کد خبر : 34022
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 16:51

تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیرعامل این شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید این شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

 

آوای جنوب

مدیرعامل این شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید این شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

مهندس قباد ناصری در نشست خبری در دومین روز برپایی نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار داشت: با توجه به همه سختی ها و مشکلاتی که وجود دارد خوشبختانه طی نیمه ی نخست سالجاری به سقف تولید تعهد شده مان دست یافتیم و با زحمات و پشتکار فراوان همکاران ارجمندم در بخش های مختلف اعم از عملیاتی / فنی / خدماتی / پشتیبانی و ستادی توانستیم فراتر از تعهدات تا سقف ۱۰۵ درصد نفت تولید نماییم.

وی گفت: این امر محقق نمی شود مگر در سایه وحدت ، وفاق ، همدلی و از خودگذشتگی تمامی نیروها که در مواقع رخدادی همچون بروز اشکال در یک خط لوله یا سیستم های بهره برداری بموقع در محل حضور پیدا می کنند و تا رفع مشکل آن در محل می مانند و برای آنها ساعت ۲ نیمه شب و ۳ ظهر و سرما و گرما و عید و تعطیلات و … معنایی ندارد و انگیزه شان فقط کار است و جلب رضایت خالق و خدمت به مردم شریف کشور عزیز ایران اسلامی مان است .

ناصری با بیان این که شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان راهبری از مخازن گازی ژوراسیک مسجدسلیمان – بنگستان لب سفید – بنگستان کارون – بنگستان قلعه نار و مخزن کوه آسماری را برعهده دارد ادامه داد: توسعه و تولید از این مخازن برنامه ریزی گردیده ولی در مخازن بنگستان کارون و همچنین مخزن کوه آسماری به مرحله ی اجرا نرسیده است .

وی افزود: میزان تولید گاز در این شرکت هم اکنون ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز است که بخشی از آن جهت تأمین خوراک مجتمع پتروشیمی رازی ماهشهر – بخشی جهت تأمین خوراک پالایشگاه گاز مسجدسلیمان – بخشی جهت خوراک کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ اهواز و حدود ۲۷ میلیون فوت مکعب در روز نیز جهت تزریق در میدان نفتی هفتکل مصرف می شود .

مدیرعامل این شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان درباره پروژه های پشتیبانی از تولید گفت: همانگونه که تولید برای ما مهم است ، استمرار و پشتیبانی از آن هم از اهمیت بسیاری برخوردار است . بنابراین پروژه های حمایت از تولید هم جزو رئوس و اولویت های اساسی هیأت مدیره ی این شرکت است . بر همین اصل ، پروژه های مختلفی با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان توسط مدیریت های مختلف در قالب شرح نیاز تهیه شده و سپس در هیأت مدیره ی شرکت تعریف و تصویب گردیده اند .

وی افزود: بخشی از این پروژه ها شامل احداث مراکز پزشک یاری در واحدهای بهره برداری لب سفید ، قلعه نار، نفت سفید، هفتکل و هفت شهیدان با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان – احداث ایستگاه های ایمنی و آتش نشانی در مجتمع های هفت شهیدان و هفتکل با اعتبار ۵/۳ میلیارد تومان – خرید ۱۶ دستگاه خودروی ایمنی و آتش نشانی با اعتبار ۷/۱۳ میلیارد تومان – تعمیر و بهسازی ۹ کیلومتر خط لوله رو زمینی بدلیل افزایش سطح ایمنی با اعتبار ۳ میلیارد تومان– ترمیم و بهسازی حدود ۲۱ کیلومتر جاده و پل دسترسی به چاه ها و تأسیسات صنعتی واقع در حوزه ی عملیاتی با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان و همچنین خرید و نصب ۸ دستگاه الکتروپمپ انتقال نفت و خرید یک دستگاه فرآورش سیار ( MOT ) – طراحی و احداث سیستم اطفای آتش در واحد بهره برداری عنبر با اعتبار ۶/۳ تومان و برخی پروژه های دیگر می باشد .

وی اضافه کرد: پروژه دیگری که توسط همکاران شرح نیاز آن تهیه شده و برای تصویب در هیأت مدیره شرکت ملی نفت و دریافت ردیف بودجه به تهران ارسال گردیده پروژه ی ترمیم و بهسازی جاده های حوزه ی عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برآورد ۲۸۳ میلیارد تومان است .

وی تصریح کرد: این پروژه از آنجایی حایز اهمیت است که بدانیم تمامی حوزه ی عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و تأسیسات فرآورشی و چاه ها و اماکن صنعتی آن در مناطق صعب العبور کوهستانی واقع شده اند که دارای راه دسترسی بسیار سخت و پرپیچ و خم و بعضاً عرض جاده ناکافی و قوس های بسیار می باشند که چالش های بسیاری را برای همکاران بخش های مختلف خصوصاً در زمان تعمیرات یا حضور اکیپ های عملیاتی / پشتیبانی ایجاد می کند . کسب مجوز اجرای این پروژه می تواند کمک شایانی به پشتیبانی از تولید بنماید .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.