کد خبر : 34202
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 9:10

با حضور مدیرعامل از مخترع شرکت نفت و گاز کارون تقدیر شد

با حضور مدیرعامل از مخترع شرکت نفت و گاز کارون تقدیر شد

از تلاش های حجت اله فتح الهی فارسانی کارشناسHSE شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون که اخیراً موفق به ثبت اختراعی تحت عنوان سامانه هوشمند اطفاء حریق دکل حفاری گردید تقدیر شد.

آوای جنوب

 از تلاش های حجت اله فتح الهی فارسانی کارشناسHSE  شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون که اخیراً موفق به ثبت اختراعی تحت عنوان سامانه هوشمند اطفاء حریق دکل حفاری گردید تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی ، در حاشیه جلسه ماهیانه HSE که با حضور مدیر عامل ، مدیران و رؤسای بخش های فنی ، عملیاتی و ستادی این شرکت در روز سه شنبه ۲۳ آبان برگزار شد، از زحمات و نوآوری فتح الهی فارسانی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به این مطلب که نگاه آموزشی و دانشی در سازمان باعث خلاقیت و خلق ارزش می شود ، گفت :سرمایه های فکری و انسانی مهمترین دارایی نامشهود و عامل اساسی در عملکرد هر سازمان است به عبارت دیگر عملکرد آحاد افراد شاغل در هر سازمان به طور مستقیم بر عملکرد آن تاثیر می گذارد و اساساً شاخص برتری هر سازمان بر سایر سازمان ها رفتار توأم با خلق ارزش توسط کارکنان و نگاه نو آورانه نیروی انسانی آن است و لذا اشتیاق ، توجه به هدف و شجاعت در انجام اقدامات خلاقانه از جمله ویژگیهای مدیران و نیروهای کیفی یک سازمان پویا برای حفظ موقعیت رقابتی خود است. در همین راستا جا دارد اصالتاً از طرف خود و نیابتاً از سوی اعضای هیات مدیره شرکت به لحاظ این اقدام ارزنده از زحمات آقای فارسانی تشکر کنم و از ایشان انتظار می رود روحیه نوآوری ، خلاقیت و تجارب ارزشمند خود را به سایر همکاران و پرسنل جوان HSE انتقال دهند.

 

مهندس محسن دهانزاده با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی و ضرورت رعایت دقیق اصول آن در انجام کارها به ویژه در محیط های عملیاتی اظهار داشت : کارکنان و سازمان حقوق متقابلی نسبت به هم دارند که از جمله حقوق پرسنل که بر عهده سازمان است می توان به : فراهم نمودن فضای مناسب جهت پیشرفت و ارایه ایده ها و نقطه نظرات برای همه کارکنان ، ایجاد محیطی امن و با نشاط برای کارکنان ، تامین تجهیزات حفاظتی و ایمنی فردی برای پرسنل و رفع مشکلات کارکنان اشاره کرد.

وی در تشریح حقوق سازمان بر کارکنان گفت : پرسنل نیز باید نسبت به رعایت حقوق کار فرما اهتمام لازم را داشته باشند. برای مثال شرکت در دوره های آموزشی مرتبط، رعایت دقیق الزامات ایمنی و دستورالعملها و ضرورت اطلاع رسانی به کارفرما نسبت به بیماری های احتمالی و حتی داروهایی که مصرف می کنند تا بتوان مسئولیتی منطبق با شرایط جسمی به آنان واگذار نمود.

مهندس دهانزاده در خصوص اهتمام بیش از پیش کارکنان به اصول ایمنی گفت : کارکنان به ویژه همکاران بخش های عملیاتی باید در استفاده صحیح و به هنگام از تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی دقت لازم را داشته و از دستورالعملهای مرتبط تبعیت نمایند تا نسبت به حوادث و آسیب ها مصونیت پیدا کنند و این همکاران باید از حوادث و اتفاقات سایر شرکت ها عبرت گرفته و این اتفاقات باید مرتباً مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون با تاکید بر ضرورت در دسترس بودن کتابچه های دستورالعمل ها و مقررات ایمنی و مطالعه و بازخوانی مستمر آنها در ادارات گفت : ضرورت دارد بازرسان HSE نسبت به بررسی ایمنی چاه های نفت و گاز  نیز اهتمام لازم را داشته باشند و مرتب این امر پایش شود و روانکاری و گیرسکاری شیرآلات چاه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید بطور مستمر انجام شود.

در ادامه این نشست حجت اله فارسانی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و تقدیر از کسانی که در این مسیر مشوق و پشتیبان وی بوده اند ، به تشریح عملکرد تجهیز ابداعی خود پرداخت و گفت : انگیزه ابداع سامانه هوشمند اطفاء حریق دکل حفاری از حریق چاههای نفت شهر آغاز شد و تلاش شد که در این تجهیز تا حد امکان خطای انسانی کاهش یابد زیرا در آتش سوزی ها و حوادث همواره همکاران بسیاری جان خود را از دست داده اند و به همین خاطر این ابداع و ابتکار را به شهدای صنعت نفت به ویژه شهدای آتش نشان هدیه می کنم.

در بخشی از این نشست غلامرضا شیرالی مدیر منابع انسانی شرکت کارون نیز با اشاره به جایگاه نیروی انسانی خلاق در پیشبرد اهداف سازمان ، از زحمات آقای فارسانی در ابداع این نوآوری تشکر کرد و خواستار تسهیل راهکارهای خلق اینگونه ارزش ها و ابداعات در سازمان ها شد .

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.