه اندازی بشود، عنوان کرد: فشار کمتری دیگر به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  خواهد آمد.

 تاجگردون  با بیان اینکه تعداد ۶۷ درصد از نیروهای استخدامی در پتروشیمی گچساران بومی منطقه هستند، افزود:  تعداد ۳۵۰ نفر نیروی غیر بومی هستند که بومی این منطقه در آن حرفه تخصص ندارند.

 وی با بیان اینکه در زنجیره نفت سرمایه گذاری نشده است، بیان کرد: این امر موجب شده که استخدامی در این صنعت وجود نداشته باشد.

تاجگردون  با بیان این که کل  در آمد نفتی و مالیات کشور سالانه بیش از ۲۱۵ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: از مجموع این مبلغ یک صد و ۱۰ هزار میلیارد تومان  درآمد نفتی کشور است.

 نماینده مردم گچساران و باشت در  مجلس شورای اسلامی افزود:  عدم افزایش تولید در نفت خود موجب افت  در آمد شده است.

 وی  با بیان اینکه شهرستان گچساران روزانه ۶۳۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌کند، خاطرنشان کرد:  در ده سال آینده  شهرستان گچساران باید بیش از ۱۸۰ هزار بشکه نفت  دیگر افزایش داشته باشد.

تاجگردون با اشاره به چاه رگ سفید گفت: اگر به تکنولوژی‌های جدید دست پیدا کرده باشیم چاه رگ سفید زودتر خاموش می‌شد.

 وی با بیان اینکه شکاف بیش از حد حقوق بگیران صنعت نفت که موجب نارضایتی دیگر کارکنان شده است، اظهار کرد: بیش از ۶۷ درصد از کارکنان  کشور حقوقشان کمتر از  ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است که این افراد زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.

 
کارکنان صنعت نفت عاشقانه دل در گرو این کشور و نظام دارند
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: دو واحد نمکزدایی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

 هوشنگ صیدالی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران امروز در بازدید از تاسیسات نفتی که به همراه استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت و مسوولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  یکی از شرکت‌های بزرگ تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  بعد از شرکت کارون به عنوان دومین تولید کننده نفت در جنوب است.

 وی  ادامه داد: همه تاسیساتی که در دل مناطق نفت‌خیز جنوب است در دل این شرکت جا گرفته است.

 مدیرعامل شرکت بهره بردای نفت و گاز گچساران ادامه داد:  این شرکت دارای هفت هزار پرسنل است و ما به این دارایی‌های خوب در این صنعت افتخار می‌کنیم.

صیدالی با بیان اینکه ما به این تجهیزات و تاسیسات نگاه نمی‌کنیم، عنوان کرد: بهترین دارایی‌های این شرکت دارای پرسنل خوب و زحمت‌کشی است که از این دستان هنر می ریزد.

 وی  با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۶۳۰ هزار بشکه نفت تولید این شرکت است، افزود:  تعهد کرده‌ایم و این تعهد را به سرانجام  رسانده‌ایم.

   مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه مراحل اولیه  مخازن نفت به اتمام رسیده است، گفت:  تولید کردن نفت در این شرکت دیگر کار راحتی نخواهد بود  و واقعا بایستی پرسنلی باشند که عاشق کار باشند  و بتوانند این تولید را حفظ  و صیانت کنند.

 وی  عنوان کرد: علاوه بر  تولید نفت، صادرات  نفتا و تزریق گاز را  داریم  و اگر تزریق گاز  را به موقع  انجام  ندهیم  تولید نفت ما با مشکل رو برو خواهد  شد.

صیدالی در ادامه با اشاره به  تحریم‌های کمرشکنی که وجود داشت، ابراز کرد:  کارکنان  ما الحق و انصاف سرپا نگه داشتن این تاسیسات کار آسانی   نبوده که  این کار از عهده کارکنان ما  بر خواهد آمد  و این نشان از آن دارد که عاشقانه دل در گرو این کشور و نظام دارند.

وی   با اشاره به فرسودگی تاسیسات نفتی  ابراز کرد:  فشارهای  زیادی وجود دارد که خود کارکنان نفت بیشتر به این موضوع توجه کرده‌اند.

 صیدالی اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی ما که نماینده شهرستان به خوبی به این  موضوع آگاهی دارند  و این موضوع را  چندین بار بازگوکرده‌اند بحث فرسودگی تاسیسات  نفتی است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  اذعان کرد: هم اکنون جدیدترین تاسیسات شرکت نفت ما ((ان جی ال )) است  که در دهه فجر امسال نمکزدایی سه گچساران  و نمک‌زدایی یک بی‌بی  حکیمه افتتاح خواهد شد.

 صیدالی با اشاره به افتتاح دو واحد نمکزدایی در این شهرستان گفت:  مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این  دو واحد شده است.

 وی در ادامه با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت گفت:  شرکت نفت به دلیل قرار گرفتن در چهار استان  فارس، خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر مسوولیت اجتماعی آن بسیار زیاد است.

 صیدالی  با بیان اینکه بسیاری از این تاسیسات در استان کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفته است، افزود: به تبع  مرکز اصلی شرکت نفت در این استان  است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کچساران  با بیان اینکه  بسیاری از این تاسیسات در استان کهگیلویه  و بویراحمد است خدمات بسیاری در این استان از سوی  نفت انجام می‌گیرد، اظهار کرد:   به تبع آن شرکت نفت  همزمان  ارتباطاتی با استاندارهای استان‌های همجوار در زمینه مسوولیت اجتماعی شرکت نفت دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد:  بخش عمده مشکلات ما  در زمینه استخدام نیروی کار است  که شهروندان گچساران تقاضایی که دارند استخدام در شرکت نفت است  که متاسفانه بر مشکلاتی که بر شرکت حاکم است قادر به پاسخگویی و جذب نیرو در شرکت نفت نیستیم.

صیدالی  خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال در این شهرستان باید بتوانیم صنایع پایین دستی  را در  این شهرستان تقویت و قرار دادهایی با شرکت‌های دیگر  در این شهرستان به وجود بیاوریم تا بتوانیم برای جوانان این شهرستان کاری انجام  داده باشیم.

 وی با اشاره به ورزش  این شهرستان به خصوص در زمینه نفت عنوان کرد:  هر زمان که  صدا و سیمای ملی را مشاهده کنیم امکان  ندارد که نامی از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به میان نیامده باشد.

صیدالی ادامه داد: این شهرستان دارای جوانان با تجربه و ارزشمندی دارد که اگر در زمینه ورزشی بر روی این جوانان کار شود آینده درخشانی برای این شهرستان و استان خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد: کارکنان شرکت نفت در این تاسیسات در سخت‌ترین  و پر استرس‌ترین  شرایط کاری با دوری از خانواده  در حال خدمت به کشور هستند و باید به جرات اعتراف کرد منابع انسانی ما به عنوان  سرمایه اصلی این شرکت به شمار می‌روند.

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  افزود: سالها است که ساختار در این شرکت تغییر نکرده است  اصولا این یک روندی است که بعد از سالها کار نسبت به سال گذشته سمت سازمانی  تغییر پیدا کند که در این چند سال گذشته این مسئله در شرکت نفت  رخ نداده است.

صیدالی  ادامه داد: یکی دیگر از مسائل و مشکلات صنعت نفت افزایش حقوق پرسنل قراردادی این  شرکت است

 وی اظهار کرد: کارکنان این شرکت همواره  در زمینه  نظام مشارکت و  پیشنهادات در سه سال گذشته مقام برتر را کسب کرده است.

وی  با بیان اینکه ما نماینده را به عنوان یک همکار نفتی می‌دانیم، گفت:  هر وقت  در هر زمان هر مشکلی و در هر زمینه ای که داشته‌ایم، ایشان   تلاش و همکاری  با این صنعت داشته‌اند.

 وی افزود:  زمینی در نزدیکی فرودگاه داریم که اگر این زمین به سند صنعت نفت برگردد در زمینه ساخت ترمینال فرودگاه اقدام خواهیم کرد.

  استاندار کهگیلویه و بویراحمد از  واحدهای مختلف تاسیسات واقع در دشت گز  بازدید به عمل آورد و سرپرستان و روسای هر واحد درباره مراحل خارج شدن نفت از ابتدا تا آماده شدن برای صادرات را توضیح دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.