آوای جنوب

استاندار دولت هاشمی در کهگیلویه و بویراحمد :دیگر با اعتدال‌گرایان هم پیمان نمی‌شویم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جواب ندادن ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس دهم سخن گفت و تأکید کرد این ائتلاف دیگر تکرار نخواهد شد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جواب ندادن ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس دهم سخن گفت و تأکید کرد این ائتلاف دیگر تکرار نخواهد شد.

آوای جنوب
علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هویت اصلاح‌طلبی برای بستن لیست انتخابات شوراهای شهر ۹۶، چقدر برای اصلاح‌طلبان مهم خواهد بود، اظهار داشت: قطعاً اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان یک لیست خواهند داد اما این به معنای آن اقدامی که در مجلس صورت گرفت، نیست. وی در همین باره افزود: شورای عالی اصلاح‌طلبان، سال گذشته در آستانه انتخابات مجلس، نشست‌هایی با حزب اعتدال و توسعه داشت و در نهایت با حذف افرادی، نفرات حزب اعتدال و توسعه به جای آنها قرار گرفتند که این موضوع جواب نداد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات تصریح کرد: ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدال‌گرایان تا پای مجلس پیش رفت اما دم در مجلس در قضیه فراکسیون امید و ریاست پارلمان به هم خورد. بنابراین دیگر این اقدام انجام نخواهد شد. صوفی با تأکید بر اینکه همگان باید در قالب شورای عالی اصلاح‌طلبان عمل کنند، گفت: اعتدال‌گرایان هم عضوی از شورای عالی اصلاح‌طلبان هستند. اعتدال‌گرایان نباید انتظار داشته باشند که آنها یک طرف باشند و بقیه در طرف دیگر قرار بگیرند؛ این اتفاق بعید است که رخ بدهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سازندگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شورای عالی اصلاح‌طلبان بار دیگر مشغول اخذ میثاق‌نامه از اعضای خود برای انتخابات سال آینده است، آیا احتمال نمی‌دهید که جریان اعتدال‌گرا بار دیگر به‌رغم امضای میثاق‌نامه، برخلاف سیاست شورای عالی اصلاح‌طلبان عمل کند، گفت: در انتخابات هفتم اسفند، تمام اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شدند و ما چهره شاخصی را که هویت صددرصد اصلاح‌طلبی داشته باشد نداشتیم، بنابراین ناچار بودیم برای بستن لیست و جلوگیری از ورود تندروها به مجلس، از مواضع و هویت حزبی‌مان عدول کنیم. صوفی افزود: وقتی اصلاح‌طلبان، کاندیداهای اصلی خود را داشته باشند و باتوجه به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها در اختیار مجلس است، دیگری نیازی نیست از افرادی که اصلاح‌طلبی‌شان محرز است، میثاق‌نامه گرفته شود. عضو سابق شورای عالی اصلاح‌طلبان تأکید کرد: ما نباید روزه شک‌دار بگیریم، بهتر است به جای اخذ میثاق‌نامه، روی هویت خود تأکید کنیم و افرادی را در لیست شوراها قرار دهیم که هویت محرز و صددرصد اصلاح‌طلبی دارند. این مسئله باعث کاهش سهم اعتدال‌گرایان خواهد شد.

علی صوفی استاندار گیلان در دولت اول و وزیر تعاون در دولت دوم محمد خاتمی بوده‌است.

وی از ۱۳۶۴/۱۲/۲۱ تا ۱۳۶۸/۷/۱۸ در دولت دوم میرحسین موسوی استاندار بوشهر و از ۱۳۶۸/۷/۹ تا ۱۳۷۲/۶/۲۱ در دولت اول هاشمی رفسنجانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president