آوای جنوب

۱۳۵ آسانسور در گچساران غیر استاندارد است/ ۲۶ واحد نصاب آسانسور در کهگیلویه و بویراحمد فاقد مجوز هستند

آوای جنوب؛

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۳۵ آسانسور در شهرستان گچساران نصب شده که همگی غیراستاندارد است، گفت: ۲۶ واحد نصاب آسانسور در استان فاقد مجوز فعالیت هستند.

مهدی متقیان در نشست ظهر امروز شورای فنی با اشاره به غیر استاندارد بودن واحدهای مصالح ساختمانی گفت: نظارت شورای فنی، بازدید از واحدهای مصالح ساختمانی و دستور استاندار استان مبنی بر ارتقای کیفیت مصالح، وضعیت مصالح ساختمانی را تا حدودی بهبود داده است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۴۰ مورد نمونه‌برداری و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مصالح ساختمانی انجام گرفته که در همین خصوص به ۶۰ واحد تذکر داده شده و ۲۵ واحد هم پلمب شد.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای مصالح ساختمانی فاقد مجوز و پروانه بهره‌برداری هستند، گفت: ۶۰ درصد واحدهای مصالح ساختمانی در استان فاقد مجوز و پروانه بهره‌برداری هستند.

این مسوول با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان به تنهایی نمی‌تواند مشکل موجود در مصالح ساختمانی را رفع کند، گفت: از واحدهای مصالح ساختمانی غیراستاندارد برای حضور در نشست دعوت و از آنها ارائه گزارش خواسته شود.

متقیان از غیراستاندارد بودن آسانسورهای ادارات استان خبر داد و گفت: آسانسورهای ۳۰ اداره در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بازدید بازرسان اداره‌کل استاندارد قرار گرفت که هر ۳۰ مورد غیراستاندارد بودند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ واحد سی.ان.جی در استان وجود دارد، افزود: نیمی از این واحدها غیراستاندارد هستند.

متقیان در ادامه سخنان خود به استاندارد آسانسورهای نصب شده در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۳۸۰ مورد آسانسور در بویراحمد نصب شده که از این تعداد ۹۸ مورد استاندارد لازم را دارند و ۲۸۲ مورد غیراستاندارد و فاقد نشان استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهر دهدشت ۱۸ مورد آسانسور نصب شده که ۱۷ مورد غیراستاندارد و تنها یک مورد نشان استاندارد دارد.

وی اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۱۳۵ مورد آسانسور نصب شده که هر ۱۳۵ مورد فاقد نشان استاندارد هستند و هر لحظه ممکن است خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

این مسوول عنوان کرد: ۳۲ واحد نصاب آسانسور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲۶ شرکت غیرمجاز و فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور است و تنها ۶ واحد دارای مجوز فعالیت هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president