آوای جنوب

از خداحافظی نیک‌اقبالی از معاونت عمرانی کهگیلویه و بویراحمدتا حاشیه‌ها+تصاویر

پس از چهار سال فعالیت در حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد فراز و نشیب‌های که وجود داشت با تکمیل برخی از پروژه‌ها و همچنین ناتمام ماندن برخی پروژه‌های عمرانی دیگر امروز نیک‌اقبالی جای خود را به عزیز فیلی داد.

به گزارش آوای جنوب ؛مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران استان در سالن کنعانی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سالن کنعانی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و به شکل کاملا منظمی برگزار و از خدمات پژمان نیک‌اقبالی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم مجید محنائی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از دیگر معاونین استاندار برای سخنرانی در پشت تریبون حاضر شد البته محنائی گفت که قرار بود محمدی معاون سیاسی سخنران باشد اما  معاون سیاسی نوبت را به وی داده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیک‌اقبالی از فرزندان استان بود و چیزی هم برای توسعه و پیشرفت حوزه عمرانی استان کم نگذاشت، ابتدا قرار بود وی به عنوان شهردار انتخاب شود اما خادمی استاندار(وقت) سکان حوزه عمرانی را به وی سپرد.

 

وی با بیان اینکه نیک‌اقبالی از خانواده بین‌المللی و با هوش و ذکاوت است، تصریح کرد: با ۶ استاندار کار کردم اما نیک‌اقبالی از معاونین ماهر بود و خیلی زود به حوزه خود اشرافیت پیدا کرد و وارد کار شد.

این مسؤول تصریح کرد: نیک‌اقبالی علاوه بر تخصص در حوزه عمرانی، مدرک ارشد حقوق داشت و حضور یک فرد حقوقدان موجب توسعه بیش از پیش این حوزه شد و به همین دلیل اعتبارات عمرانی از ۳۰۰ میلیارد سال ۹۲ به حدود چهار برابر افزایش پیدا کرد.

محنائی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در مدت چهار سال حضور نیک‌اقبالی به کارگاه عمرانی تبدیل شده بود گفت: نیک‌اقبالی از فرزندان شهرستان دنا و از منطقه سردسیری بود اما بیشترین نگاه و توجه را به پروژه‌های گرمسیری داشت و این از نقاط بارز یک مدیر است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات معاون سابق استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شوخی گفت: نیک‌اقبالی گاهی در حوزه اقتصادی هم سرک می‌کشید و وارد این حوزه می‌شد و در فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و پایین آمدن رتبه بالای بیکاری از ۳۱ به ۲۰ کمک شایانی کرد.

اما پژمان نیک‌اقبالی با حضور در جایگاه با اشاره به اینکه ۴ سال و دو ماه و چند روز معاون امور عمرانی استاندار بودم که این یک رکورد محسوب می‌شود گفت: امروز بار سنگینی از روی دوشم برداشته می‌شود، سنگینی این بار را نمی‌توانستم تحمل کنم مگر اینکه لذت خدمت در آن نهفته بود.

وی تصریح کرد: سال ۹۲ که خادمی(استاندار وقت) ۴ معاونت‌ خود را معرفی کرد برای اولین بار سکان کهگیلویه و بویراحمد به دست بچه‌های استان سپرده شد و در آن زمان که وضعیت کشور به لحاظ مالی مناسب نبود خدمت نماینده ولی‌فقیه در استان رسیدم و شرایط را توضیح دادم که آیت‌الله ملک‌حسینی به ما گفت: حالا که پول نیست وضعیت استان را مطالعه کنید و آمیراحمد تقوی هم این نصحیت را به ما کرد.

وی در ادامه از تعریف و تمجیدهای محنائی معاون اقتصادی قدردانی کرد و گفت: مردم استان هیچ‌گاه شاهد اختلاف میان معاونین استاندار نبودند و اگر در زمینه کاری اختلافی وجود داشت هرگز اجازه ندادیم این اختلاف‌ها به فضای عمومی منتقل شود.

نیک‌اقبالی فضای ۴ سال خدمت خود را فضای خوب توصیف کرد و با قدردانی از حمایت‌های ائمه جمعه گفت: نمایندگان استان تعامل خوبی به حوزه عمرانی داشتند و از آقایان هاشمی، زارعی، تاجگردون و حجت‌الاسلام بزرگواری به خاطر حمایت‌هایی که از من داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون سابق امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: یادمان نمی‌رود نمایندگان اسبق مجلس چه رفتارهایی با استانداران وقت داشتند و کار حتی به برخورد می‌کشید اما تعامل نمایندگان خوب بود و همین امر موجب شد بودجه عمرانی استان از ۳۰۰ میلیارد تومان سال ۹۲ به ۱۲۰۰ میلیارد در سال ۹۶ افزایش یابد.

نیک‌اقبالی اضافه کرد: قلبم به آنچه به من سپرده شد راضی است، در استان بحث سردسیری و گرمسیری و چپ و راستی وضعیت خاصی است اما مردم در مورد من قضاوت خواهند کرد، حتی از مناطق سردسیری به من انتقاد می‌کردند که نسبت به آنها بی‌توجه هستم اما نگاهم به استان یکنواخت بود و خوشحال و راضی هستم که از تلاش در مناطق گرمسیری به مانند بویراحمد و دنا کوتاهی نکردم.

وی خاطرنشان کرد: برخی در مورد من بی‌انصافی کردند. علی‌رغم اینکه خط فکری مشخصی دارم اما کسانی که در جناح مقابل بودند می‌دانند هرگز جناح را در کارم لحاظ نکردم و فقط کار اجرایی را سرلوحه قرار دادم.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه رقابت بین نمایندگان مجلس در پیشرفتم تأثیر داشت افزود: در گذشته رقابت نمایندگان مجلس سیاسی بود اما در حال حاضر رقابت آنها اقتصادی و عمرانی است و همین امر باعث پیشرفت حوزه عمرانی شد.

وی بیان کرد: در این مراسم در دو مورد خلا صلاح شدم یکی شعری که از سعدی شیرازی آماده کرده بود بخوانم را مجری خواند دیگری اینکه سلامتم را برای حوزه عمرانی گذاشتم و وزنم از ۱۲۵ کیلو به ۸۵کاهش یافت که باید بگویم تعلق خاطری به لحاظ اقتصادی و مالی ندارم و در راه خدمت به استانم جانم را فدا می‌کنم.

وی در پایان از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، و خادمی استاندار وقت قدردانی کرد و با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در این مدت همراهم بودند افزود: پویایی استان در دست رسانه‌ها است از آنها می‌خواهم دامنه صبر و حوصله و تخصص خود را افزایش دهند.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه هر آنچه انجام دادم وظیفه بود و از آنچه نتوانستم انجام دهم عذرخواهی می‌کنم سخنان خود را با بیان این اشعار از قیصر امین‌پور به پایان رساند.

سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم، ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم/ چه گلدان خالی لب پنجره، پر از خاطرات ترک خورده‌ایم/ اگر داغ دل بود ما دیده‌ایم، اگر خون دل بود ما خورده‌ایم /اگر دل دلیل است ما آورده‌ایم، اگر داغ شرط است ما برده‌ایم/اگر دشنه‌ی دشمنان گردنیم، اگر خنجر دوستان گرده‌ایم/ گواهی بخواهید اینک گواه، همین زخم‌هایی که نشمرده‌‌ایم/ دلی سربلند و سری سربه زیر، از این دست عمری به سر برده‌ایم.

اما احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی این مراسم با تقدیر از اقدامات معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزیز فیلی با تجربه درخشان و سال‌ها کار عمرانی فردی است که پله پله از دامن زاگرس تجربه کسب کرده، سابقه کار در استان‌های بزرگ و همچنین سابقه مدیریت ملی در وزارت راه و شهرسازی را دارد و با اندوخته‌ای گرانقدر میزبان وی در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: گرچه به لحاظ زادگاهی وی متعلق به استان ایلام است اما خدا را شاهد می‌گیرم و کسانی هم که با من کار کردند می‌دانند سر سوزنی تعلقات قومی، قبیله‌ای، شهرستانی و رفاقتی در کار من نبوده و نیست و تنها به خاطر تجارب ارزشمند از مهندس فیلی دعوت کردم بیاید تا بعد از ۴ سال فضای بهتری به لحاظ زیرساخت در اختیار مردم استان قرار دهد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بعد از یک هفته که وارد استان شدم با بررسی فضای اجمالی، تغییر را در این حوزه دیدم و به آقای فیلی پیشنهاد دادم که به استان ما بیاید که استانداران فارس، یزد و مرکزی به وی پیشنهاد دادند برای حضور در این استان‌ها اما پای‌مردی کردند و به قول خود برای حضور در استان عمل کردند.

 

وی به معرفی مشاور و مدیرکل حوزه استاندار هم اشاره کرد و افزود: مجتبی مرادی نوروزی از خانواده وزارت کشور است که بنا به توصیه رئیس جمهور مبنی بر میدان دادن به جوانان وی را به این سمت منصوب مردیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president