آوای جنوب

به مناسبت شب یلدا صورت گرفت

توزیع بسته‌های غذایی از سوی مرکز نیکو کاری مسجد شهیدان گچساران در شب یلدا+تصاویر

به مناسبت شب یلدا از سوی مرکز نیکوکاری مسجد شهیدان بسته‌های مواد غذایی به مدد جویان تحت حمایت این مرکز توزیع شد.
آوای جنوب
به مناسبت شب یلدا از سوی مرکز نیکوکاری مسجد شهیدان بسته‌های مواد غذایی به مدد جویان تحت حمایت این مرکز توزیع شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، به مناسبت شب یلدا  از سوی مرکز نیکوکاری مسجد شهیدان بسته‌های مواد غذایی  به تعداد ۱۲۰ بسته بین مدد جویان تحت حمایت این مرکز توزیع شد.

بر اساس این گزارش، این بسته‌های غذایی که شامل ماکارونی، رب گوجه،  روغن و تنقلات شب یلدا بود به مدد جویان این مرکز توزیع شد.

گفتنی است،  مرکز نیکو کاری مسجد شهیدان گچساران  با استفاده  از ظرفیت بسیجیان و خیرین  کمک‌های مردمی در شب یلدا را جمع آوری کرده تا بدین  وسیله  کمک‌های مردمی و هدایای شب یلدا را به نیازمندان این شهر اهداکند.

به گزارش آوای جنوب، شب یلدا از روزگاران قدیم  در بین مردم ایران بوده است، در آن روزها مهمان سفره ای یلدا انار و هندوانه و  تنقلات ساده‌ای بود که امروز متاسفانه این سنت‌ها تغییر یافته است.

 در قدیم غنی و فقیر همه دور یک کرسی می‌نشستند و با حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و تعریف داستانهای قدیمی از زبان بزرگتر مجلس پرمحتوا می‌شد.

غنی و فقیر همه دور یک کرسی می نشستند و با حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و تعریف داستان های قدیمی توسط پدربزرگ ها گرمی مجلس چندبرابر می شد، این روزها این رسومات رنگ باخته اند و شاید به ندرت خانواده هایی باشند که به دور از تجملات مراسم را برگزار کنند، این در حالی است که خیلی از خانواده ها توان خرید یک کیلو میوه هم ندارند و در گوشه ای از شهر شاید برای شب چله ای یک عروس هزینه های هنگفتی برای تزیین میوه می شود و درواقع آن میوه ها قابلیت استفاده را از دست می دهند.

در این میان این حدیث از حضرت رسول اکرم (ص) که می فرمایند «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل های سوخته تشنگان و سیر کردن شکم های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه اش گرسنه باشد»، هر ایرانی و مسلمان را بر این می دارد تا این شب را بهانه ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلیل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند.

هنوز هم هستند دست هایی که مهربانی کنند،وتصاویر

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president