کد خبر : 27651
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 - 16:03

اولین دوره مسابقات چوبازی بختیاری به میزبانی مسجدسلیمان برگزار شد

اولین دوره مسابقات چوبازی بختیاری به میزبانی مسجدسلیمان برگزار شد

اولین دوره مسابقات تَرکه بازی (چوبازی سنتی بختیاری) با حضور شرکت کنندگان در مسجدسلیمان برگزار شد.در این مسابقات تمام اقوام ایران اسلامی با وحدت و انسجام در کنار هم حضور دارند. آوای جنوب؛ اولین دوره مسابقات تَرکه بازی (چوبازی سنتی بختیاری) با حضور شرکت کنندگان در مسجدسلیمان برگزار شد. عبدالرضا صالحی رئیس اداره ورزش و

اولین دوره مسابقات تَرکه بازی (چوبازی سنتی بختیاری) با حضور شرکت کنندگان در مسجدسلیمان برگزار شد.در این مسابقات تمام اقوام ایران اسلامی با وحدت و انسجام در کنار هم حضور دارند.

آوای جنوب؛

اولین دوره مسابقات تَرکه بازی (چوبازی سنتی بختیاری) با حضور شرکت کنندگان در مسجدسلیمان برگزار شد.

عبدالرضا صالحی رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان در همین رابطه به خبرنگار آسماری گفت:اولین دوره مسابقات چوبازی بختیاری با حضور ۶۰ شرکت کننده به میزبانی مردم مسجدسلیمان برگزار شد.

وی افزود:حدود ۳۰۰ نفر داوطلب از استان های فارس,اصفهان,کهگیلویه و بویر احمد,چهارمحال و بختیاری و تهران برای شرکت در این مسابقه نام نویسی کردند که در نهایت ۶۰ نفر انتخاب شدند.

صالحی ضمن تشکر از حمایت مسئولین شهرستان جهت برگزاری این مسابقات تصریح کرد:با توجه به اینکه ترویج فرهنگ بومی کشور یکی از عوامل جلوگیری از تهاجم فرهنگی می باشد ضرورت دارد تا چنین مسابقاتی را با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی ,ایجاد نشاط در جامعه وحفظ انسجام بین اقوام برگزار نمائیم.

وی ادامه داد:در این مسابقات دیگر اقوام ایرانی اعم از ترک,قشقایی,لر و عرب میهمان ما هستند و به نوعی در این مسابقات تمام اقوام ایران اسلامی با وحدت و انسجام در کنار هم حضور دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.