آوای جنوب

چاه شماره ۱۴۷ میدان نفتی رگ سفید فوران کرد

فوران گاز از چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ ‎سفید در حین عملیات حفاری موجب آتش سوزی این چاه و دستگاه حفاری ۹۵ شرکت ملی حفاری ایران شد.

آوای جنوب

فوران گاز از چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید در حین عملیات حفاری موجب آتش سوزی این چاه و دستگاه حفاری ۹۵ شرکت ملی حفاری ایران شد.

بر اثر این حادثه که حدود ساعت ۱۳ روز دوشنبه  ۷ آبان ماه به وقوع پیوست دو نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران نیز جان خود را از دست دادند.

با اعلام وقوع این حادثه، کمیته بحران شرکت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تشکیل و پس از تقسیم وظایف، اقدام‌های اولیه صورت گرفت؛ همچنین گروه فنی متشکل از مدیر امور فنی و معاونان، به منظور بررسی و ارزیابی اولیه، بلافاصله توسط بالگرد به محل حادثه عزیمت کردند.

 

بر اساس تصمیم‌های گرفته شده، گروه های مختلف حفاری و مهندسی و ساختمان، زمین شناسی، حراست و آتش نشانی و آمبولانس نیز به محل اعزام شده اند.

همچنین گروه‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری ایران و واحدهای پشتیبانی، امدادی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در موقعیت چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید حضور دارند و عملیات مهار آتش چاه در جریان است.

 هم اکنون نشست کمیته بحران در محل حادثه تشکیل شده و برنامه ریزی برای مهار آتش  در جریان است.

 

یکی از جان باختگان حادثه امروز دکل ٩۵ حفاری

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    مطلع شدیم نماینده محترم شهرستان قرار است به وزیر نفت که نیروی انسانی را به فراموشی سپرده تذکر جدی دیگری بدهند که امیدی است برای اصلاح وضع موجود. انتظار مردم از مسئولین وزارت نفت این بوده و هست که بجای برخوردهای غیر کارشناسی چون عزل های جمعی سال گذشته که در آن تر و خشک با هم سوختند، ریشه های اینچنین حوادثی را بررسی و برطرف نمایند و از جمع کسانی که سال قبل عزل شدند، کسانی چون رییس سابق HSE که حالا تبرئه شده، بازگشت به کار شوند تا هم این اداره کلیدی زودتر سامان بگیرند و هم حق نیروهای خط مقدم عملیات اینچنین ضایع نشود. خدا به خانواده های این عزیزان از دست رفته هم صبر و شکیبایی عطا کند. انشاء الله

  2. مش علی گفت:

    اون دفعه محسنی و چن تا دیگه رو عزل کردن تا دیگه اتیش سوزی نشه، بازم که اتیش سوزی و کشته شدن جوونا و خسارت ادامه داره ، باااابااااا چطوری بگیم اونا که گناهی ندارن، بزارینشون سرجاشون و فکر اساسی کنین. تاسیساتتون رو نو کنین ایمنیشونو بالا ببرین

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president