آوای جنوب

فرماندار گچساران: نقش آفرینی گچساران در پیروزی انقلاب در تاریخ به یادگار می‌ماند

فرماندار گچساران گفت: نقش آفرینی گچساران در پیروزی انقلاب اسلامی در کتاب انقلاب به یادگار خواهد ماند.

آوای جنوب؛

عبدالرحیم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در گچساران، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی و ورود امام به میهن اسلامی اظهار کرد: بهمن ماه تداعی کننده خاطرات مجاهدت‌های ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ وطلوع خورشید انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

وی افزود: درست است که شهرستان گچساران از لحاظ جغرافیایی شهری کوچک است اما همین شهر کوچک نقش پررنگی در پیروزی انقلاب داشت و همین مردم با تقدیم چندین شهید در انقلاب در یک روز موج بزرگی را در کشور به راه انداخت.

رحیمی در ادامه به نقش کارکنان صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: کارکنان صنعت نفت در آن روزها با بستن شیرهای نفتی و اعتصابشان کمر رژیم طاغوت را شکستند.

وی ابراز کرد: گچساران به دلیل شاهراه بودن در جنوب کشور نقش ویژه‌ای داشت به طوری که بزرگانی از کشور در همان زمان‌ها با آمدن به این شهر در کنار مردم حماسه آفریدند.

فرماندار گچساران ادامه داد: دهه فجر که آغاز آن روز دوازدهم بهمن روزی که امام خمینی (ره)پس از سالها دوری و تبعید به آغوش مهین بازگشت و شکوفه پرثمر و عزت آفرین آن به ۲۲ بهمن ختم می‌شود، یاد آور حماسه، ایثار، مجاهدت و استقامت است و روزی که شیرینی پیروزی تا عمق جان‌ها حس شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، تقلیدی از انقلاب‌های شرق و غرب نبود؛ باران رحمت خداوند برای ایجاد تحول حقیقی در نظام اجتماعی و سیاسی ایران و بازگشت به دامان اسلام راستین بود که از بزرگترین افتخارات ملت مسلمان ایران است و امروز مشاهده می‌کنیم که انقلاب ما در حال صادر شدن به کشورهای مظلوم است.

وی با بیان اینکه بی‌شک پیروزی انقلاب محصول دو عامل مهم و اساسی بوده، اظهار داشت: نخست امامت و رهبریِ نهضت و دیگری وحدت و یکپارچگی مردم، که رمز بقاء و دوام این انقلاب نیز در این دو عامل اساسی نهفته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: انقلابی که به واسطه کوشش‌ها و ایستادگی مردم شریف ایران و با نثار خون شهیدان همیشه سرافراز تاریخ، جلوه‌ای زیبا از قدرت و عظمت حضرت حق و صلابت و کرامت انسان‌ها را به نمایش گذاشت و با تکیه بر آموزه‌های دین مبین اسلام و مشارکت آگاهانه مردم، ارزش‌هایی نو و انسانی را به جوامع بشری عرضه کرد.

وی افزود: امروز ملت بزرگ ایران پس از گذشت سی و هشت سال، سرافراز و امیدوار با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و همراه و همسو با دولت تدبیر و امید، راه شکوفایی، تحقق و اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی را به شایستگی می‌پیماید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president