آوای جنوب

همایش بزرگ عفاف و حجاب بانوان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران/تصاویر

همایش بزرگ عفاف و حجاب بانوان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد .
همایش بزرگ عفاف و حجاب بانوان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، همایش بزرگ عفاف و حجاب بانوان شاغل در صنعت نفت گچساران عصر امروز با حضور امام جمعه شهرستان گچساران، نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه گچساران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، فرمانده بسیج نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت گچساران در محل سالن اداره آموزش این شرکت برگزار شد.

این همایش در سالن آموزش شرکت نفت و به همت بسیج صنعت نفت گچساران و بانوان بسیجی این شرکت با استقبال بانوان برگزار گردید.

در این همایش حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه شهرستان گچساران با بیان اینکه پخش وصایای شهدا و مدافعین حرم در شروع مراسم معنویت خاصی به این همایش داده، اظهار کرد: حجاب یک واجب عینی است و بر تمامی مسلمین واجب است که حجابشان بر اساس دستورات دین اسلام باشد.

وی با بیان اینکه حجاب فقط اختصاص به بانوان ندارد و این فکر اشتباهی است، گفت: فکر می‌کنند حجاب صرفا برای زنان است بلکه باید توجه داشته باشیم حجاب هم برای زن و هم مرد است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه انسان باید تلاش کند از درون خود زنگار زدایی کند، افزود: شهدای ما به میدان رفتند و به شهادت رسیدند تا حافظ ناموس زنان، دختران و مادران کشورمان باشند.

وی تصریح کرد: هرکدام از بانوان مسوول هستند و باید با اجرایی کردن وصایای شهدا از خون برادرانشان محافظت نمایند.

امام جمعه گچساران با بیان این که بی‌شک حجاب عامل تحکیم خانواده‌ها می‌شود و نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، عنوان کرد: حجاب به زنان ما عزت می‌دهد و این عزت موجب اقتدار زنان ایرانی در دنیاست.

امام جمعه گچساران در این نشست با اشاره به نقش زن در دین مبین اسلام و عرصه‌های مختلف جامعه ابراز کرد: در دین مبین اسلام بیعت زن، مالکیت و حقوق زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه تثبیت شده است.

حجازی ادامه داد: امروز جامعه ما نیاز به زنان انقلابی دارد که برای نظام جمهوری اسلامی ایران هم حافظ آن باشند و هم انقلابی بمانند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد
نقش مهم ۱۹۴ بانوی شاغل در شرکت نفت گچساران جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه تعداد ۱۹۴ نفر از بانوان در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مشغول فعالیت هستند، اذعان کرد: این بانوان نقش تاثیرگذاری در صنعت نفت گچساران در ترویج فرهنگ حجاب می‌توانند داشته باشند

همایش بزرگ عفاف و حجاب بانوان شاغل در صنعت نفت گچساران عصرامروز با حضور امام جمعه شهرستان گچساران،، نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه گچساران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، فرمانده بسیج نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت گچساران در محل سالن اداره آموزش این شرکت برگزار شد.

در این همایش هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه حجاب کرامت و مصونیت زنان در جامعه است، اظهار کرد : حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام و سرچشمه کمال است.

وی با اشاره به اینکه زنان در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز در مباحث شرکت می‌کردند، افزود: : زنان در زمان حکومت پیامبر اکرم(ص) با پیامبر در کنار مردان در مسائل حکومتی نظر داده و با پیامبر(ص) نیز بیعت داشتند و شاهد بودیم در دوران دفاع مقدس زنان ایرانی در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری تاثیرگذار داشتند.

صیدالی با بیان اینکه زنان در جامعه و خانواده نقش ویژه و محوری دارند، بیان کرد: زنان در تربیت فرزندان و استحکام بنیان خانواده و همچنین سرفرازی جامعه امروزی نقش بسزایی دارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه با بیان این که در برخی کشورها به زنان اهمیت داده نمی‌شود، عنوان کرد: در برخی از کشورها شخصیت زنان دستمایه قرار گرفته اما اسلام زنان را با ارزش دانسته و می‌خواهد تا با رعایت حجاب پاسخگوی دشمنی و نیرنگ‌های دشمنان باشند.

وی افزود: در دین مبین اسلام  به نقش زن و جایگاه آنها نگاهی محترمانه و عالمانه بوده و جایگاه والایی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت گچساران با اشاره به جایگاه زنان در این صنعت عنوان کرد: به دفعات گفته‌ایم زنان در صنعت نفت نقش بی‌بدیلی دارند چرا که بانوان در نبود همسرانشان در خانواده‌ها موجب استحکام  بنیان خانواده می‌شوند.

صیدالی با بیان اینکه تعداد ۱۹۴ نفر از بانوان در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مشغول فعالیت هستند، اذعان کرد: این بانوان نقش تاثیرگذاری در صنعت نفت گچساران در ترویج فرهنگ حجاب می‌توانند داشته باشند و این ظرفیت بزرگی است که می‌توانند در کنار متولیان فرهنگی شهرستان نقش داشته باشند.

فرمانده بسیج صنعت نفت گچساران مطرح کرد
نهادینه شدن فرهنگ والای حجاب و عفاف در شرکت نفت گچساران/اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حجاب
فرمانده بسیج صنعت نفت گچساران از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حجاب در این شرکت خبر داد.

همایش بزرگ عفاف و حجاب بانوان شاغل در صنعت نفت گچساران عصر امروز با حضور امام جمعه شهرستان گچساران، نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه گچساران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، فرمانده بسیج نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت گچساران در محل سالن اداره آموزش این شرکت برگزار شد.

در این همایش فردوس ناصرزاده فرمانده بسیج صنعت نفت گچساران با خوش آمدگویی به امام جمعه، بانوان و مسوولان که به این همایش آمده بودند، اظهارکرد: برخود لازم می‌دانم از حمایت‌های مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در راستای حمایت از برنامه‌های فرهنگی تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده بسیج صنعت نفت گچساران با اشاره به هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: توجه به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک مسأله اساسی و ارزشی باید در جامعه اسلامی در راس امور فرهنگی قرار گیرد و همه در ترویج آن فعالیت کنند.

وی ادامه داد: زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها حضوری پر رنگ داشته و چنان که مشاهده کردیم بانوان در دفاع مقدس حضوری پررنگ داشته و اکنون نیز به پاس خون شهدایی که برای دفاع از نوامیس و کیان اسلامی ریخته شد در محافل و مجالس با حفظ حجاب ظاهر می‌شوند.

ناصرزاده اذعان کرد: رعایت حجاب در جامعه اسلامی یک ارزش اصلی بوده و حجاب در جامعه اسلامی از هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن جلوگیری می‌کند.

وی بی‌حجابی و بدحجابی را ثمره عدم شناخت از مسائل دینی دانست و افزود: همه باید در مبارزه با بی‌حجابی تلاش کنیم و در این زمینه بانوان بسیجی صنعت نفت گچساران می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند.

فرمانده بسیج صنعت نفت با بیان اینکه حجاب از اشاعه فحشا و فساد در جامعه جلوگیری می‌کند، اذعان کرد: رعایت حجاب و عفاف آرامش روحی و اجتماعی را برای جامعه به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: دلیل نام‌گذاری هفته عفاف و حجاب اهمیت این موضوع است و این حجاب به راحتی به دست نیامده و اگر تاریخ را ورق بزنیم و به دوران کشف حجاب و جریان کشتار سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد برسیم متوجه می‌شویم که چه خون‌ها بابت حفظ آن ریخته شده است.

بر اساس این گزارش، در پایان به تعدادی از بانوان شاغل در صنعت نفت گچساران هدایایی از سوی بسیج صنعت نفت گچساران اهدا شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president