آوای جنوب

خبری خوش برای نیروهای قراردادی مدت موقت در صنعت نفت/آخرین خبرها از پاداش بازنشستگی نفتی ها

وزیر نفت از رایزنی با شورای نگهبان برای مستثنی شدن بازنشستگان صنعت نفت از قانون برنامه ششم خبر داد و گفت: برای بهبود وضع قراردادهای مدت موقت همه تلاشمان را می کنیم.

آوای جنوب؛

بیژن زنگنه درباره سیاست جدید وزارت نفت برای کارکنان این صنعت و تبدیل وضعیت قراردادها اظهار کرد: سیاستگذاری جدیدی نکردیم، تلاش می کنیم وضع کسانی را که مدت موقت هستند بهبود ببخشیم.

وی افزود: کارکنان مدت موقت صنعت نفت هم اکنون شرایط قابل قبولی ندارند و وضعشان را باید درست کنیم.

وزیر نفت همچنین از رایزنی با شورای نگهبان برای مستثنی شدن بازنشستگان صنعت نفت از قانون بر٠نامه ششم توسعه خبر داد و گفت: مذاکرات در این باره با نمایندگان مجلس نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قرار است پرداختی دستگا‎ه‎های اجرایی برای پاداش بازنشستگی حداکثر پنج برابر حداقل آن باشد و پرداخت مازاد بر آن، با این عنوان و یا به طریق دیگر، تصرف در اموال دولتی خواهد بود.

این مصوبه هم اکنون در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و برای تصویب نهایی باید در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.

وزیر نفت پیش‎تر در گفت‎وگو با شانا اعلام کرده بود: از کمیسیون تلفیق خواسته ایم که در مصوبه خود درباره شمول تغییر مقررات پرداخت پاداش به بازنشستگان صنعت نفت بازنگری کند.

وی افزوده بود: اعضای این کمیسیون به پیچیدگی‎های صنعت نفت که سبب شده است پس از سال‎ها کش و قوس و فراز و نشیب، در سال ١٣٩١ مقررات ویژه‎ای برای امور اداری و استخدامی صنعت نفت در مجلس تصویب شود، توجه کنند.

وزیر نفت ادامه داده بود: اعضای کمیسیون تلفیق ضرورت ثبات مقررات را در این صنعت مهم مدنظر داشته باشند و کماکان صنعت خطیر نفت را از حمایت‎های خود بهره مند کنند.

محسن دلاویز، مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت نیز پیش‎تر اظهار کرده بود: وزیر نفت بر ساماندهی نیروهای قراردادی شاغل در وزارت نفت بسیار تاکید دارند و انشاالله با همت مدیریت منابع انسانی این وزارتخانه، اقدام های لازم در این زمینه انجام می شود.

وی هدف از ساماندهی وضع نیروهای قراردادی وزارت نفت را بهبود حقوق و مزایای پرداختی به این کارکنان و ایجاد امنیت شغلی بیشتر برای آنان عنوان کرده و گفته بود: امکان انعقاد قراردادهای بلندمدت‎تر با بخشی از نیروهای قراردادی کنونی وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است.

تنوع قراردادی کارکنان وزارت نفت یکی از مشکلات گریبان‎گیر حوزه منابع انسانی این وزارتخانه است و به این منظور با تاکید وزیر نفت، تمهیدات ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. محمد گفت:

    ضمن تشکر از وزیر محترم نفت
    از ایشان عاجزانه تقاضا داریم که این مسئله مهم بچه های قراردادی رو تا گرفتن نتیجه مطلوب به جد دنبال کند
    دعای خیر ما بدرقه راهتان هست

  2. ناشناس گفت:

    بازم دم دمای انتخابات شد و آقای وزیر زنگنه یاد کارکنانش افتاد!!

  3. همشهری از پالایسگاه ابادان گفت:

    اقای زنگنه وسخنگوی دووللت شما ها دروغگویان بزرگی هستید دیگه اعتمادی به شما نددارییم امیدمان رفتن شما ودولت بی تدبیرتان است درود بر احمدی نژاد که حداقل با قراردادی مارا از چنگال پیمانکاران زالو صفت همان اقازاده هاوو نفوذی ها مارا نجات داد زودتر عمر دولتتان کوتاه بشود خدای ما هم بزرگه

  4. قراردادی نفت گفت:

    تا صد سال دیگه به روحانی رأی نمیدیم… قسم خوردیم

  5. ناشناس گفت:

    اقای زنگه توی این ۴سال چرا یادت نبوده ما چی کشیدیم .بازهم امید واریم امیدون به خداست نه بنده اش که شما باشی

  6. شرکت گازی ازاراک گفت:

    آقای زنگنه گوشمون پره ۱۴ساله دارم کارمیکنم بامدرک لیسانس هرسال قول میدیددرست میشه جندسال دیگه نگهداریدبازنشست میشیم شمامی مونیدوجدانتون بعدشم غلط کنیم دوباره انتخابات شرکت کنیم

  7. ناشناس گفت:

    بابا یه خدا بیامرزی برای خودتون بخرید

  8. خدمتکار شما کارگری از نفت گفت:

    با سلام خدمت وزیر محترم جناب اقای زنگنه لطفا در مورد نیروهای خصوصی که برای نفت زحمت میکشند او سابقه کار بالایی هم دارندما حقشان رو پیمانکار میخوره فکری بردارید انشالله دعای خیر همه کارگران بدرقه راه شما و خانواده محترمتان باد همچنین از زحمات بی نظیرتان تشکر وقدر دانی میکنم

  9. خدمتکار شما کارگری از نفت گفت:

    با سلام وتشکر از وزیر محترم نفت لطفا به شایعات ریزش نیروهای خصوصی شرکت نغت پایان دهید

  10. مظلوم مدت موقت گفت:

    اقای زنگنه تورا بخدا به فکر خانواده و بچه های ما هم باشید دیگه نمیتونیم بچه هامونو مدرسه هم بفرستیم دانشگاه که برای بچه های ما رویاست . لطفا بخاطر خدا کمک کنید .

  11. اکرم چراغی گفت:

    سلام ایا منظور از نیروهای قرارداد موقت همان ارکان ثالث هستند؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president