آوای جنوب

امام جمعه گچساران: فتنه‌گران ۸۸ اعلام توبه کنند

موضوع هتک حرمت فتنه گران به امام حسین (علیه السلام) در عاشورای سال ۸۸، غیر قابل‌ بخشش است و این فتنه‌گران باید اعلام توبه کنند.
آوای جنوب
موضوع هتک حرمت فتنه گران به امام حسین (علیه السلام) در عاشورای سال ۸۸، غیر قابل‌ بخشش است و این فتنه‌گران باید اعلام توبه کنند.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در تجمع عزاداران حسینی که در گلزار شهدای گچساران برگزار شد، اظهار کرد: این انقلاب که بیداری اسلامی را به دنبال آورده و معادلات جهان را دگرگون کرده برگرفته از قیام امام حسین (علیه السلام) است.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: زنده نگه‌ داشتن حماسه عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی، تهدیدها و تحریم‌های دشمن است، بنابراین اندیشه مذاکره با دشمنی مانند آمریکا یکی از مؤلفه‌های نفوذ سیاسی رژیم آمریکاست.

وی با بیان اینکه عاشورا حاوی پیام‌های زیادی برای همه انسان‌ها است گفت: همه ما نیز موظف هستیم با عمل به این پیام‌ها آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

حجازی با اشاره به اینکه حماسه روز عاشورای سال ۶۱ هجری، ابعاد مختلفی دارد که اخلاص در نیت و هدف مقدس از علت‌های ماندگار شدن این قیام است عنوان کرد: واقعه عاشورا بی‌نظیرترین واقعه‌ای است که همه عناصر تشکیل دهنده یک قیام الهی را در خود دارد.

امام جمعه گچساران بیان کرد: دشمنان هر روز به دنبال توطئه و بر هم زدن مراسم‌های مردم در گوشه و کنار کشور در مناسبت‌های مختلف است و نیروهای امنیتی و انتظامی با هوشیاری تمام توطئه‌‌های آنان را خنثی و سرکوب می‌کنند.

وی به فتنه سال ۸۸ و هتک حرمت روز عاشورا توسط فتنه‌گران نیز اشاره‌ای کرد وگفت: فتنه‌گران با نادیده گرفتن حرمت روز عاشورا مردم را به خروش آوردند  و مردم شریف هم این جسارت را بی‌پاسخ نگذاشتند.

امام جمعه گچساران با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ نباید هیچ‌گاه از اذهان ملت بزرگ ایران پاک شود عنوان کرد: موضوع هتک حرمت فتنه گران به امام حسین (علیه السلام) در عاشورای سال ۸۸، غیر قابل‌ بخشش است و این فتنه‌گران باید اعلام توبه کنند.

حجازی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ما هم و به طور خاص در سال ۸۸ فتنه گرانی پیدا شدند که با حمایت و فرماندهی استکبار علیه اسلام و امامت فتنه انگیزی کردند و درصدد بودند که اصل ولایت فقیه که استمرار ولایت الله است را مورد تعرض قرار دهند که مردم با ولایت مداری در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و اجازه تحرک بیشتر را به آن‌ها ندادند.

حجازی افزود: عاشورا همواره اخطار می‌کند نباید برای رسیدن به اهداف مادی، اقتصادی و دادن امتیازات به دشمن از امام و رهبر برحق دور شویم.

وی یادآور شد: عاشورای ۸۸ اوج هتاکی سران فتنه و فتنه‌گران و لکه‌ ننگی است که ملت عاشورایی ایران هرگز آن را فراموش نخواهند کرد، اوج بی‌شرمی فتنه‌گران در روز عاشورا خود را نشان داد که سران فتنه و حامیان آنها اعتقادی به اسلام، انقلاب و ارزش‌های دینی مردم و امام حسین (ع) ندارند و مشکل اساسی آنان با امام حسین(ع) و فرهنگ پویای عاشورا است، بنابراین حرمت‌شکنی فتنه‌گران در روز عاشورای ۸۸ اوج خیانت سران فتنه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president