آوای جنوب

آیین تجلیل هنرمندان نام‌آور کهگیلویه و بویراحمد/از حضور هنرمندان کشوری تا غیبت معنادار مسوولان ارشاد/رزرو صندلی‌های شکسته برای هنرمندان مهمان!/تصاویر

در روزی که هنرمندان کشوری برای تجلیل از هنرمندان نام‌آور کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند خبری از مسؤولان متولی هنر استان در این نشست نبود.

در روزی که هنرمندان کشوری برای تجلیل از هنرمندان نام‌آور کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند خبری از مسؤولان متولی هنر استان در این نشست نبود.

 

آوای جنوب

آیین تجلیل از هنرمندان نام‌آور کهگیلویه و بویراحمد در حالی در سالن ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که سهم حضور ارشادی‌ها در این نشست تنها یک سالن بود و تقریبا هیچ یک از مسؤولان ارشاد اسلامی استان در این برنامه هنری حضور نداشتند گویی این که ارشاد و حوزه هنری با یکدیگر قهر هستند.

در این نشست بسیاری از هنرمندان و مدعوین از حضور مسؤولان به خصوص متولیان حوزه فرهنگ و هنر استان سؤال می‌کردند و خبرنگاران نیز در این خصوص جویای حضور مسؤولان ارشاد اسلامی در این نشست بودند.

این عدم حضور گاه تقابل‌هایی را که در سال‌های اخیر میان حوزه و ارشاد بوده در ذهن متبادر می‌ساخت که امید است مسؤولان ارشاد اسلامی استان و به خصوص شخص دکتر دهبانی‌پور جوابگوی این پرسش باشند.

در این نشست سه هنرمند سینما و تلویزیون و تئاتر یعنی زهرا سعیدی، محمود پاک‌نیت و حبیب دهقان‌نسب حضور داشتند و در آیتم‌های مختلف در جایگاه حاضر شدند.

نکته‌ای که تا یادمان نرفته و باید در این خصوص به آن اشاره کرد فرسوده شدن سالن همایش‌های ادار‌ه‌کل ارشاد اسلامی استان است که در حال حاضر به هیچ وجه شایسته برگزاری چنین برنامه‌هایی با حضور مهمانان بیرونی نیست که از جمله آن‌ها باید به صندلی‌هایی در ردیف اول اشاره کرد که هنگام حضور مهمانان هنرمند کشوری و همچنین معاون استاندار این وضعیت خرابی صندلی‌ها آن هم در ردیف اول مناسب نبود!.

خرابی سیستم صوتی و همچنین وضعیت روشنایی سالن و پرژکتورها و کفپوش فرسوده جایگاه به هیچ وجه برازنده حوزه فرهنگ و هنر استان نیست که باید فکری به حال آن شود.

در این آیین شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان هنگامی که بودجه سال گذشته حوزه هنری استان را ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد با واکنش محمود پاک‌نیت همراه بود که با ۲۳۰ میلیون تومان در عرصه فرهنگ و هنر چه کاری می‌توان انجام داد.

زهرا سعیدی هنرمند شیرازی سال‌ها قبل دبیر دبیرستان زینبیه شهر یاسوج بوده که در سریال به رنگ صدف ایفای نقش می‌کرد و در این مراسم به شدت از سوی هنرمندان و حضار در سالن مورد تشویق قرار گرفت.

جواد هادی‌اصل از هنرمندان حوزه ساخت فیلم بود که پس از دریافت جایزه خود پشت میکرفون رفت و گفت: از مدیری قدردانی می‌کنم که اهل عمل است و ما که تا دیروز از حوزه هنری فراری بودیم اکنون با این مدیریت دوباره به عرصه هنر برگشته‌ایم.

اظهار تأسف از بی‌توجهی مسؤولان به حوزه فرهنگ و هنر/بودجه ۲۰۰ میلیونی به کجای هنر می‌خورد؟/اکثر سریال‌های کنونی برای وقت‌گذرانی است
هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر از بی‌توجهی مسؤولان به بخش فرهنگ و هنر اظهار تأسف کرد.

محمود پاک‌نیت عصر امروز در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین تجلیل از هنرمندان برتر این استان با قدردانی از کسانی که علی‌رغم نداشتن بودجه و اعتبارات کافی چرخ هنر را در استان‌ها می‌چرخانند اظهار کرد: باید برای مسؤولان کشور اظهار تأسف کرد.

این هنرمند سینما و تئاتر و تلویزیون افزود: جای تأسف است برای مسؤولان کشور که در رأس امور هستند و برای هنر و فرهنگ ارزش کمی قائل هستند.

وی گفت: برای تقویت هنر نیاز به توجه بیشتر مسؤولان داریم زیرا فرهنگ‌سازی مخارج و هزینه دارد و همین طور و بدون در نظر گرفتن بودجه و اعتبار نمی‌توان در زمینه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کرد.

این هنرمند تئاتر و سینما در ادامه و در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چرا دیگر سریال‌های پر مخاطب مانند پس از باران ساخته نمی‌شود افزود: مقصر من و سایر هنرمندان نیستیم بلکه مقصر کسانی هستند که بودجه‌ای برای این کار نمی‌گذارند.

پاک‌نیت گفت: اکثر سریال‌های کنونی تنها برای وقت‌گذرانی هستند و به همین خاطر است که بسیاری از جوانان پیچ تلویزیون‌ها را می‌پیچانند و به سراغ شبکه‌هایی می‌روند که اصلا با فرهنگ ما سازگار نیست.

وی این موضوع را بسیار خطرناک برای جوانان و آینده کشور دانست و گفت: جوانان امروز برای الگوگیری و پند پذیری نیاز به کارهای فاخر هنری و سینمایی دارند که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی مسؤولان شاهد ساخت و تولید این گونه آثار نیستیم.

این هنرمند سینما و تئاتر و تلویزیون اگر مسوولان برای مسائل فرهنگی وقت بگذارند شاهد بسیاری از آسیب‌های پر هزینه و پر خطر اجتماعی نخواهیم بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president