کد خبر : 32342
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 14:35

ضخامت‌سنجی ۲۶ هزار و سیصد نقطه خطوط لوله در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

ضخامت‌سنجی ۲۶ هزار و سیصد نقطه خطوط لوله در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیش از۲۶ هزار نقطه مستعد خوردگی در لوله های انتقال نفت و گاز را ضخامت‌سنجی کرده است.

آوای جنوب
اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیش از۲۶ هزار نقطه مستعد خوردگی در لوله های انتقال نفت و گاز را ضخامت‌سنجی کرده است.

به گزارش  روابط عمومی نفت  از گچساران، عزیزالله طریقی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد : بازرسی فنی از تأسیسات، از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات گچساران فعالیت‌های بازرسی فنی را مشابه معایناتی که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می‌دهد دانست و گفت: در این صنعت با گستردگی ادوات و تجهیزات و خطرات موادی نظیر نفت و گاز و مواد شیمیایی جایگاه بازرسی فنی کاملاً محسوس است.
وی، افزود: از آنجایی که وجود نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است، پرسنل این اداره با آگاهی و دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز، با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهند.
این مسوول،ادامه داد: در این شرکت وجود ده‌ها کارخانه، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این اداره را به خوبی نشان می‌دهد.
طریقی نژاد، تصریح کرد: کار سرکشی و بازرسی‌ها حسب روال عادی روزانه در حال اجراست اما از مهم‌ترین آن می‌توان به حدود ۵۰۶ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی تجهیزات ایستگاه‌های تقویت فشار گاز پازنان-۲ ، رگ سفید-۲ گچساران-۳ و بینک، ایستگاه‌های تزریق گاز گچساران و سیاهمکان، واحد ۴۰۰/۳۰۰ مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰، واحدهای بهره برداری گچساران-۱ ، ۲ ، ۳ و ۴ و بی بی حکیمه-۱ و۲ و تفکیک‌گرهای سرچاهی اشاره نمود که مانع بروز نشتی‌های احتمالی گردید.
رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات گچساران بررسی وضعیت خطوط لوله شبکه تولید و تزریق گاز پازنان گچساران بود را از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی که در دستور کار این اداره قرار داده شده بود عنوان کرد و بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته از خطوط لوله مذکور، کار تعمیرات و ایمن سازی آنها به شکل مطلوب اجرایی شد.
طریقی‌نژاد، تمیزکاری و رنگ‌آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و گفت:  نظارت بر این کار نیز بخشی از فعالیت‌های این اداره است.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات گچساران ادامه داد: نقش بازرسی‌ها و نظارت مستمر بر سیستم‌های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت‌سنجی ادوات و تأسیسات، مهم‌ترین اقدام بازدارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است که پرسنل این اداره در حوزه گسترده عملیاتی شرکت با کنترل حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ نقطه مستعد خوردگی از طریق استاندارد AP1570 در شرایط سخت منطقه انجام دادند.

طریقی نژاد در پایان، گفت: این اداره نیز مانند دیگر ادارات فنی و عملیاتی در سنگر تولید به دقت وظایف مشخص شده را در کنار سایر همکاران شریف و زحمتکش به بهترین شکل انجام خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.