آوای جنوب

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خرید و فروش مرغ و پرنده های زنده خودداری کنند

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان از خرید و فروش طیور زنده خودداری کنند.

آوای جنوب؛

‌عبدالله بهمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران در خصوص پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: کشور ایران به دلیل داشتن آب و هوا مناسب در فصل سرما میزبان زیادی از پرندگان مهاجر است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کشور ایران به دلیل داشتن برکه و آبگیرهای فراوان هر ساله میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر است که این پرندگان امکان دارند با وارد شدن به کشور بیماری‌های فراوانی را با خود به کشور ایران وارد کند.

بهمنش با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان با مهاجرت این پرندگان از کشورهای خارجی صورت می‌گیرد اذعان کرد: شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان از کشور روسیه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از انتقال بیماری پرندگان مهاجر هرجا که آبگیری وجود داشته باشد باید مسؤولان پیگیری کنند.

بهمنش ابراز کرد: برای پیشگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام جلساتی در استان به ریاست استاندار و در شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد:برای پیشگیری از انتقال این بیماری مشترک بین انسان و دام تمام دستگاه‌ها باید با اداره دامپزشکی تعامل داشته و همکاری لازم را نیز داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:برای تشکیل ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق پرندگان باید تمام اعضای ستاد تامین سلامت آمادگی لازم را داشته باشند زیرا در این زمینه اداره دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بیماری آنفلونزای پرندگان جوابگو باشد.

بهمنش ادامه داد: برای پیشگیری ازاین بیماری خطرناک باید شهروندان از خرید و فروش پرنده زنده و همچنین مرغ زنده جدا خودداری کنند.

وی افزود: همچنین شکار پرندگان و به خصوص پرندگان آبزی در کنار آبگیرها جدا خودداری شود.

بهمنش خاطرنشان کرد: همچنین تردد هر نوع دام باید زیر نظر و با مجوز دامپزشکی استان و شهرستان صورت بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهروندان تا جایی که امکان دارد از خریدن مرغ زنده جدا خودداری کنند.

وی به سامانه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: شهروندان در زمان خریداری مرغ بر روی بسته‌بندی مرغ کد رهگیری زده شده است که شهروندان با ارسال این کد به سامانه ۳۰۰۰۸۹۰۳ می‌تواند از خرید مرغ اطمینان حاصل را کسب کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president