آوای جنوب

بارون‌زاده رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد شد/برگزاری متفاوت مجمع انتخابات/حضور حداکثری گچسارانی‌ها

آوای جنوب/ مجمع انتخاباتی هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد که اکثریت اعضای آن گچسارانی‌ها بودند به شیوه‌ای متفاوت از دیگر مجامع انتخاباتی هیات‌های استان در یاسوج برگزار شد.
آوای جنوب/پری سیما هاشمی
مجمع انتخاباتی هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد که اکثریت اعضای آن گچسارانی‌ها بودند به شیوه‌ای متفاوت از دیگر مجامع انتخاباتی هیات‌های استان در یاسوج برگزار شد.

 مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد معمولا با حضور اعضای مجمع که متشکل از افرادی در سراسر استان هستند،برگزار می‌شود.

امروز هشتمین مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد (مجمع انتخابات هیات شنا، شیرجه و واترپلو) با حضور رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان در یاسوج برگزار شد.

پژمان بارون‌زاده، سید اسلام‌الدین حسینی و امین محمدی سه کاندیدای این مجمع بودند که امین محمدی انصراف داده و مجمع با حضور دو کاندید دیگر برگزار شد.

این مجمع بدون حضور مدیرکل ورزش و جوانان و با حضور محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا و علی باقری، مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان و دیگر اعضای این مجمع که البته اکثریت آنها گچسارانی بودند، در یاسوج برگزار شد.

این مجمع انتخاباتی بحث و حرف‌هایی داشت که باعث شد روند برگزاری انتخابات به شیوه‌ای متفاوت از دیگر مجامع برگزار شود.

در ابتدا آقای بارون‌زاده ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله گذشته خود، برنامه‌های تدارک دیده شده را برای چهار سال آینده را بیان کرد.

سید اسلام‌الدین حسینی در ادامه عملکرد بارون‌زاده را چندان رضایت‌بخش ندانست و اظهار کرد: اگر بتواند به عنوان ریاست هیات انتخاب شود می‌تواند برنامه‌های زیادی را برای پیشرفت و توسعه شنای استان انجام دهد.

وی با بیان اینکه توسعه این ورزش نیازمند راه‌اندازی آکادمی شنا برای استعدادیابی است، راه‌اندازی کمیته استعدادیابی و مدرسه شنا را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

حسینی ایجاد خانه شنا را از موارد ضروری در این حوزه دانست و گفت: اسپانسر برای اجرای برنامه‌های خود دارم و می‌توانم همه آنها را عملی کنم.

بعد از اتمام سخنان حسینی، رئیس فدراسیون با اعتراض به حضور احمد گنجی، مدیر باشگاه شنای «دلفین»، گفت: وی حق رای در مجمع را نداشته و باید مجمع را ترک کند.

اما گنجی با بیان اینکه مستندات کافی و مجوز فعالیت داشته و حق رای دارد برای ماندن و رای دادن اصرار کرد که در آخر بر اساس مستندات موجود و رایزنی‌های رئیس فدراسیون شنا، مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان و حکمتی، معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد اوضاع آرام شد و احمد گنجی نیز در مجمع ماند.

بعد از این نوبت به برگزاری انتخابات رسید اما علی باقری، مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان خواست انتخابات را به شیوه‌ای متفاوت برگزار شود.

وی از کسانی‌که حق رای نداشتند خواست تا از سالن بیرون رفته و پس از برگزاری و اتمام انتخابات به سالن بازگردند که اصحاب رسانه نیز جزو آنها بودند ولی خبرنگاران گفتند که نباید آنها بیرون از سالن باشند بلکه باید انتخابات با حضور آنها برگزار شود که در نهایت قبول کردند رسانه‌ها در سالن باشند.

وی با حضور در گوشه‌ای از سالن و در کنار میزی خواست که اسامی افراد دارای حق رای خوانده شده و هر فرد با حضور پشت میز و در کنار باقری رای خود را نوشته و سپس به جای خود برگردد.

در نهایت پس از برگزاری انتخابات و جمع‌آوری آراء، از ۱۶ رای ماخوذه، ۱۳ رای به نام پژمان بارون‌زاده و سه رای به نام سید اسلام‌الدین حسینی بود که در نتیجه بارون‌زاده برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد.

به هر حال به هر شکل و شیوه انتخابات‌ها برگزار و کسانی‌که بیشترین رای را می‌آورند به عنوان مسئول انتخاب و معرفی می‌شوند.

برگزاری انتخابات و انتخاب مسوولان آنقدرها هم شاید مهم نباشد اما آنچه مهم و مورد توجه است تلاش و عملکرد این مسوولان پس از انتخاب شدن آنها است.

باید ببینیم بعد از گذشت دوره چهار سال ریاست هیات‌ها، هر هیات چقدر توانسته توسعه یافته و چند ورزشکار ملی‌پوش را تربیت کرده و پرورش داده است؟

چه قدر استعداد ناشناخته کشف شده و ورزش استان را به جایگاهی رسانده‌اند؟

هر مسوول باید بعد از تمام دوره چهار ساله خود بتواند با سربلندی و افتخار عملکردهای خود را گزارش کند و بگوید در توسعه ورزش استان نقش موثر داشته تا به وجود وی افتخار کرده و بتوان گفت کاری موثر برای ورزش استان انجام داده است.

با حضور رئیس فدراسیون شنای کشور
رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد
رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس فدراسیون شنای کشور انتخاب و معرفی شد.

ظهر امروز مجمع انتخابات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسن رضوانی، رئیس فدراسیون و علی باقری، مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان در یاسوج برگزار شد.

پژمان بارون‌زاده، سید اسلام‌الدین حسینی و امین محمدی سه کاندیدای این مجمع انتخاباتی بودند که با انصراف امین محمدی انتخابات با حضور دو کاندیدای دیگر برگزار شد.

از ۱۹ عضو دارای حق رای در این مجمع انتخاباتی ۱۶ نفر در این مجمع حاضر و رای‌گیری با حضور آنها برگزار شد.

پس از برگزاری انتخابات و جمع‌آوری آرا از ۱۶ رای ماخوذه ۱۳ رای به نام پژمان بارون‌زاده و سه رای به نام سید اسلام‌الدین حسینی بود که در نهایت بارون‌زاده به عنوان رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار سال انتخاب و معرفی شد.

ضرورت توجه و حمایت بیشتر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از این ورزش در کهگیلویه و بویراحمد

پژمان بارون‌زاده در این مجمع با اشاره به انواع مشکلات عدیده این رشته ورزشی در استان، اظهار کرد: طی شش سال گذشته تاکنون هیچ اعتباری از اداره کل دریافت نکردیم.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علی‌رغم انواع مشکلات توانستیم ورزشکاران را پرورش داده و در مسابقات متعددی شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعزام ورزشکاران شنای استان به مسابقات از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی این مدت است.

وی با بیان اینکه همیشه بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی داریم، یادآور شد: استعدادهای زیادی در این استان در رشته‌های مختلف به خصوص شنا وجود دارد که باید شناسایی، تقویت و حمایت شوند.

بارون‌زاده توسعه و ارتقای این رشته ورزشی در استان را نیازمند توجه و حمایت فدراسیون شنا دانست و بر ضرورت توجه و حمایت بیشتر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از این ورزش در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

وی نداشتن دفتر هیات را یکی دیگر از مشکلات مهم این هیات عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم فدراسیون در خصوص راه‌اندازی و اختصاص استخر، واگذاری تجهیزات و امکانات همکاری و حمایت کافی از این هیات را داشته باشد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور خبر داد
راه‌اندازی استخر اختصاصی شنا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور از راه‌اندازی استخر اختصاصی شنا در کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 محسن رضوانی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: این استان یکی از با اصالتترین استان‌های کشور است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان، افزود: سابقه ورزش واترپلو در کهگیلویه و بویراحمد آنقدرها بالا نیست و تازه در این استان در حال توسعه است.

وی توسعه و ارتقای این ورزش را نیازمند توجه و کار بیشتر دانست و گفت: در حد توان برای توسعه این ورزش در استان حمایت و تلاش خواهیم کرد.

این مسوول با اشاره به توانمندی ورزشکاران این استان، خاطرنشان کرد: تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران توانست با تلاش و کار تا مسابقات آسیایی نیز پیش برود.

رضوانی با تاکید بر توجه و کار بیشتر برای رساندن جایگاه ورزش شنای استان به روزهای خوب و اوج، تصریح کرد: باید هیات‌های ورزشی به جز گچساران در دیگر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی و فعال شود.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو راه‌اندازی استخر و تجهیز آن را از دیگر موارد مهم و مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: باید استعدادهای نخبه در این استان شناسایی و از آنها استفاده بهینه شود.

وی از راه‌اندازی استخر اختصاصی شنا در کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: سعی داریم با اختصاص یک باب استخر اختصاصی به هیات شنای این استان گامی موثر در راستای توسعه و ارتقای آن برداریم.

این مسوول در ادامه با اشاره به تعداد ورزشکاران ساماندهی شده شنای کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۵ هزار ورزشکار ساماندهی شده در کشور داریم.

رضوانی، از انعقاد تفاهم‌نامه میان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیمه سلامت خبر داد و گفت: ورزشکاران این رشته می‌توانند با بیمه کردن خود و دریافت کارت آن از مزایای مهم این طرح شامل استفاده از استخر، هتل، رستوران، فروشگاه و دیگر مزایای آن برخوردار شوند.

وی، تصریح کرد: دارندگان کارت بیمه سلامت با ارائه این کارت می‌توانند از تخفیفات ۲۰ تا ۵۵ درصدی مزایای آن برخوردار شوند.

معاون ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
وجود ۲۲ ورزشکار ملی‌پوش شنا در کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد وجود و فعالیت ۲۲ ورزشکار ملی‌پوش شنا دراستان خبر داد.

احمد حکمتی عصر امروز در مجمع انتخاباتی هیات شنا، شیرجه و واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس فدراسیون و مسوول مجامع وزارت ورزش و جوانان در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ورزشکاران توانمندی در همه رشته‌ها دارد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود استعدادهای بالای ورزشکاران این استان، افزود: این استعدادها باید شناسایی و آنها را برای شکوفا شدن تقویت کرد.

وی با بیان اینکه بانوان آقایان ورزشکار این استان تاکنون به خوبی در میادین مختلف درخشیده و برای استان افتخارآفرینی کرده‌اند، خاطرشنان کرد: شنا، شیرجه و واترپلو یکی از رشته‌های نوپای این استان است.

این مسوول گچساران را پایگاه اصلی ورزش شنا، شیرجه و واترپلوی استان دانست و گفت: ورزشکاران این رشته در گچساران توانستند با تلاش و کار خوب خود تا مسابقات آسیایی نیز پیش رفته و نام کهگیلویه و بویراحمد را جهانی کنند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پتانسیل کافی برای توسعه و ارتقای این ورزش در استان ما وجود دارد، یادآور شد: کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز مهم‌ترین مشکل برای کار و توسعه این ورزش است.

حکمتی، ادامه داد: علی‌رغم همه مشکلات و موانع این هیات توانسته تاکنون اقدامات خوبی در راستای توسعه ورزش شنا در استان به خصوص گچساران انجام دهد و بازیکنان زیادی را برای حضور در بازی‌های ملی اعزام کند.

وی از وجود ۲۲ ورزشکار ملی‌پوش شنا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این ورزشکاران در زمان‌های مختلف عضو تیم ملی بوده و در مسابقات متعدد شرکت کرده‌اند.

این مسوول توسعه و پیشرفت بیشتر این رشته ورزشی را نیازمند توجه و حمایت فدراسیون دانست و گفت: اعضای هیات نیز باید با همکاری، تعامل و دوستی گامی موثر در راستای تحقق این هدف بردارند.

حکمتی بر توجه، راه‌اندازی و فعال کردن هیات شنا در همه شهرستان‌های استان تاکید کرد و و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود به صورت مطلوب برای توسعه این ورزش در استان کمک بگیریم.

 معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش را یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه این رشته ورزشی بیان کرد و یادآور شد: با شناسایی و معرفی استعدادهای برتر شنا در مدارس می‌توان برنامه‌ریزی مهم و هدفمند برای تقویت، پرورش و استفاده از آنها برای سال‌های آتی انجام داد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president