کد خبر : 29979
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 2:47

پایه لرزان شورای شهر یاسوج با هرگونه انتخاب قومی و قبیله‌ای در ۲۹ اردیبهشت

پایه لرزان شورای شهر یاسوج با هرگونه انتخاب قومی و قبیله‌ای در ۲۹ اردیبهشت

انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا کلید خورده و روند تبلیغات در یاسوج به سمتی سوق داده می‌شود که تخصص نادیده گرفته می‌شود و صرفا به طایفه‌گرایی روی آورده‌اند که همین موجب پیش‌بینی شکست شورا از هم اکنون خواهد شد.

یادداشت/اسماء وفابین
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای که دارد این روزها در آستانه انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای حال و هوای خاصی در فصل زیبای بهار دارد.

اگر چه تبلیغات زودهنگام شوراها در فضای مجازی مختص شهر و استانی نبوده و استان کهگیلویه و بویراحمد از آن مستثنی نیست ولی با این وجود هرگونه تبلیغات تا موعد اعلام شده از سوی وزارت کشور ممنوع است.

طبق جدول زمان‌بندی شده ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی از ۳۰ اسفندماه ۹۵ لغایت ششم فروردین ۹۶ بود که این مرحله به انجام رسید.

بر این اساس رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی در هیأت‌های اجرایی از ۱۷ لغایت ۲۳ فروردین ۹۶ بوده که صلاحیت کاندیداها در حال بررسی است.

پس از بررسی صلاحیت‌ها داوطلبان توسط هیأت‌های نظارت و اجرایی نتایج صلاحیت‌ها از سوی فرمانداری در دوم اردیبهشت‌ماه به داوطلبان اعلام می‌شود و داوطلبان تایید صلاحیت شده از ۲۱ لغایت ۲۷ اردیبهشت‌ماه تبلیغات قانونی خود را شروع کنند.

با وجود اینکه طبق جدول زمان‌بندی شده هنوز زمان زیادی تا تبلیغات شوراهای شهر و روستا وجود دارد ولی با این وجود در استان کهگیلویه و بویراحمد یک ماه و شاید هم بیشتراز وزارت کشور استارت کار انتخابات زده شده و به روش‌های مختلف کار تبلیغاتی خود را شروع و سعی در شناساندن خود به مردم دارند.

از آسیب‌های مهم شوراهای شهر و روستای شهرستان بویراحمد عدم توجه به تخصص کاندیداها بوده و صرفا مبنای انتخاب را طایفه‌گرایی و ارتباطات فامیلی و دوستی قرار داده‌اند که به مانند گذشته با تکرار آن شهرستان بویراحمد خاصه شهر یاسوج خسارات زیادی ناشی از طایفه‌گرایی را متحمل می‌شود.

این روزها با مشاهده عینی تبلیغات بسیاری از کاندیداها در فضای مجازی و در دیدارهای طایفه‌ای و دوستانه تخصص‌گرایی فدای طایفه‌گرایی شده و اکثریت آن‌ها مبنا را تخصص گذاشتند این در حالی است که کمتر به این موضوع توجه می‌کنند و با انتخاب‌های کورکورانه تنها به خود و فرزندانمان آسیب وارد کردیم.

اگرچه رقابت تنگاتنگی بین طایفه‌های متعدد بوده و کمتر به تخصص‌گرایی توجه می‌شود و این روزها فضای هر محله‌ای با شب‌نشینی‌ها و تماس‌های مکرر با دوستان، اقوام و آشنایان برای جذب حداکثری آراء برای کاندیداهای مورد نظر شورای شهر یاسوج است که این اقدام ضربه‌ای مهلک به بدنه سیاسی شهر و دیارمان است.

با استارت انتخابات از سوی وزارت کشور و اجرای آن در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها تعداد زیادی برای پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا نام‌نویسی کردند، در شهرستان بویراحمد اگرچه افراد توانمند با سابقه کاری و تخصص لازم وجود دارد و شاید اندکی از آن‌ها برای خدمت در عرصه شهری احساس وظیفه و مسئولیت کردند ولی با این وجود بسیاری از افراد هم آمده بودند تا به واسطه رابطه و طایفه‌گرایی به مدت چهار سال نماینده مردم در شورا باشند.

با این نگرش چنین افرادی تا به فامیل و طایفه خود رسیدگی کنند زمان چهار ساله به پایان رسیده و حق بسیاری از مردم شهر پشت درب‌های بسته شوراها بایکوت شد و به نوعی در نطفه خفه شدند تا شوراها به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند.

اگر مردم شهر و دیارمان با اطلاع کامل و بر اساس تخصص رأی دهند قطعا بین تعداد زیادی که برای شورای شهر یاسوج نام‌نویسی کردند افراد کارآمد و متخصص انتخاب می‌شوند تا شهری آباد و زیبا داشته باشیم و شهری نباشد که  صرفا نام پایتخت طبیعت ایران را به یدک می‌کشیم.

کانال آوای جنوب

https://t.me/joinchat/AAAAADzXR_v2QE9h4PJMFQ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.