آوای جنوب

آمادگی پذیرایی از ۴۵۰ هزار زائر اربعین حسینی در موکب طریقه الکربلا گچساران/بچه‌هایی که همدیگر را پیدا کرده اند

خادم موکب طریقه الکربلا گچساران از آمادگی برای پذیرایی از ۴۵۰ هزار زائر اربعین حسینی در موکب گچساران خبر داد.

آوای جنوب
خادم موکب طریقه الکربلا  گچساران از آمادگی برای پذیرایی از ۴۵۰ هزار زائر اربعین حسینی در موکب گچساران خبر داد.

محمد رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران ازبرپایی موکب در شهرستان گچساران خبر داد و اظهار کرد: امسال برای دومین سال پذیرایی و استقبال مردم گچساران از زائران اربعین حسینی با محوریت (هیئتی‌ها، فعالان فرهنگی، جوانان و نسل جدیدنوجوانان عاشورایی، خواهران فعال در عرصه فرهنگی و پیشکسوتان ایثار و شهادت،ورزش،هنرمندان و سایر اقشار در جوار شهدای گمنام گچساران در بوستان نفت  برپا و آماده پذیرایی خواهد شد.

Image result for ‫موکب گچساران‬‎

وی با بیان اینکه این موکب یک حرکت فرهنگی با سایرکارهای فرهنگی صورت گرفته وجه تمایز دارد، بیان کرد: راه‌اندازی این موکب با امکانات و مساعدتهای صد درصدی مردمی، حرکت خودجوش مردمی و انقلابی و کسانی که به عنوان خادم در راه‌اندازی این موکب شرکت دارند، برپا می‌شود.

رمضانی در ادامه به دیگر فعالیت‌هایی که در کنار موکب زائران اربعین حسینی انجام می‌گیرد، گفت: برگزاری مراسم عزادارای و همچنین بدرقه زائران امام حسین (ع) تا مرکز شهر از دیگر خدمات این موکب است.

رئیس شورای هیات مذهبی گچساران اذعان کرد: از مشخصه‌های مهم در این کانون گرم این است که بچه‌ها همدیگر را پیدا کرده اند و اسلام، انقلاب، ولایت وجه مشترک آنهاست نه جریانات سیاسی و یا قومی.

Image result for ‫موکب گچساران‬‎

رمضانی با بیان اینکه در سال گذشته که اولین سال برپایی این موکب بود، تصریح کرد: الحمدالله مردم این دیار خوب درخشیدند و قریب بر ۱۵۰هزار زائر در این موکب حضور پیدا کردند و بنا بر آن دلنوشته‌های که نگاشتند و رهسپار کربلا شدند از خادمان خود در این موکب رضایت داشتند و لذا امسال نیز این موکب آمادگی پذیرایی از ۴۵۰ هزار زائر اربعین حسینی را دارد.

Image result for ‫موکب گچساران‬‎

وی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی این موکب اشاره و ابراز کرد: غذای گرم وهمچنین پذیرایی‌های میان وعده، چای، یخ، آب و خدمات فرهنگی برپایی نمازجماعت، توزیع بسته‌های فرهنگی و همچنین مکان خواب و استراحت ، خدمات پزشکی و دارویی، تعمیرات خودرویی و پیش بینی راهنمایی در رفت و برگشت از اقداماتی است که از سوی این موکب به زائران اربعین حسینی انجام می‌گیرد.

رمضانی بیان کرد: یکی از کارهای فرهنگی ماندگار،محل تجمع و حرکت زائران شهروند گچسارانی در این موکب از جوار شهدای گمنام و بدرقه آنهاست که امسال پیش بینی هدیه فرهنگی برای آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این موکب و یا ایستگاه صلواتی در روزهای آینده با دست مبارک خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و حرم حضرت زینب (س) است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. طاهر گفت:

    قبول باشه انشاالله. یا حسین غریب یا سیدالشهدا یا اباالفضل

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president