آوای جنوب

حسین الله‌کرم :حقوق بالاتر از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نجومی است/تحقق ائتلاف ۱۰۰ درصدی نیروهای انقلاب با گفتمان‌محوری

فعال فرهنگی گفت: کشوری که انرژی هسته‌ای دارد نباید فقر و بیکاری داشته باشد.
یک فعال فرهنگی گفت: حقوق بالاتر از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باید مصداق حقوق نجومی شناخته شود.

حسین الله‌کرم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع فیش‌های نجومی گفت: این موضوع ابتدا بین قوه قضاییه و دولت دنبال می‌شد که متاسفانه دولت حاضر نشد پرونده‌ها را ارائه دهد.

وی گفت: بر همین اساس مجلس وارد قضیه شد و آقای عادل آذر از سوی مجلس و دیوان محاسبات پا وسط گذاشت.

الله‌کرم گفت: متاسفانه ایشان مبلغ را ۲۰ میلیون تومان قرار داد و مبالغ بالاتر را فیش نجومی تعریف کرد و بر این اساس تنها ۳۹۷ نفر به عنوان فیش‌های نجومی شناخته شدند که قابل قبول نبود.

وی افزود: باید بر اساس قانون حقوق‌هایی که حداکثر ۷ برابر حداقل‌ها هستند و اگر حداقل حقوق ۹۰۰ هزار تومان است که ۷ برابر آن می‌شود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فیش حقوقی شناخته می‌شد.

  این فعال فرهنگی گفت: بالاتر از آن را باید برخورد می‌کردند که اشتباه اول مجلس از اینجا شروع شد و با این وضعیت به مصوبه چند هفته قبل کشیده شد که طی آن دیدیم که مجلس ۲۴ میلیون تومان را برای متخصصین و متأسفانه مدیران قرار داد.

  الله‌کرم گفت: این موضوع مورد اعتراض جمعی گروه‌های مختلف مردم قرار گرفت و مجلس مجبور شد که تسلیم شود و مصوبه را برگرداند و بحث مدیران را حذف کند.

وی در خصوص موضع آقای لاریجانی در مجلس گفت: ایشان باید از تفکر موجود در مجلسی که اقدام به این کار کرده بود و همه هم به این کار معتقد بودند دفاع می‌کرد به نظر من ایشان همین طور که در مرحله دوم موضوع افزایش ۳۰ درصد به جای ۶۰ درصد و حذف مدیران را دنبال کرد از اول باید این مسیر را طی می‌کرد و لازم به اعتراض نبود و باید اشکال را می‌پذیرفتند.

 وی به راهکار تشکیل نیروهای مردمی انقلاب اشاره کرد و گفت: ائتلاف همواره بر چند شکل امکان‌پذیر است یا در چارچوب فکر و اندیشه است و دوم بر اساس برنامه‌محوری و سوم بر اساس سهم‌خواهی است.

الله‌کرم گفت: به نظر می‌آید وضعیت کنونی به نوعی به سمت برنامه‌محوری پیش می‌رود که باید به سمت وحدت فکر و اندیشه و گفتمان حرکت کند که در این صورت همه به آن خواهند پیوست.

وی به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: این موضوع طنزپردازی نیست بلکه برای دو قطبی کردن جامعه است که مجلس باید وارد این قضیه می‌شد اما وقتی مجلس خودش دست به کار فعلی زد ملت باید دست به کار شود.

فعال فرهنگی گفت: کشوری که انرژی هسته‌ای دارد نباید فقر و بیکاری داشته باشد.

عصر امروز با حضور مدیرعامل بنیاد وفاق سبز علوی و حسین الله‌کرم از منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد در روستای برغون باشت بازدید شد.

حسین الله‌کرم در این بازدید با طرح این سوال که چگونه است در امور دفاعی به خوبی پیش می‌رویم و در زمینه‌های دیگر از جمله هسته‌ای قدرتی در دنیا شده‌ایم، افزود: جای سؤال است که چرا فقر، بیکاری و رکود را نمی‌توانیم ریشه‌کن کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نیروهای انقلابی وارد عرصه شوند، گفت: با ورود نیروهای انقلابی می‌توان فقر را ریشه کن کرد و چنین کارهای پسندیده‌ای را ادامه داد.

الله‌کرم با بیان اینکه کسانی که در جامعه مسوول هستند باید به فکر رفع این مشکلات باشند افزود: هنر مدیر انقلابی تبدیل برنامه‌محوری برای حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: قطعا با این تفکر می‌توانیم خود را به سطوح بالاتر برسانیم . معضلات جامعه را برطرف کنیم.

بر پایه این گزارش؛ طبق تفاهم‌نامه سه جانبه منعقد شده کمیته امداد، بنیاد وفاق سبز علوی و موسسه بوتراب مقرر شد تا پایان سال آینده ۱۱۰ واحد ساخته شود که ۶۰ واحد آن در سال جاری با اعتبار ۹ میلیارد ریال تحویل داده شوند.

همچنین۱۸۰ میلیون تومان آن را بنیاد وفاق سبز علوی و ۳۶۰ میلیون تومان را موسسه ابوتراب پرداخت کنند و ۵۰ واحد آن در سال آینده تکمیل می‌شود.

افتتاح ۷۷ امین مدرسه پیش ساخته در کهگیلویه و بویراحمد
با حضور مدیرعامل بنیاد وفاق سبز علوی افتتاح ۷۷ امین مدرسه پیش ساخته در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

همچنین عصر امروز با حضور مدیرعامل بنیاد وفاق سبز علوی، حسین الله‌کرم، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل نوسازی مدارس و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی مدرسه پیش ساخته  در روستای سلطان‌آباد بیدک باشت نیز افتتاح شد.

جهان محرابی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با افتتاح این مدرسه پیش ساخته ۷۷ امین مدرسه پیش ساخته را در استان به بهره‌برداری رساندیم، گفت: ۶۴ مدرسه را خیرین اهدا کردند که بنیاد وفاق سبز علوی دو مدرسه پیش ساخته با یک مدرسه در شرف‌آباد یاسوج افتتاح کرده است.

محرابی تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که تمام مناطق دور افتاده و صعب‌العبور را پوشش دهیم.

وی نیاز کهگیلویه و بویراحمد برای مدرسه پیش ساخته را ۱۰۰ مدرسه دیگر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه خیرین توجه خوبی به مدارس پیش ساخته دارند که امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم کمبودهای فضای آموزشی را برطرف کنیم.

محرابی تصریح کرد: تاکنون هزار و ۲۰۰ کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است و با توجه به پراکندگی روستاها تلاشمان بر این است که کمبودهای آموزشی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president