آوای جنوب

انتخاب نامزد نهایی حزب مؤتلفه اسلامی برای ریاست جمهوری/حزب مؤتلفه اسلامی جزو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نمی‌شود/مؤتلفه جوان‌گرا‌ترین حزب است

قائم‌ مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ال آینده،گفت: به‌ طور مستقل چهره‌ای را انتخاب کرده‌ایم که بتواند به مردم کشور امید دهد و با بیش از نیم قرن پشتوانه حزبی،امور اجرایی کشور را در دست گیرد.

آوای جنوب

اسدالله بادامچیان عصر امروز در جمع شماری از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی فارس و تشکل‌های اصولگرای این استان اظهار داشت: مشکلات ما ناشی از این است که برخی به‌ جای تبعیت کامل از رهبری، سلایق خود را اعمال می‌کنند و می‌خواهند هرکاری را به‌پای معظم‌له بگذارند.

وی افزود: ذهنیت‌های غرب‌گرا و چپ‌زده با خط فقاهت، امامت و ولایت مغایرت داشته و دارد که برای همگان به اثبات رسیده، چراکه بالاترین لیبرال‌بازی‌ها را بنی‌صدر و بازرگان و چپ‌گرایی را موسوی نخست‌وزیر آن زمان داشتند که جواب نگرفتند.

قائم‌ مقام حزب مؤتلفه اسلامی همچنین با اشاره به تعدیل اقتصادی مدل غربی زمان آقای هاشمی رفسنجانی که نتوانست عدالت اجتماعی را به‌ دنبال داشته باشد، تصریح کرد: البته تمام دولت‌ها از زمان بازرگان گرفته تاکنون خدماتی را انجام داده‌اند که قابل چشم‌پوشی نیست، اما سیاست‌های غلط، ما را امروز دچار مشکلاتی از‌ جمله بیکاری کرده که کشور را به بحران‌های اجتماعی می‌رساند.

وی به سیاست‌های اشتباه زمان دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و متذکر شد: مسکن مهر، دعواهای بی‌دلیل و … از جمله مواردی است که به کشور آسیب‌های بسیاری را وارد کرد.

* بیکاری و مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط دولت‌هاست

بادامچیان همچنین با اشاره به اینکه کلید دولت فعلی نیز نتوانست قفل‌ها را باز کند، مطرح کرد: وجود این‌ همه کارگر بیکار، تورم، رکود و … حاصل همین سیاست‌های اشتباه است.

این فعال پرسابقه سیاسی، برجام را نه فتح‌الفتوح و نه قرارداد ترکمانچای دانست و ادامه داد: باید از نقاط قوت برجام استفاده کرد که البته با تغییر دولت آمریکا، دولت فعلی ما نمی‌تواند از برجام به‌ نفع کشور بهره ببرد.

وی با اشاره به ناتوانی دولت در کنترل آلودگی هوا به‌ ویژه در تهران، تشریح کرد: هر کودکی که تازه متولد می‌شود باید هوای آلوده را تنفس کند و بیمار شود و می‌بینیم که هر روز عده‌ای به‌ همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

بادامچیان در ادامه به مسئله ریزگردها اشاره کرد و متذکر شد: مردم اهواز همراه باران شاهد گل‌آلود شدن زندگی خود شدند که باید در این مورد چاره‌اندیشی شود.

ایران، حتی یک دلار بدهی خارجی ندارد

قائم‌ مقام حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز کشور حتی یک دلار بدهی خارجی ندارد، در حالی‌ که مبالغ بسیاری نیز متعلق به کشورمان است و از دیگر کشورها طلبکار هستیم.

این فعال سیاسی به موفقیت‌های چشمگیر کشور در زمینه‌های نظامی و امنیتی اشاره کرد و یادآور شد: امروز قدرت ما در منطقه غرب آسیا در اوج است و اثرگذاری ایران در جهان نیز به‌ حد اعلا می‌رسد.

وی به مناظره‌های دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دوره اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: دیدیم که تمام حرف آنان موضوع ایران بود که نشان از قدرت عظیم و استقلال کامل کشورمان دارد.

بادامچیان تبیین کرد: امروز مقام معظم رهبری نظام نوین تمدن اسلامی را به جوانان جهان معرفی می‌کنند و می‌بینیم که چگونه مورد توجه قرار گرفته است.

۳۷ سال برای ساختن بهشتی برین کافی نیست

وی در عین‌ حال عنوان کرد: اینکه بتوانیم در مدت ۳۷ سال بهشت‌ برین بسازیم، امری غیرممکن است و نباید این‌گونه توقع داشت که تمام مشکلات هزاران‌ ساله به‌ طورکامل طی این مدت حل‌وفصل شود.

قائم‌ مقام حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری و تصمیمات این حزب در این مورد، بیان کرد: مؤتلفه در تمام مقاطع حساس و بحرانی کار و بحران‌ها را اداره کرده و برای خود نیز هیچ‌گاه چیزی نخواسته است، اما به‌ طور مستقل چهره‌ای را انتخاب کرده‌ایم که بتواند به مردم کشور امید دهد و با پشتوانه قوی حزبی با پیشینه بیش‌ از نیم‌قرنی مؤتلفه اداره امور اجرایی کشور را در دست گیرد.

وی افزود: تنها یک حزب قوی و ریشه‌دار که در جای‌جای کشور سازماندهی و کادرسازی کرده، می‌تواند تجربیات سرشار خود را در کنار چهره‌ای سالم، خوش‌سابقه، پاک، ساده‌زیست، با بنیه علمی قوی و پر از تجربه قرار دهد تا کشور از مشکلات و باندهای فسادی که رقم‌های میلیاردی را در اختیار دارند، رهایی یابد.

بادامچیان با اشاره به مورد قبول و تأیید بودن حزب مؤتلفه اسلامی از سوی مراجع، روحانیت و استوانه‌های انقلاب و نظام، تصریح کرد: این حزب با سابقه ۵۴ ساله هرگز دچار انحرافات اخلاقی، سیاسی و … نشده، از این‌ رو می‌تواند پشتوانه مستحکمی برای رئیس‌جمهور آینده کشور باشد.

برای مؤتلفه پاکی و شایستگی نامزد ریاست‌جمهوری ملاک است

این فعال پرسابقه سیاسی گفت: اگر حزب مؤتلفه بار مسؤولیت اداره کشور را برعهده گیرد به‌ جای شخصیت‌های منفردی که چنانچه روی کار بیایند و مجبور باشند رفقای خود را جمع کنند، شبکه پاک، توانمند و کادرهای تربیت‌ شده و پرورش‌یافته را جایگزین خواهد کرد و ملاک آن فقط توانمندی، دست‌پاکی و شایستگی خواهد بود و از تمام نیروهای با این ویژگی‌ها استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی جزو این جبهه نمی‌شود، چراکه سرمایه نظام است و آن را مربوط به ولی‌امر مسلمانان می‌دانیم و باید در این مورد مجاز باشیم و برای ما روشن و شفاف باشد که باید با چه کسانی کار کنیم.

رقابت ما آرام، سالم و منطقی و بدون دعوا خواهد بود

بادامچیان بیان کرد: رقابت ما آرام، سالم، منطقی و به‌ دور از دعوا و لجن‌پراکنی است و نمی‌خواهیم جامعه از بوی لجن به ‌ستوه آید و امیدواریم بتوانیم الگوی رجایی‌گونه، قوی، سالم و پاک را ارائه دهیم، چراکه براساس تکلیف شرعی عمل خواهیم کرد و مؤتلفه هیچ‌گاه به هزینه‌ها فکر نکرده و نمی‌کند و نتیجه را در اراده الهی می‌داند.

وی در مورد گزینش افراد برای معرفی به‌ عنوان ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بنا بر تکالیف شرعی هرگز فاضل را بر افضل ترجیح نمی‌دهیم و تمام اختلاف ما با اهل‌سنت نیز همین است که افضل بودن مولی علی(ع) را ملاک خود قرار داده‌ایم.

کادر اجرایی مؤتلفه زیر ۴۰ سال سن دارند

قائم‌ مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی‌ بر سالمند بودن اعضای این حزب، تصریح کرد: تمام کادر اجرایی ما زیر ۴۰ سال سن دارند و درست عکس آنچه برخی می‌گویند، مؤتلفه جوان‌گرا‌ترین حزب است که جوانان در کنار تجربیات گران‌بهای بزرگ‌ترها امور را به پیش می‌برند.

بادامچیان همچنین در پاسخ به نقد یکی از حضار که معتقد بود فرهنگ مردم همچنان تغییر نکرده و باید در این زمینه در کشور تحولات اساسی صورت گیرد، گفت: چه تغییر فرهنگی از این فراتر که در حادثه ساختمان پلاسکو تهران، فرهنگ ایثارگری، همدلی و همراهی و ویژگی‌های ناب اسلامی را مردم ما به جهانیان نشان دادند.

همدلی و ایثارگری مردم در حادثه پلاسکو نمایانگر فرهنگ والای اسلامی جامعه ایرانی است

وی افزود: صف طولانی مردم شریف در سرمای شدید در نیمه‌های شب برای اهدای خون خود به حادثه‌دیدگان پلاسکو و در ادامه تشییع کم‌نظیر و باشکوه شهدای آن، نشان از فرهنگ والای اسلامی جامعه دارد و دیدیم که چهره‌های گوناگون و حتی متفاوت مشتاقانه و مشفقانه در این همبستگی و همدلی اسلامی ملی شرکت کردند.

بادامچیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری جوانان کشور را پاک و شایسته می‌دانند و به آنان به‌ شدت امیدوارند، بیان داشت: مشکلات ما ناشی از برنامه‌های غلط دولت فعلی، سابق و اسبق است که باید در این زمینه کار کنیم که البته نیاز به یک بازنگری اساسی داریم.

وی در اثبات سخنان خود به نداشتن دولت‌ها، طرح‌هایی مانند طرح جامع آب، طرح جامع مسکن و … اشاره کرد و گفت: این‌گونه مشکلات ما را به بحران‌های اجتماعی می‌رساند.

محل زندگی من در یک آپارتمان طبقه پنجم است

بادامچیان در مورد ادعاهایی که گاهی نسبت به دارایی‌های وی مطرح می‌شود، تصریح کرد: اگر هرکس دارایی مورد ادعای برخی از من سراغ دارد بیاید تا در حضور همگان آن را به او ببخشم و من در طبقه پنجم آپارتمانی در کوچه شهید رجایی زندگی می‌کنم.

این فعال سیاسی پرسابقه در مورد اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و تعاریف آن خاطرنشان کرد: اصولگرا به کسی می‌گویند که قانون اساسی، خط امام و رهبری و ولایت را قبول دارد و از نظر مقام معظم رهبری اصلاح‌طلب کسی است که با فساد و تبعیض مبارزه کند و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی گام بردارد.

وی همچنین در مورد بیان بعضی از اختلافات گفت: خروجی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین هرگز مغایر با نظر ولایت نیست، اما مانند دانشگاهیان، علما نیز اختلاف‌نظر دارند که امری طبیعی است.

بادامچیان در پایان به همراهی و همگامی حزب مؤتلفه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president