آوای جنوب

تداوم محرومیت‌های پیچاب در سایه بی‌توجهی مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد

photo_2016-11-30_22-53-35پیچاب یکی از مناطق زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان است، اما بی‌توجهی مسؤولان تداوم محرومیت‌های پیچاب را در پی داشته است.

آوای جنوب؛

منطقه محروم پیچاب از نقاطی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با گذشت بیش از سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هنوز محرومیت‌های مضاعفی در این منطقه وجود داد.

پیچاب منطقه‌ای زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی فراوانی است که اگر مسؤولان استان کمی به فکر این منطقه باشند در فصولی مانند بهار و تابستان پیچاب بهشت گردشگران خواهد بود.

پیچاب مشتمل بر چندین ده و اعم از پیچاب مرکزی و شهرک خزیان و اشکفت‌شاه است که اگر به آن توجه شود سیل گردشگران و مسافران به این منطقه روانه خواهند شد.

اما در سال‌های اخیر کمترین بهایی به این منطقه داده نشده و پیچاب هنوز که هنوزه با محرومیت‌های تاریخی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

متاسفانه همین بی‌توجهی‌ها موجب شده که بسیاری از درختان منطقه توسط افراد زیاده‌خواه و منفعت‌طلب در آتش زیاده خواهی سوزانده شود و حیات وحش این منطقه نیز رو به نابودی رود.

بی توجهی به وضعیت راه ارتباطی پیچاب معضل و مشکلی بزرگ است که مردم محروم پیچاب نسبت به آن گلایه‌مند هستند.

در همین زمینه به سراغ یکی از افراد بومی این منطقه رفتیم که ابا و اجداد وی در پیچاب گذران روزگار داشته‌اند.

علی سینایی که یکی از دوستداران طبیعت و فرزند منطقه پیچاب است در گفت‎‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اگر مسؤولان ما بدانند که پیچاب چه ظرفیت‌های عظیمی برای طبیعت گردی و گردشگری دارد دست از لجاجت و سهل‌انگاری برداشته و زیر‌ساخت‌های لازم را برای استفاده از این ظرفیت‌ها آماده می کردند.

سینایی افزود: هر چه در سال‌های اخیر فریاد زدیم تا مسؤولان گوششان متوجه این فریادها باشد و پیچاب را از محرومیت و گمگشتگی نجات دهند چنین کاری را نکردند و گویی آنها به اعتلای صنعت گردشگری و طبیعت‌گردی هیچ توجهی ندارند.

سینایی با انتقاد از وضعیت راه‌ها و همچنین خدمات و دیگر امکانات در منطقه پیچاب گفت: به گزاف نگفته‌ایم که ‌پیچاب محروم‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با درخواست از تاجگردون نماینده منطقه برای خدمات‌دهی بهتر به پیچاب تصریح کرد: مردم از نماینده و مسؤولان انتظار دارند که این کمبودها بر طرف شود چرا که با ایجاد بسترها می‌توان برای جوانان بیکار پیچاب شغل ایجاد کرد.

سینایی همچنین خواستار توجه اوقاف و امور خیریه استان برای توجه و رسیدگی به وضعیت امام‌زاده میرحسین(ع) این منطقه شد و خاطرنشان کرد: مردم از مسؤولان انتظار دارند که در حوزه مذهبی و دینی نیز به آن‌ها توجه شود.

وی از بی توجهی مسؤولان به موضوع منابع طبیعی و حفظ حیات وحش منطقه بکر پیچاب نیز انتقاد کرد و گفت: با این وضعیت دیگر چیزی از طبیعت و محیط زیست برای پیچاب باقی نمی‌ماند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president