آوای جنوب

از افاضات آقای پرفسور تا عکس‌های سلفی؛ شرح حال این روزهای مجلس/علی‌مراد کاظمپور

شاهدیم که اگر نماینده‌ای هم بخواهد حرف بزند پرفسور مجلس می‌گوید اینجا را با خطبه‌های نماز جمعه اشتباه گرفته‌ای و اینجاست که دل هر انقلابی را به درد می‌آورد.
آوای جنوب
شاهدیم که اگر نماینده‌ای هم بخواهد حرف بزند پرفسور مجلس می‌گوید اینجا را با خطبه‌های نماز جمعه اشتباه گرفته‌ای و اینجاست که دل هر انقلابی را به درد می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور طی یادداشتی این گونه آورده است: حال و روز این روزهای مجلس شورای اسلامی در حالی می‌گذرد که نمایندگان مجلس به قولی در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت هستند.

بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور باید کابینه جدید خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند تا صلاحیت وزرا تایید شود.

از قدیم رسم بر این بود که مخالفین و موافقین به ایراد سخن می‌پرداختند و نقطه نظرات خود را در خصوص نقاط قوت و ضعف آن وزارتخانه یا وزرا بیان می‌کردند.

آن چیزی را که در این دوره از روز اول شاهد آن بودیم یا سلفی نمایندگان با دکتر روحانی بوده که موجب به هم ریختن نظم جلسه شده که موجب می‌شود او تذکر دهد و یا شاهد شاعر شدن برخی نمایندگان و یا وزرا بوده‌ایم.

تا امروز شاهد این بوده‌ایم که دیگر آن چنان نماینده‌ای برای مخالفت با وزرا وقت نمی‌گذارد و همه چیز به خوبی و خوشی در حال سپری شدن است.

مخالفت‌ها یا نیست و یا آن قدر قوی نیست و این گونه احساس می‌شود که همه معرفی شدگان به صورت اکمل قوی و مقتدر هستند.

شاهدیم در مجلس آن قدر خوش می‌گذرد که اگر نماینده‌ای بخواهد حرف بزند پرفسور مجلس می‌گوید اینجا را با خطبه‌های نماز جمعه اشتباه گرفته‌ای و اینجاست که دل هر انقلابی را به درد می‌آورد.

چگونه برخی به خود اجازه می‌دهند این گونه به جایگاه نماز جمعه توهین کنند و اینجاست که تازه به یاد می‌آوریم جای برخی‌ها در مجلس شورای اسلامی این روزها خالیست.

آری نماینده ای که در شهر و دیار خویش رای نمی‌آورد و در تهران به صورت لیستی وارد مجلس می‌شود این گونه به خود اجازه گستاخی می‌دهد.

هر چند هدف پرداختن به چنین موضوعی نبود اما صحنه‌های این روزهای مجلس که با ورود هر وزیر یا مقام دولتی شاهدیم که بسیاری از نمایندگان کاغذ به دست خدمت آنها می‌رسند تا امضا یا که سفارشی بگیرند مشمئز کننده است.

 پیشنهاد می‌دهیم که آقای نمایندگان نه خودتان را خسته کنید نه وقت وزرای پیشنهادی و رسانه‌ها را بیش از این بگیرید؛ بلکه بهتر است با یک جلسه خوب با دوستان به این جمع بندی برسید و کابینه را یک جا و بیست دقیقه‌ای تأیید کنید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president